Culisele fuzionării eșuate: Honda a cerut celor de la Nissan să renunțe la motoarele sale hibride

de Tiberiu Safta
Marti, 18.02.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor noi informații apărute în presa japoneză, Honda a cerut Nissan să renunțe la sistemul hibrid e-Power și să îl adopte pe cel de la Honda. Acesta este unul din motivele pentru care negocierile de fuzionare dintre cele două mărci au eșuat.

Săptămâna trecută, Honda și Nissan au pus capăt negocierilor privind o fuzionare între cele două mărci. Anunțul a venit la două luni după ce ambele brand-uri japoneze au convenit să poarte discuții privind o potențială fuzionare care să aibă efect din 2026. La scurt timp după ce negocierile au fost oprite, au început să apară detalii despre măsurile care au dus la acest eșec.

Cunoaștem deja că Honda a vrut să transforme Nissan într-o subsidiară a sa. Acum, a apărut un nou motiv care a dus la sistarea negocierilor. Potrivit presei japoneze, Honda le-a cerut celor de la Nissan să renunțe la tehnologia sa hibridă e-Power și să adopte tehnologia dezvoltată de Honda. Bineînțeles, Nissan a refuzat această propunere, mai ales în contextul în care acesta urmează să lanseze o nouă generație a sistemului hibrid.

Cea de-a 3-a generație a tehnologiei e-Power promite o eficiență mai mare cu 20% față de prima generație și cu 15% mai mare față de actuala iterație a sistemului hibrid.

Nissan și-a propus să reducă din costurile de dezvoltare cu o cincime față de cele pentru prima generație a sistemului său hibrid.

Tehnologia hibridă e-Power este diferită față de majoritatea sistemelor hibride de pe piață. Deși combină un motor termic cu unul electric, partea termică nu transmite puterea către roți, ci este un generator care alimentează o baterie. Aceasta, la rândul său, alimentează motorul electric, care transmite puterea către roți.

În Europa, primul model Nissan care va primi noua generație a sistemului hibrid e-Power va fi Qashqai.

via Motor1

Comentarii (7)

  • Sistemul hibrid de la Honda e net superior celui de la Nissan. Nici 20% imbunatatire a eficientei nu e suficient pentru a bate sistemul Honda. In plus, increderea in tehnologia si fiabilitatea Honda e net superioara celei de care se "bucura" Nissan. Nu e de mirare ca a cazut fuziunea.
    2 6
  • Carlos
    Povestea cu sistemul hibrid e doar de fațadă.

    În realitate, Honda a cerut, pe bună dreptate, ca actuala conducere a Nissan să intre în șomaj pentru realizarea fuziunii.
    Fuziunea a căzut pentru că CEO-ul Nissan și trepădușii din jurul lui n-au vrut să-și piardă scaunele.
    3 0
  • Banditos
    As paria mai mult pe sistemul hibrid de la Nissan.

    Ganditi-va putin: motorul termic e "rupt" de restul masinii. Nu joaca decat rolul de generator. De ce am avea indoieli legate de fiabilitate? Mai punem la socoteala si silentiozitatea intregului ansamblu.

    Ca si perfomante brute nu e cine stie ce. Dar nu toata lumea vrea sa fie primul la urmatorul "rosu".
    10 2
  • Uite ca avem si experti in tehnologii hibride pe aici. Cine a spus ca romanul nu se pricepe la toate?
    6 1
  • @Banditos

    la o prima vedere si eu as zice la fel: silentiozitate, fiabilitate (nu ca honda n-ar avea-o, din plin, chiar), confort si usurinta in folosire specifice unei electrice. insa eficienta cantareste foarte mult in toata ecuatia, si se pare ca nissan nu a reusit o implementare care sa asigure si o eficienta superioara sistemelor de la honda sau toyota, desi aveau toate premisele.

    la honda e multa complexitate acolo sub capota, exista si niste ambreiaje de cuplare a termicului direct la roti si niste componente cu potential mai mare de uzura fata de sistemele nissan sau toyota, insa dpdv ingineresc, implementarea e magistrala. performantele sistemului hibrid honda, eficienta lui si senzatiile resimtite la volan sunt creme de la creme, suplimentar fata de cele specifice adn-ului lor si datorita carora honda si-a castigat o baza de fani pe viata. ma rog, nu vand eu aici castraveti gradinarului, ca tu stii mai bine ce zic :))

    personal insa, din cauza ca eu fac parte din cei pentru care primul la semafor, secundele sau cum sta pe curbe n-au nicio relevanta si pentru ca mai mult ma intereseaza capitole precum fiabilitatea si smoothness-ul in utilizare, as opta pentru e-power, in ciuda celor aprox 1-1,5 litri in plus la suta de km (la mase egale).
    2 1
  • Banditos
    @Eu....nu contest nimic din ce ai scris.
    2 1
  • Banditos
    @Enzo...Am pitrocit ambele sisteme. Am renuntat la Qashqai din motive financiare. In cele din urma, am "votat" cu E-Hev. De asta ziceam ca nu il pot contrazice pe @Eu.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru