De la sfârșitul anului trecut, asigurările RCA se pot încheia și pe perioade scurte de timp de numai o lună, cu scopul de a veni în sprijinul șoferilor cu venituri scăzute, iar acestea sunt destul de populare.
Potrivit unui raport realizat de Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF), în primele 6 luni ale anului, 16% dintre români au optat pentru asigurări RCA valabile pentru o lună, pentru care au plătit în medie 68.7 lei.
Între timp, aproape jumătate dintre români (43%) au optat pentru o asigurare cu valabilitate de 6 luni, caz în care au plătit în medie 285 de lei, iar 34% dintre ei au achiziționat o asigurare RCA valabilă timp de un an de zile pentru care au scos în medie de pe carduri 492 de lei.
Datele statistice arată că, în medie, o persoană care încheie asigurări RCA pe o lună plătește anual circa 825 de lei, adică cu aproxmativ 67% mai mult decât dacă ar încheia o asigurare pe 12 luni. Totuși, cel mai probabil, asigurarea valabilă pentru o singură lună este aleasă în special de persoanele care intenționează să-și vândă mașinile.
Diferențele sunt semnificativ mai mici în cazul asigurărilor pentru 6 luni.
În acest caz, costul anualizat ajunge la 570 de lei, adică cu 16% mai mult decât în cazul poliței pe 12 luni, motiv pentru care este preferată de numeroși șoferi care nu vor sau nu au posibilitatea să achite o sumă mai mare.RCA |
Numar polițe |
Valoare medie |
Valoare anualizată |
o lună | 604.000 | 68.7 lei | 825 lei |
6 luni | 1.780.000 | 285 lei | 570 lei |
12 luni | 1.130.000 | 492 lei | 492 lei |
Via Economica
...Păi cum vine asta, cînd doar eu știu destui șoferi - majoritatea vîrstnici - care iarna nu-și asigură mașinile din simplul motiv că nu circulă-n sezonul rece (irelevant dacă de frica tamponărilor sau orice alte motive.)
Ca să nu mai vb. de posesorii moto (și eu sînt unul) care-n procent de aproape 100% nu circulă iarna și, implicit, nici nu-și.asigură motoarele decît 6-8 luni pe an.
La vârsta ta cu ce "moto" prestezi?
Cu baotian de 50 cmc?
"Sînt" implicite?
Te-ajută careva să treci strada?
Dacă nu dă-l în gât, aici, fi-ar mămicuţa lui al dreaq să fie!
in uk platesti vreo 2000 de lire pe an in primul an, asta si cu motoras de 1l. pe cand si la noi?
...Elanul tău ofensator prin nimic explicabil merită totuși un răspuns serios - poate că așa o să preferi tăcerea cu altă ocazie, avînd astfel o minimă șansă de-a nu părea prost. :-)
Am scris/testat deci timp de 7 ani la fosta revistă Motorpresse Univers Moto (ultimii doi ani chiar singur - 2009/10), colaborînd și după dispariția ei o vreme cu "sora" auto-motor-și-sport.
Cu ceva răbdare mi-ai putea afla deci nu doar numele, ci și alte detalii personale - chestie inaccesibilă mie vs. anonimatul tău comod, din spatele căruia ai impresia că te distrezi insultînd aiuristic.
Imaginează-ți deci că nu doar am condus, ci chiar am testat serios mai multe motoare / mașini decît ai împins tu vreodată - inclusiv "mopeduri" de 1.300 cmc și 200 CP numite Hayabusa.
...Și, ca să nu mai fii curios (deși la fel de offtopic-irelevant) - DA, încă mai posed și călăresc un Kawasaki.
De care? - Unu" verde. :-)
Fiindcă mașina îți va fi radiată din oficiu conform noului proiect de lege (imbecilă, evident) nu dacă ești prins în trafic cu ea neasigurată, ci din clipa cînd îi apare lu Big Brother pe computer că nu-i.
...Capisci?