Cum sa economisesti combustibil in 10 pasi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pretul carburantilor, aflat in permanenta pe o trasa ascendenta, a facut ca majoritatea soferilor sa se gandeasca tot mai mult la metode banale de a economisi combustibilul in traficul de zi cu zi. O publicatie americana de specialitate a intocmit 10 sfaturi pentru soferii care vor sa conduca economic.
1. In primul rand, soferii trebuie sa circule cu viteze mai reduse, aceasta masura ajutand la o economie de combustibil de aproximativ 10-15%. In plus, soferul trebuie sa mentina o viteza constanta si sa foloseasca functia cruise-control de fiecare data cand are ocazia, fie ca vorbim de autostrada sau de drum national.
2. Un alt element cheie pentru obtinerea unui consum redus este accelerarea si franarea treptata. Aceste masuri conserva combustibil si nu irosesc energia masinii precum si celelate consumabile cum sunt placutele de frana sau cauciucurile. De aceea este foarte important ca soferii sa intuiasca conditiile de trafic si sa adapteze o viteza si o distanta corespunzatoare.
3. Sfatul numarul trei se refera la pornirea motorului. Specialistii recomanda pornirea si demararea imediata, fara pauze lungi in care motorul ramane pornit.
De asemenea, atunci cand asteptati randul la unui fast-food sau la banca este cazul sa opriti motorul, atunci cand stationati mai mult de 30 de secunde.4. De foarte multe ori este important sa verificati presiunea pneurilor inainte sa plecati la drum. O valoare corecta a presiunii poate reduce cu 3-4% consumul de combustibil. Pentru a afla valoarea recomandata a presiunii din cauciucuri verificati indicatiile oferite de producator pe montantii usilor. Pneurile umflate prea putin cresc rezistenta la rulare si implicit consumul de carburant.
5. Al cincilea sfat oferit de publicatia americana se refera la mentinerea vehiculului in conditii optime de functionare. Aceasta se traduce printr-o geometrie a rotilor corespunzatoare, filtre de aer si ulei inlocuite la timp, carburant corespunzator masinii dumneavoastra.
6. O alta masura pentru reducerea consumului de carburant este incarcarea unui numar mai mic de bagaje, soferii fiind capabili sa reduca astfel cu pana la 5% cantitatea de benzina sau motorina folosita pentru rulare.
7. Americanii recomanda de asemenea folosirea mai rara a instalatiei de climatizare care suprasolicita motorul.
Folosirea unei viteze mici a instalatiei de climatizare poate reduce cu 10-15% consumul de combustibil. Este recomandata folosirea ventilatiei si parcarea in zone umbroase pe timpul verii.8. O alta regula pentru a minimiza consumul este inchiderea geamurilor la viteze mari. Un geam deschis la viteze de peste 100 de km/h scade coeficientul aerodinamic si creste consumul. Daca doriti sa deschideti un geam faceti-o la viteze de pana la 80 de km/h.
9. Atunci cand alegeti uleiul masinii dumneavoastra consultati manualul de instructiuni al masinii si incercati sa alegeti un produs cu o vascozitate mare si de buna calitate.
10. Ultimul sfat se refera la traseul pe care il alegeti atunci cand va intoarceti de la munca sau din concediu. Trebuie sa fie o ruta mai putin congestionata, pe parcursul careia sa nu fiti nevoiti sa opriti motorul.
via | Automobiles Review
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
3. nu iti trbuie nici 3500cmc ca sa duci copii la scoala
2. poti trai si cu 140cp
3. s-a inventat motorul diesel care pentru navetistii din state ar fi genial
4. masinile nu trebuie sa aiba 6 metrii lungime 3 latime si 2 inaltime si nu e neaparat nevoie sa fie pick-up truck-uri
Ii ajunse si pe ei recesiunea, bag seama, mama lor!
Varianta cea mai buna in cazul meu (rapiditate, cost, efort fizic minim) este metrou + 20 min. mers pe jos. Motocicleta este rapida, dar mersul prin Bucuresti necesita atentie si o concentrare fantastica, asa ca este foarte obositor din acest punct de vedere.
Asta apropo de smecherii anti-logan. Eu am dat 16.000 de euro pe masina si nu prea am ce face cu ea, decat in afara Bucurestiului. Pt. ca ar fi stupid sa stau ca boul la volan si sa privesc ore in sir absent si melancolic in zare, injurandu-i pe porcusorul roz, pe superbase si pe ceilalti fosti primari tampitei. Esti la fel de stupid si in Trabant si in Bugatti cand ai ideea sa te dai cu masina prin Bucuresti.
