Cum copiaza chinezii?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Masinile chinezesti sunt copii fidele ale unor modele occidentale. Va prezentam cateva exemple mai mult decat elocvente de plagiat.
China este patria plagiatului si a copiatului. Companiile occidentale au avut de multe ori probleme din cauza produselor chinezesti contrafacute.
O noua tendinta venita din spatiul economic chinez este plagiatul auto. Producatorii auto din Europa sau Statele Unite descopera cum propriile modele apar si in „versiunea chineza”. Daca la inceput, companiile chineze preluau elemente de la mai multe modele si le asamblau, acum au ajuns sa faca practic copii fidele ale unor modele occidentale, astfel incat in unele cazuri nu le poti deosebi de varianta originala.
Spre exemplu, producatori auto ca Shuanghuan Auto sunt acuzati pentru CEO, copia modelului BMW X5 sau pentru limuzina Hongqi’s, copiata dupa Lincoln Town. Una dintre cele mai evidente copii este SMA Shanghai Maple, practic identic cu Audi S4 cabrio. Producatorului chinez CMEC a creat o clona pentru popularul Smart Fortwo iar aceasta a fost cireasa de pe tort. Intentia chinezilor de a se folosi de imaginea marcii occidentale este clara in acest caz. Chiar si numele, City Smart, arata ca drepturile de autor au fost grav incalcate. Reprezentantii companiei chineze au declarat ca partea frontala si portbagajul au elemente diferite, ceea ce inseamna ca City Smart nu este o copie. Trebuie mentionat ca acest model se vinde deja pe pietele din Ungaria sau Marea Britanie. Dar lista nu se termina aici: General Motors s-a trezit cu o copie exacta a modelului Chevrolet Spark iar semnatarul chinez este compania Chery.
Toate aceste lucruri au si o latura pozitiva. Oprirea invaziei chinezesti pe piata auto din occident poate porni tocmai din faptul ca producatorii orientali construiesc doar modele contrafacute. Marea problema apare pe pietele emergente, unde potentialii clienti s-ar putea inclina spre plagiatele chinezesti , mult mai ieftine si de calitate indoielnica.
O noua tendinta venita din spatiul economic chinez este plagiatul auto. Producatorii auto din Europa sau Statele Unite descopera cum propriile modele apar si in „versiunea chineza”. Daca la inceput, companiile chineze preluau elemente de la mai multe modele si le asamblau, acum au ajuns sa faca practic copii fidele ale unor modele occidentale, astfel incat in unele cazuri nu le poti deosebi de varianta originala.
Spre exemplu, producatori auto ca Shuanghuan Auto sunt acuzati pentru CEO, copia modelului BMW X5 sau pentru limuzina Hongqi’s, copiata dupa Lincoln Town. Una dintre cele mai evidente copii este SMA Shanghai Maple, practic identic cu Audi S4 cabrio. Producatorului chinez CMEC a creat o clona pentru popularul Smart Fortwo iar aceasta a fost cireasa de pe tort. Intentia chinezilor de a se folosi de imaginea marcii occidentale este clara in acest caz. Chiar si numele, City Smart, arata ca drepturile de autor au fost grav incalcate. Reprezentantii companiei chineze au declarat ca partea frontala si portbagajul au elemente diferite, ceea ce inseamna ca City Smart nu este o copie. Trebuie mentionat ca acest model se vinde deja pe pietele din Ungaria sau Marea Britanie. Dar lista nu se termina aici: General Motors s-a trezit cu o copie exacta a modelului Chevrolet Spark iar semnatarul chinez este compania Chery.
Toate aceste lucruri au si o latura pozitiva. Oprirea invaziei chinezesti pe piata auto din occident poate porni tocmai din faptul ca producatorii orientali construiesc doar modele contrafacute. Marea problema apare pe pietele emergente, unde potentialii clienti s-ar putea inclina spre plagiatele chinezesti , mult mai ieftine si de calitate indoielnica.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Industrie
-
Stellantis a fost de acord să plătească 4.2 milioane de dolari pentru a încheia o investigație din California privind emisiile excesive, a anunțat statul. (24.12)
-
Toyota va construi o fabrică în China unde se vor produce exclusiv modele electrice Lexus. (24.12)
-
Producătorul chinez de vehicule electrice Nio a anunțat planurile de a lansa noul său brand Firefly pe piețele europene în prima jumătate a anului 2025. (24.12)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Sloganul" mananci la noi si mori acasa" ( pe drum ) e f bun !!!!
Toate au 4 roti, un motor, un volan.. etc etc...
Asta-i. Bafta la... inspiratie
Astept Loganul chinezesc ca mai prost decat al nostru insemna sa fie carutza :))
Pana la urma, e un produs care satisface o nevoie si dupa aproape suta de ani de marketing, advertising, bla-bla, samd, a venit momentul sa realizam ca un mic procent dintre noi face o gramada de bani pe spinarea lipsei de judecata dreapta a majoritatii.
Ca adica, daca io, om, trebuie sa ajung din punctul A in punctul B, cu ce ma duce mai bine un Jaguar sau un Bugatti, de ex., decat o masina mainstream? A, ca vreau sa par mai "adevarat" (shmecher, tare, meseriash, boier etc, name it)?
Frumusetea si Adevarul pornesc din suflet. Restul sunt carje.
Noi sa fim sanatosi!
Acuma orezul al lor ar fi?
