General Motors negociază vânzarea constructorului Opel către Grupul PSA Peugeot - Citroen, iar informația apărută în această săptămână a trezit numeroase semne de întrebare din partea autorităților germane și britanice.
Pentru moment, cele două companii au evitat să facă declarații cu privire la eventualele măsuri pe care le-ar lua Grupul PSA în cazul unei achiziții, însă surse citate de agenția de presă Reuters au aflat detalii despre planurile lui Carlos Tavares, CEO-ul francezilor.
Sursa citată afirmă că "Tavarez va menține Opel ca o companie germană în deplin acord cu legislația muncii din Germania" și că va prezenta tranzacția ca pe o "alianță între un producător francez și unul german". De altfel, se anticipează că aceasta va fi poziția lui Tavarez și în cadrul unor întâlniri pe care le va avea cu autoritățile germane, inclusiv cu cancelarul Angela Merkel.
Pe de altă parte, General Motors s-a limitat să afirme că un astfel de acord va permite celor de la Opel și PSA "să-și îmbunătățească poziția într-o piață europeană aflată în plină schimbare", iar sursele Reuters afirmă că GM va insista pe faptul că siguranța locurilor de muncă va fi mai mare dacă Opel va ajunge în curtea celor de la PSA.Principalele temeri ale autorităților vizează cele 19.000 de locuri de muncă de la cele 3 fabrici Opel din Germania, la care se adaugă alte 4.500 de locuri de munca din Anglia.
În total, Opel are în prezent circa 38.000 de angajați în întreaga Europă. Opel traversează o situație dificilă din punct de vedere financiar, cu pierderi de peste 800 de milioane de dolari în 2015 și de apriape 260 de milioane de dolari în 2016. Anterior, GM anticipa că Opel va deveni profitabilă abia în 2018.Via Automotive News
daca platformele, motoarele, tehnologia la modul general va da cu + va fi folosita oriunde va fi necesar...Sunt sigur ca vor exista "curenti" in toate sensurile. O alianta adevarata nu poate functiona decat in acest mod. Mentalitatea asta nu vreau pentru ca "eu nu vreau" numai functioneaza. Totul se reduce la profitabilitate....daca va fi necesar Opel va face motoare de PSA si PSA va folosi platformele nemtilor. Ma gandesc doar la faptul ca Opel are o full-electrica, PSA s-a pierdut pe drum cu tehnologia dar in schimb are motoarele facute cu BMW.
asa cum ai zis, cu adevarat problematica nu e achizitia cat mai ales continuarea acesteia...vom vedea
Oricum, mie aceasta alianta tare imi miroase o copie a celei dintre Renault-Nissan. Francezi-japonezi, francezi-germani, isi pun baietii astia outzele in mai multe cosuri...iar Tavarez, venit de la Renault cred ca si-a facut temele
parca incepe sa-mi mi se pare fireasca aceasta alianta prin achizitie
Ca motorizari au folosit turbo benzinare inaintea majoritatii coreenilor si japonezilor, iar diesel-urile mici erau realizate impreuna cu Fiat, la VM Motori, unde atat GM cat si Fiat au 50% fiecare.
Singurul lucru tehnic care li se poate reprosa (si aici probabil ca summonez un demon :D) e ca au folosit in ultimii ani suspensii independente doar pe Insignia. Inclusiv modelele cu peste 140 cp foloseau bara de torsiune pe spate, un pic imbunatatita, e adevarat: Z link (Watts link).
Ca fiabilitate au stat mai bine ca VW, insa mai slab ca alti competitori europeni, japonezi sau coreeni:
http://d1arsn5g9mfrlq.cloudfront.net/sites/default/files/2016128germanyvds1.jpg
Link-url corect cu fiabilitatea pe 2016 in Germania.
Cautati "jd power reliability germany 2016" si e primul site gasit pe google.
INCEPUTUL SFARSITULUI PENTRU SUPREMATIA GERMANILOR LA MASINI DE VOLUM
URMEAZA DIN NOU UN DECENIU POATE MAI MULT DE SUPREMATIE FRANCEZA ESTE CICLIC
DAR DAR DAR SA NU UITAM DE KOREENI
BY BY
Eu nu ziceam ca ar fi rau sa fie schimbari. Spuneam doar ca e realmente imposibil sa nu fie, asa cum se sugereaza in articol!