Regula 1 este imposibila de respectat din motive de personalitate, dorinte si alte prostii de genul asta :)
Regula 6 este aberanta, iar regulile 7 si 8 nu numai ca se bat cap in cap dar sunt si cam pe langa subiect. Deci... ori folosim aerul conditionat ori ventilatia naturala, consumul pana la urma este tot ala. Poate in America nu este la fel de cald si evident... ei nu folosesc nici aerul conditonat si nici ventilatia naturala.
Intotdeauna mi-au placut regulile pentru ca ori sunt imbecile si de neutilizat ori sunt gandite asa la misto de niste americani analfabeti.
Consider in schimb ca daca copii sau ma rog, tinerii care condur ar fi mai bine educati despre cum sa circule pe strazi, aka ----> viteze legale, reguli generale de circulatie, ar citi si manualul ala, multe din problem s-ar rezolva.
P.S. in 50 de ani oricum o sa murim pentru ca ne prinde poluarea din urma asa ca regulile astea nu ajuta la nimic. Dar oamenii nu se schimba decat cand isi vad sfarsitul inevitabil si atunci nu stiu sa faca decat sa se roage la Dumnezeu si mai ales sa-l implore pe Creator sa ne ajute cu o solutie miraculoasa si instantanee... asa ca... oameni dragi, uitati-va pe geam. O sa va vedeti sfarsitul cu ochii largi si deschisi :)
2. Ia-ti un scooter: consuma numai 2%
3. Ia-ti o bicicleta, este si ecologic si sanatos.
4. Ia-o pe jos, nu te lua dupa toti snobii care au masini si fac hemoroizi la dos.
5. Mergi la munte cu masina si cand este o curba mai stransa spre stanga, trage tare spre dreapta si vei vedea o Noua Lume, mai alba, mai frumoasa, fara poluare, fara Indrumari spre un Consum mai mic, va fi totul liniste si calm :)))))))))))
PAS
pct1. Nu viteza redusa "reduce consumul" ci a rula constant si a NU TURA motorul. Este mai economic sa schimbi viteza putin sub turatia normala decat sa "ambalezi" putin.
Pct 2 : Este adevarat ca nu trebuie sa pleci primul de la semafor, si este foarte bine sa nu franezi brusc, sau sa vi "tare" in "fundul" masinii din fata si sa franezi brusc.... e mult mai bine sa franezi treptat... Un alt truc aici... Nu scoateti masina din viteza ci treceti succesiv in treptele inferioare pe masura opririi...
pct3. Cu pct 3 nu sunt de acord in sensul ca in timp pornirea imediata (cu motorul rece) duce la uzarea prematura a motorului. Aici mai este un alt trick pe care l-am auzit canva - dar nu am reusit sa-l folosesc prea mult (veti intelege de ce) - Este bine ca in momentul cand parchezi masina sa o parchezi in asa fel incat la pornire (cu motorul rece) sa faci cat mai putine manevre (ex: sa parchezi sau sa bagi masina in garaj cu spatele, ca la plecare sa pleci cu fata) - in felul asta la plecare, cand vei avea motorul rece nu vei forta masina asa de mult cum e cand pleci cu spatele si ai nevoie de mai multe manevre.
4. Ok o stie toata lumea.
7. E clar si stiut de toata lumea ca AC-ul duce la un consum mai mare dar.... Un AC folosit la primele viteze genereaza un consum mai mic decat la 3-4... De aceea... racoriti masina la pornire - SCOATETI aerul cald din masina, porniti pentru scurt timp AC-ul la viteza mare (uneori ajuta doar pornirea ventilatiei) si reducetil la 2 dupa pornire... NU UITATI Cand AC-ul este pornit GEAMURILE STAU INCHISE :)...
Pct 8 Pergfect Adevarat - Atentie si la urm fapt: la viteze de peste 70 KM (orientativ) Mersul cu geamurile deschise mareste consumul mai mult decat mersul cu AC-ul pornit in prima treapta !
Eu cam astea le stiu...acum sa ma dau mare
Opel vectra 1.9 Motorina- cutie manuala - consum mediu (In Bucuresti) 6.4-6.5 fara AC - 6.6-6.7 Cu AC pornit(maxim la vit 2), in afara Buc 5.5 - 5.6 - Dar nu merg mai tare de 120 spre munte si 140 pe autostrada. Am colegi la firma cu acelasi tip de masina care au si consumuri de 8.5 In Bucuresti (dar media e in jur de 7.4-7.5) - Cea cu 8.5 este o pers. incepatoare :)
Am condus 10 ani Espero Benzina 1.8 - Consum mediu in Bucuresti ~ 10 (9.6-10.4) apropape permanent.... In afara 5.8-6 la max 120 Km/h
2 Ani legantza 1998 cc - Automata - Consum mediu 9.5-10 la suta
Am luat de carand o tribeca de la un coleg (care "se dadea mare" ca are consum mic) cand avea inregistrat ~ 600Km si un cons mediu de 13.6 si i-am dat-o inapoi cu putin peste 900km si consum (cumulat) 12.4%. Am mers doar in Bucuresti ! deci aprox 10%....
