Programul de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Național sau, cu alte cuvinte programul Rabla, și-a propus să scadă vârsta medie a parcului auto din România. Și, din câte se pare, are succes, cel puțin asta arată o statistică AFM.
În intervalul 2018-2022, românii au casat, prin intermediul programului Rabla Clasic, 327.556 de mașini vechi. Cu ajutorul tichetelor primite de la stat, au fost achiziționate 266.076 autoturisme noi. În primele 11 luni din 2023, acestora li s-au adăugat 30.540 de mașini noi.
Din totalul mașinilor noi, finanțate prin Rabla Clasic în 2023, 10.628 au purtat marca Dacia. Pe locurile 2 și 3 s-au clasat, pe rând, Toyota și Renault.
Tot în perioada 2018-2022, prin programul Rabla Plus au fost achiziționate 32.500 de mașini noi: 6.033 de exemplare cu sistem plug-in hybrid și 26.480 de unități complet electrice. În primele 10 luni din 2023, românii și-au cumpărat prin Rabla Plus alte 10.239 mașini PHEV și 100% electrice.
Și în acest caz, Dacia conduce clasamentul, cu 4.354 de vehicule din totalul de 10.239.
Pe următoarea poziție, cu 1.549 de mașini, îi regăsim pe americanii de la Tesla. Pe ultima treaptă a podiumului a urcat Volkswagen, cu 603 mașini. Urmează apoi Renault și Hyundai.via Economica
In rest, continui sa spun ca programul a fost prost facut si practic au fost bagati bani MULTI in buzunarul concernelor auto. Pe romani, economia romaneasca, prea putin i-au avantajat acei bani. Programul asta trebuia sa fie facut altfel, cu cap, banii sa mearga acolo unde trebuie, la cei care sunt mai stramtorati financiar. Odata pentru ca trebuia sa fie un program social. Si in al doila rand pentru ca EI SUNT CEI CARE CUMPARA MASINI IEFTINE, POLUANTE SI NESIGURE, nu cei care isi permit electrica.
De asemenea, chestia pe care am tot spus-o, trebuia ca banii sa fie pentru masini produse in romania, ca sa se incurajeze economia, locuri de munca, firme noi conexe industriei auto si investitiile straine ale marilor concerne auto.
Practic banii aia au fost aruncati in conturile grase ale unor producatori care oricum sunt full de bani si spre cei care oricum aveau bani de o masina noua, banii de la stat au fost "un bonus".
In plus, efectul pervers al acestui program a fost ca producatorii au tinut preturile sus, toata piata a fost influentata negativ si acum s-a ajuns in situatia in care de ex electrice nu se mai vand deloc, pentru ca cine e prost sa dea cu 10000 in plus pe masina in loc sa astepte pomanageala de la stat anul viitor?!
Sunt aproape sigur ca la anu' o sa ruleze acelasi film, cu toate ca s-a vazut ca producatori ca VAG au ieftinit electricele cu valori chiar PESTE acel bonus de 11000 de eur. Skodq Eniaq era mai ieftina cu 15000 de eur de pe stoc.
Masuri proaste, bani aruncati. Ca de obicei
Masinile mai vechi de 10 ani casate?
De ce? O masina veche de 10 ani intretinuta corect de ce sa fie casata?
In vest merg oamenii cu golf 4 fara probleme si s-a trezit sandu din varful dealului sa vina cu idei comuniste, nu mai scapam odata de spiritul asta comunist.
Deci pentru andreea si toti pudratii care citesc: Franta nu mai cheltuie bani pentru masina lor, frantuzeasca, in Franta, daca e produsa la chinezi. Ati ajuns cu bine pana aici? Ati reusit sa intelegeti?
La noi pe cand, domnii nenea politicieni?
PS: asta e inca o dovada incontestabila ca politicile lui Trump au fost bune. Protectionismul e bun, daca vrei sa ai locuri de munca si bunastare la tine acasa si nu la export. Bine-nteles ca toate vuvuzelele media au urlat cat le-au tinut bojocii ca nationaliiiism, ca populiiiiiism. Ok, nu se aude acum nicio soapta cand e vorba de franta. :)
PS2: inca o data se vede ca mizeriile cu baterii nu se vand. Pur si simplu, nu se vand. Decat cu ajutoare grase de la stat. Si nici asa. Sunt curios cate Tezle se vand in Romania fara Rabla. Ar fi o tema de articol asta. Daca presa ar fi impartiala si ar avea curaj.
De pe urma acestui program s au îmbogățit efectiv unii care au beneficiat cu dedicație de acesta.