Începutul de an ne aduce o nouă expediție. Așa cum ați putut citi zilele trecute, ne pregătim să bătătorim niște cărări neumblate cu o mașină care se potrivește perfect cu spiritul de aventură și, de ce nu, cu provocările la care te supune România.
Ne așteaptă două săptămâni scurse prin creierii munților, în căutarea unor cabane greu accesibile. Bogdan Mirică, adică subsemnatul, și Ciprian Mihai, fotograful nostru ale cărui poze le admirați în fiecare test, vor face o ieșire bărbătească în natură alături de noua generație Dacia Duster.
SUV-ul românesc a început deja să apară pe străzi, însă noi ne propunem să fim printre primii care îl aleargă pe drumuri neasfaltate, acoperite cu zăpadă sau noroi. În funcție de ce ne rezervă vremea. Ca să fim siguri că nu ne pun bețe în roate șleaurile mai adânci, drumurile acoperite cu zăpadă sau pantele ceva mai abrupte, Duster-ul nostru vine echipat cu tracțiune integrală. Nu e încălțat cu anvelope speciale. Am primit pneuri de iarnă pentru că 99% din clienții lui Duster vor încerca să ajungă cu el în locuri dificile fără un ajutor de tracțiune „specializat”.
Cele patru roți vor fi învârtite de un motor diesel de 1.5 litri. E așa de cunoscut tuturor și cu o carieră atât de lungă în gama Alianței Renault-Nissan, încât simt că la pensionare i se va ridica o statuie. Versiunea noastră va oferi 110 cai putere și un cuplu de 260 Nm.
Cuplu suficient și portbagaj încăpător
Chiar dacă la prima vedere nu pare mult, cuplul ar trebui să fie suficient pentru o mașină care cântărește doar 1.3 tone.
E posibil să o mai îngreunăm noi. Nu neapărat cu kilogramele noastre, ale pasagerilor (care însumate abia depășesc 100), ci cu bagajele, cu aparatura lui Ciprian și cu apa celor de la Borsec. Ne-au promis multă apă plată și carbogazoasă pe traseu, așa că am un sentiment că vom face multe opriri. Sperăm să încapă toate cele de mai sus în cei 470 de litri pe care îi promite portbagajul lui Duster.Ne așteaptă puțin peste 1000 de kilometri, parcurși în condiții dificile. Deci consumul extraurban oficial (4.7 litri/100 de kilometri) va fi greu pus la încercare.
Înainte de a pleca la drum, trebuie să facem și niște calcule. Un Duster cu 4x4 și motorul diesel de 110 cai putere pornește de la 16.150 de euro. Dar imediat se mai adaugă 300 de euro pentru culoarea de caroserie Orange Atacama. Vor fi însă 300 de euro foarte bine cheltuiți, întrucât noi zicem că mașina va arăta memorabil în poze. Și, dacă avem noroc de zăpadă, portocaliul se va vedea foarte bine în decorul alb. Nu degeaba meciurile de fotbal pe zăpadă se joacă cu o minge portocalie.10 zile petrecute în mașină pot fi foarte solicitante, iar disputele pot porni de la nimicuri. Cum ar fi muzica potrivită pentru drum.
Probabil ne vom bate în preferințe muzicale și în USB-uri, pentru că sistemul MediaNav al Duster-ului vine cu o singură priză USB. Când ne vom plânge celor de acasă de drum, kilometri și oboseală vom folosi conexiunea Bluetooth pentru telefonul mobil.Nu o să ne învârtim noi foarte mult prin orașe sau locuri populate, dar cele patru camere video vor fi foarte utile pe drumurile forestiere înguste sau atunci când vom fi nevoiți să ne strecurăm pe pante abrupte. Și fiindcă tot am vorbit de sisteme care ne vor face viața mai ușoară, eu sunt foarte curios să văd cât de bine își face datoria sistemul de monitorizare a unghiului mort cu tot haosul de pe străzile noastre.
Echiparea Prestige a Duster-ului nostru mai include și câteva detalii estetice care vor ajuta în poze, cum ar fi geamurile cu tentă și barele de pe acoperiș. Nu vom agăța nimic de ele, dar vor arăta bine în poze.
Nu știu dacă toți bărbații sunt entuziasmați să plece într-o „haiducie” pe munte, cu o mașină 4x4, departe de familie și civilizație. Noi sigur suntem. Și vă vom ține la curent cu tot ce facem, fie pe site, în secțiunea dedicată, fie pe pagina de Facebook. Noi sperăm să nimerim drumul, să nu rămânem blocați și să nu pierdem cardul de acces și de pornire al noului Duster.
Am ramas impresionat de camerele video, de asistenta pentru unghiul mort dar si de cardul de acces. Desi nu sunt noutati pe piata auto, fiind disponibile pe Dacia (masina care inca poarta apelativul de low-cost) iti creeaza un sentiment de bine.
Tot ce pot spune este Bravo, Dacia! iar voua, redactorilor de la Automarket, Bravo pentru testul pe care il faceti cu o masina autohtona!
"...multă apă plată și minerală pe traseu..."
Mă tot lupt cu lucrătorii comerciali care mă întreabă dacă vreau "apă minerală sau plată". Apa, minerală sau nu, poate fi plată sau carbogazoasă (perlată, cu bule sau cum mai vreți să-i spuneți). Ce e așa de greu?! Nu putem să ne exprimăm clar?
Și eu am aceeași problemă :) S-a rezolvat în text, am comunicat problema mai departe, nu se va mai întâmpla.
Ca idee, nu ne vom aventura pe trasee și rute care nu sunt create pentru mașini. Scopul nostru este să găsim locuri cu poveste construite cu gust. Ele pot fi departe sau aproape de șosea, dar de fiecare dată vom respecta regulile și vom scrie despre asta.
Aștept cu interes "haiducia" voastră!
Aveți o mașina cu roti de 17" care sunt echipate cu pneuri M+S. Aceste pneuri nu sunt suficiente pentru aventura voastră?
Mulțumim de ponturi.
Duster 4x4 nu are 470l portbagaj....