O alta treaba pe care nu o inteleg la care se poate sa nu am dreptate, desi cred ca am. Consumul de combustibil nu creste in functie de turatia ventilatoarelor, adica nu conteaza la ce viteza setezi ventilatorul deoarece compresorul de AC este cuplat tot timpul si o viteza mai mare a ventilatoarelor nu implica decat un cosum ceva mai mare de curent electric, care se poate spune ca duce la o crestere de carburant, dar sunt convins ca insesizabila...iar daca totusi sesizati cresterea incercati sa stingeti proiectoarele si lampile de ceata in miezu zilei si in genereal cand nu e ceata si veti compensa.
Inca o chestie, motoru mare in general inseamna cuplu mare, da este adevarat ca americanii au motoare mari si putere mica, dar i-a uitati-va voi la ce cuplu au, care dupa parerea mea in ceea ce priveste consumul de carburant e mult mai important decat puterea. De ex a mea la 130 km/h sta la 2800 rpm spre deosebire de un 1.9 tdi de pe o anumita masina (nu dau nume) pe care o mai conduc din cand in cand, care la aceeasi viteza sta la peste 3000 rpm nu mai stiu cat exact.
sa stii ca si mie mi se pare ciudata relatia "viteza AC- consum"...sincer nu stiu sa o explic, nu am nici o legatura cu "mecanica auto" sa chestii de genul asta insa pot sa te asigur ca la masinile conduse de mine.... mereu cand am mers cu AC la 1 am avut un cons mai mic decat daca era la 3-4...cel putin la vectra e f usor de verificat ca are comp de bord:
la relanti - cons afisat 0.7/h
ac la treapta 1: 0.9-1.0 l/h
ac treapta 4: 1.4l/h
Asa cum am spus nu stiu care este explicatia....
Cu "cuplul" cu siguranta ca ai dreptate, de aceea am pus si eu vitezele cu care mergeam in general.... cons minim la espero era undeva la 117 km/h(intre 115-120) - treapta a 5-a - dupa care urca....
acum la vectra este aproape la 130 in tr 6.
Oricum folosirea motorului pe motorina este evitata datorita poluari ridicate pe care o creaza dar in EU nu prea conteaza.
Cat despre marimea motorului pot spune ca unul mic si cu multi cp are o viata mult mai scurta de folosire decat unul mare cu cai putini.
Dar eurpeni au fost dresati sa accepte masini de scurta folosinta.
Europeni s-au multumit zeci de ani de zile cu motoare sub 100cp, de fapt 30 - 50cp dar de cativa ani vor sa se ajunga si ei si sa se americanizeze si vor 200cp sub controlul lor. Deci in US sa scazut media de cp si in EU sa ridicat. Care polueaza mai mult?
Sa nu mai vb de romania ca e mizeria crunta.
Ideea e urmatoarea:
1.Cei care au bani de masini bune, puternice si scumpe....ii doare drept in palarie de consum, de incalzire globala sau de ce zice lumea. Ala are bani, are masina buna si ii da in goarna grupa mare.
2.Pentru cei cu mai putini bani pentru care a ajuns sa conteze chiar si un litru de benzina in plus sau in minus, va recomand urmatoarele:
-plecati dimineata foarte devreme la job, chit ca va treziti cu noaptea-n cap, ca nu e nici dracu pe strazi
-cand va intoarceti, alegeti-va rute exacte, scurtaturi, drumuri bune si cu circulatie fluidizata
-mergeti nici subturat nici supraturat, deci schimbati vitezele la timp
-accellerati progresiv si lin, si franati mai usor
-masina trebuie sa ruleze continuu....daca sta pe loc sau daca e frecata MERGI 2 METRI - STAI....MERGI 4 METRI - STAI....atunci consuma la greu
-la drum lung mergeti mai ponderat cu 100km/h....noi nu avem autostrazi pe care stii ca te-ai incadrat cu 200km/h si in 2 ore ai si facut 400km......sunt multi smintitzi care alearga ca tampitii si zbarnaie de zor niste masini, pt ca mai apoi sa opreasca frumos la un semafor, in spatele unei carutze ratacite, dupa un tractor sau la un accident rutier.......si daca ajungeti cu 15 minute mai tarziu nu cred ca poate conta asa mult
-foarte important sa cunoasteti traseele, strazile, calitatea drumului, circulatia in functie de orele din zi, etc
Si in dfinitiv, chiar daca soferia e o chestie masculina prin definitie....nu uitati ca e ceva normal si banal in ziua de azi.....ca si cum ai regula o tarfa oarecare. Asa ca sa nu se mai laude multi ,,Shumacheri,, pe-aici ca stiu ei ce si cum. Stiu ei un drac din ala mare, aia stiu.
mers cu AC ,viteza medie 80km/h adica(60-70km/h urban. 100-120km/h extra) CONSUM 3,8l/100km motor1.5dci 85cp
Un prieten cu motor 1.5dci 105CP 6 viteze, viteza medie 90km consum 4.3l/100km.