Nu va mai bagati in seama aiurea astia care ziceti ca nu ati cumpara...vedeti lungul nasului ca stiti vb aia "pisica unde nu ajunge ii pute"
Numai bine
foarte putin.
S-a dus vremea adidasilor "Mike", urmeaza sa luam masini SMATR sau AUID.
Chinezi muncesc din greu si din ce in ce mai technologic. Romani muncesc din ce in ce mai ineficient si au ajuns sa dea hartie din mana in mana si sa importe pana si painea cea de toate zilele. Am auzit de o intreprindere particulara de sticla artizanala care sa mutat din romania in china datorita kktului primit de la guvernul care reprezinta majoritatea populatiei. Daca nu va puneti pe munca or sa va emigreze copiii cei mai isteti in CHINA ca acolo exista libertatea de a produce. Universitatile chineze produc un milion de ingineri pe an. Ingineri mai timizi acuma dar se vor maturiza si sa vezi tu produse revolutionare atunci.
Romani nu au mai fost in stare nici macar o Mobra sa faca. Cozi de matura stiti sa faceti?
Ideea lor de copiere este ca oricine poate copia orice daca are timp si bani. Se spune despre sistemul de invatamint chinez ca e bun. Realitatea dovedeste ca nu au gena istetimii, sint lucruri pe care nu le pot pricepe indiferent cit timp de studiu ar avea la dispozitie. Se lauda ca au lansat satelit si racheta in spatiu, au plagiat legal contra bani tehnologia ruseasca.
Pentru ei singura idee calauzitoare este profitul, foamea mare, nu stiu ce inseamna calitatea si respectul fata de client. Lipsa de scrupule in ceea ce priveste plagiatul in industrie dovedeste ca sint o natie fara pic de respect fata de munca, muncesc prosteste, in disperare. A plagia inseamna a ridiculiza munca de creatie a celui pe care il copiezi, recunoscind totusi valoarea originalului din moment ce-l copiezi si recunoscindu-ti neputinta de a face ceva original. Nu cred in invazia galbena in industria auto. Trebuie sa ai mintea plecata cu sorcova sa cumperi un produs de care depinde viata de la chinezi. Cine are bani de o masina nu va cadea in capcana galbena. Poate vreun pensionar sa-si faca iluzii ca isi ia din pensie un Chery in leasing si ii mai ramin bani si de intretinere. Nu sint la curent, dar eu cred ca masinile lor nici nu vor fi omologate in Europa, ca de america nici vorba.
Ne lamentam ca am dat-o in bara cu poluarea in lumea buna, dar realitatea este mai grava. Chinezii abia acum descopera masina, sint 2 miliarde care incep sa-si permita 4 roti, bune sau rele. Credeti ca le pasa vreun pic ce fel de cotinetze fac si ce e aia poluare? Sint exact ca niste termite, devoreaza si pleaca. Vor devora resursele fara sa le pese de consecinte.
Si in incheiere un exemplu de bun simt si maniere ale rasei galbene. Eram in europa intr-un hotel oarecare, coboram catre restaurant sa iau micul dejun. Am fost depasit de un grup enorm de chinezi care voiau sa coboare toti odata (era un autocar parcat afara, deci cam 44 persoane). Mai sa rupa cablurile la lift, au tabarit pe scari, sa rupa balustrazile. Cind am ajuns in restaurant am avut o imagine de cosmar desprinsa din documentarele Discovery despre furnici si termite: chinezii devorau in picioare tot bufetul, mezeluri, omleta, cascaval, fructe, sucuri, cafea (una tzipa ca se oparise cred cu cafeaua), prajituri, ceai, tot. Nu va puteti inchipui ce resturi puteau fi pe jos, mincau tot cu miinile si fara farfurii. Unii dintre ei nu mai apucasera fructe si deja trecusera la fructele de plastic din cosurile decorative de pe la geamuri.
Chelnerii (germanici) erau perplecsi, imobili, cu privirea pierduta, urmarind acest spectacol grotesc.
Poate platim mai mult pentru marca dar asta nu inseamna ca un BMW X5 e ca si CEO ala X5 calitativ vorbind, banuiesc ca ati mai vazut prin poze.. carute cu diferite caroserii trase de cai.. cam asa ar fi si cu CEO, cine plateste pentru o marca, defapt plateste pentru un certificat de garantie... sunt unele cazuri in care conteaza sa dai un ban in plus pe garantia ca e ceva bun.
E cel mai bun lucru pe care il pot fac pe moment, sa copieze, si apoi o sa upgradeze ce au furat si o sa se dezvolte, sunt nesimtiti daca se uita posesorii marcilor originale la ei, dar ptr ei e cel mai bun lucru. Noi ce am facut, un kkt de logan in atatia ani, masina ratatului roman? Noi de ce nu am facut un bmw sau o masina care sa arate super si puneam motor de dacie pe ea? Nici macar atata! si nici macar motorul nu e alnostru!
Asa ca sunt niste idioti aia care rad de chinezi, chinezii sunt la fel de neuiniti ca noi, si s-au tot lasat calcati de altii - dc ati vazut once upon a time in china stiti la ce ma refer!Dar uite ca ei au un regim sanatos la cap, dictatorial, care ii pune la munca si ii invata sa traga tara inainte, asa cum se poate.
Masinile alea sunt 1/3 din pretul originalelor, desi un bentley sau un CEO din ala snob sunt 20mii-80mii euro, tot sunt masini scumpe si nu pot fi praf la pretul ala. Sunt net inferioare originalelor atata tot.