De-a lungul ultimilor ani, cele mai multe mașini noi care au trecut prin redacția Automarket au venit fără roată de rezervă. Nu puține au fost situațiile în care ne-am trezit cu o anvelopă înțepată și cu o soluție de rezolvare simplă: un kit de reparație ascuns în portbagaj. Au fost însă și situații mai delicate, când am lovit o groapă iar anvelopa a cedat sau a cedat flancul ei. Exceptând rarele situații când am avut cauciucuri run-flat, mașinile au sfârșit pe platformă, deși ar fi fost mai simplă înlocuirea anvelopei cu o roată de rezervă.
O roată de rezervă care dispare din echiparea mașinilor actuale, pentru că producătorii vor să reducă masa vehiculelor, cu scopul de a se încadra în noile standarde de poluare. Este o înlănțuire vicioasă, care va duce la dispariția treptată a roții de rezervă, un accesoriu care și-a dovedit utilitatea de-a lungul a zeci de ani.
O treime din mașinile vândute anul acesta vin fără roată de rezervă, iar marea majoritate a clienților nici măcar nu știu asta. Un studiu desfășurat de AAA în Statele Unite dezvăluie faptul că 36% dintre mașinile vândute în 2015 oferă un kit de reparație și nu roată de rezervă. Este un procent îngrijorător, dacă ne gândim că în anul 2006 doar 6% din mașini aveau această opțiune.Tot AAA susține că poate fi mult mai costisitor să repari o anvelopă cu un kit de reparație decât să o înlocuiești cu o roată de rezervă. În plus, kiturile de reparație au o durată de valabilitate de patru ani.
De asemenea, nici anvelopele run-flat nu sunt neapărat o soluție mai bună. Deși numărul mașinilor echipate cu astfel de pneuri a crescut de la an la an, numărul apelurilor pentru rezolvarea unei pene de cauciuc se menține la aproximativ patru milioane pe an, în Statele Unite.
Tot studiul AAA a arătat că doar 20% dintre șoferii americani știu să schimbe o anvelopă.
via time
Nu de alta da' iar sa trezesc cativa isteti sa injure.
Si n-am inteles de ce poza e cu Ford Focusuri. E adevarat ca atunci cand mi-au predat masina, am gasit-o in curtea dealerului urcata pe 8 caramzi. Mi-au zis ca n-am platit destul. Da' in portbagaj aveam un doughnut de 16"! :)
Cred ca cea mai buna solutie este roata slim care este suficienta pana la primul service.
Eu, in 12 ani de cand conduc, nu am facut nici macar o pana.
Dar le fac presiunea lunar, le schimb indata ce se uzeaza si folosesc numai branduri bune ca Michelin.
as fi preferat o poza cu marca reprezentativa pentru... Romania. Macar o adaptare a pozelor daca nu a textului :)
da' ar fi fost deja cireasa de pe coliva....emisii mai mari compensate de accesorii mai putine.
Impreuna cu roata de rezerva se subtiaza si rezervorul - daca acum 15-20 ani era normal sa ai un rezervor de 60litri, acum unul de 45 este considerat "mare".
In occident rar se apuca careva sa schimbe roti in strada sau sa faca alte reparatii pt. moment.........se suna la firma de asigurari sau asistenta si pa.
.In caz de pana sau alta defectiune cel mai sigur, simplu si usor este sa tragi masina pe dreapta sau cauti un refugiu sau parcare, toti pasagerii merg intr-un loc sigur si suni..........indiferent de costuri pt ca de multe ori se pierd vieti omenesti.............asa cum sa intamplat zilele trecute cu acei sportivi. Pacat.
Dar daca ai hatchback gen VW Golf, Opel Astra sau mai mici atunci probabil nu vrei sa-ti ocupi mult spatiu cu roata de rezerva full size si merge si un space saver.
De acord ! As mai adauga, geamurile electrice spate ( cu blocare pt copii ), antena integrata in luneta ( nu pe acoperis ) inca o chestie de aerodinamica, sau macar antena ''rechin'' . Diuzele sub buza copotei nu pe capota, si alte cateva maruntisuri cum ar fi A/C care e total inexistent pe masinile de clasa B si A in variante de intrare. Lista poate continua. Chiar nu pricep ce era asa greu sa ofere aceste maruntisuri raportate la pretul destul de mare care il au masinile.
@unchiul
Ce legatura are rezervorul ? Poti sa ii faci sau nu plinul. Eu spre exemplu prefer sa alimentez in jumate , nu tot odata . Doar atunci cand plec la drum lung si sunt convins ca nu prea mai am statii de alimentare in drum. Insa chiar si atunci alimentez doar 30L si pe drum daca este cazul opresc pt realimentare inca 30 , niciodata nu o tin cu rezervorul plin. Probabil acum vei spune ca inca cativa centimetri de ''tabla'' in plus cat are un rezervor de 60L fata de 45 sau 40 este o greutate ''foarte mare'' . Hai sa-ti zic un secret, daca nu iei masa toata ziua masina va deveni si mai usoara cu 2 kile :)))))
rezervoarele mari sunt doar marketing, cand gasesti benzinarii la tot pasul....si nu e vorba doar de tabla in + ci de spatiul necesar acesuia in conditiile in care acesta este cat mai ascuns in maruntaiele masinii pentru a fi ferit de lovituri.
@vianu .....daca pentru tine un rezervor mare inseamna marketing pentru mine e un avantaj ......si nu gasesti benzinari peste tot daca alimentezi de la un singur furnizor ......
Gresesti!....... Drept urmare te sfatuiesc sa intri pe lista de dotari a lui Peugeot 208, Opel Corsa, Skoda Fabia, Seat Ibiza, Ford Fiesta,etc si ai sa observi ca A/C-ul este trecut doar la optiuni nu pe lista de dotari standard.
Din titlu si din poza se intelege ca Ford este constructorul cu musca pe caciula!
Rusinica!
Anul acesta mi-am luat masina noua VW Passat si a venit cu roata de rezerva si anvelope de calitate.
Deci titlul vostru este ostentativ. Ar mai de ajutor sa enuntati constructorii care fac asa ceva si pe ce modele. Asta e articol de presa de scandal nu de "foaie de specialitate" cum se vrea Automarket.
cu rezervorul din dotare fac cel putin 800km extraurban + fataiala prin oras, daca raman in pana pot sa-mi calc pe inima sa mai pun 10 litri sa ajung la benzinarul preferat
daca merg mai mult urban cred ca stiu unde sunt benzinariile, nu?
cat despre scrumiere...normal ca au disparut atat timp cat fumatul la volan nu e vazut cu ochi buni nici de autoritati si se inscrie si in campania antifumat. Daca vrei iti trimit gratis si scrumiera si bricheta ca ma pot lipsi bucuros de mizeriile astea. :)
@madalaescu...mi-ar fi mai usor sa invat un betiv sa traseze un cerc decat sa duc cu tine o discutie logica.