SUPER!!!
uite cine s-a gasit sa dea sfaturile astea , americanii , sfaturile astea au sa treaca pe langa urechea americanului total neobservate ..... americanii daca asteapta o jumate de ora undeva nu inchid motorul V8 dar am vazut motoare ce au mers si 3 ore doar din lene de a le inchide , cand pleaca de la semofar , talpa in podea si dupa cateva secunde pun frana , la o gramada de masini cand pornesti ventilatia porneste si Ac dar iarna ei pornesc caldura in timp ce merge si aerul conditionat pentru ca asa sunt butoanele (mare aberatie )
sfaturile astea se pot da in europa , acolo au rost , in america , daca masina consuma 15-18 poti sa nu-ti mai bati capul cu sfaturile
Totusi poate exista o explicatie, atunci cand ti ventilatorul la maxim inseamna ca e foarte cald in masina, deci si temperatura e setata la minim adica 18 grade sau ma rog cat poate Ac-ul. Atunci cand ti ventilatorul la mediu sau minim temperatura in masina e ok si poti sa setezi tempoeratura la un 22-23 ceea ce inseamna ca din cand in cand compresorul de AC se mai si opreste/decupleaza.
Incearca sa iti amintesti exact toate setarile pe care le faceai.
Acum un sfat pt toata lumea: daca vreti sa se raceasca mai usor setati AC-ul pe recirculare asta in cazul in care nu tineti pe geam, caz in care recircularea nu functioneaza.
AndreiRN, am senzatia ca esti masochist si-ti place sa incasezi buseala…altfel nu-mi explic de ce continui sa postezi exact aceleasi gugumanii de fiecare data in ciuda faptului ca ti s-a dovedit de mai multe persoane si de mai (foarte) multe ori ca esti dus cu capu` in ultimul hal si spui numai prostii, majoritatea infioratoare…
Realitatea din ziua de azi te contrazice flagrant iar ceea ce versi tu pe-aici se incadreaza perfect in categoria laturi…Nu mai vrea nimeni masini din astea “bune†(cu cilindree de 14.000 centimetri cubi si cu turatie de 3,14 rot/min)…
Viata “scurta†la un motor turbo pe benzina (de exemplu) poate sa insemne 300.000 km. Majoritatea oamenilor fac acest rulaj in vreo 15 ani…In rastimpul asta iti pica alte douaj` da mii da chestii…
Folosirea motorului Diesel e evitata in America in principal datorita prostiei crancene care ii caracterizeaza pe guvernanti…Daca Diesel-ul polueaza, atunci de ce TOATE CAMIOANELE peste 5 tone au motoare pe motorina? DUH…
Masinile de 30 – 50 CP sunt doar in visele tale cu strumfi…De-acu` jde ani, cine a vrut in Europa masini capabile a avut de unde alege…cine n-a avut nevoie (pentru ca nu toata lumea e brainwashed in Europa) si-a luat o masina cu motor decent, care oricum avea peste 50 CP: http://www.automarket.ro/stiri/previziuni-sumbre-pentru-piata-auto-americana-7851.html postul 01.12.2007, 22:09, punctul 14...
La intrebarea ta absolut tembela ca “cine polueaza mai mult?â€, raspunsul e foarte simplu: AMERICA.
Daca ai fi in stare sa faci 2+2 fara calculator ai vedea ca asa e si n-ai mai spune atatea prostii…
Iar daca vorbim de emisie de CO2…mai bine sa nu mai vorbim…
http://www.automarket.ro/stiri/previziuni-sumbre-pentru-piata-auto-americana-7851.html
postul 01.12.2007, 22:09, punctul 18…
Mersi si daca nu-ti convine apasa x din coltul dreapta sus al ferestrei ;)
strici motorul,turbo sau compresorul ac.
asta da economie
Msina - Dacia Logan MCV 1.5 dci 85CP 12000km
Viteza medie aprox 70km/h
Consum 2.7%
Cost deplasare - aprox 54.7 RON
Economie - aprox 67 RON
La drum lung, se poate si mai bine. De curand am mers cateva sute de km cu 2.6.
Multumesc.
este motor de de renault, acelasi ca si pe laguna(102cp)