Cu GoodYear şi Punto Evo pe Valea Oltului - ultima zi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ultima zi a testului cu Punto Evo şi a oferit o dimineaţă mai uşoară anvelopelor noastre de iarnă. Temperatura a crescut, iar soarele a şters atmosfera mohorâtă, care învăluise Sibiul cu o seară înainte. Am vrut să avem o privire de ansamblu asupra oraşului medieval, aşa că am urcat pentru câteva minute în turnul cu ceas, de unde am privit împrejurimile, piaţa animată de oameni şi porumbeii insistenţi.
Ne-am întors la maşină, unde am aflat de la vecini că blocajul pe care l-am ocolit cu brio seara trecută în Apoldu de Sus a durat aproximativ 3 ore. Am mulţumit încă o dată Zeiţei Fortuna şi am pornit la drum, dornici să trecem şi ultima redută aşternută în calea noastră: Valea Oltului.
Dar pentru că Punto Evo a suferit mult de pe urma vremii capricioase am hotărât să-l răsfăţăm cu un tratament binemeritat. Am poposit într-o spălătorie destinată camioanelor, situată la marginea Sibiului.
Acolo pompa de apă a insistat asupra noroiului de la praguri, iar pompa de spumă a schimbat culoarea maşinii pentru câteva minute şi apoi i-a redat strălucirea caroseriei negre, cu tene roşiatice.Tratamentul estetic nu a durat însă mult, întâlnirea cu Oltul făcându-se pe fundalul unei noi ploi mărunte, care a învăluit rapid valea îmbrăcată în păduri de foioase. Râul nu ne-a slăbit pe tot parcursul drumului şi ne-a susţinut moral de fiecare dată când am mers în spatele unui TIR încărcat. Peisajele au rupt monotonia şi nu de multe ori ne-am dorit să ne fi aflat de partea cealaltă a râului, pe cărările care coboară până pe malul apei.
Ceea ce a stricat însă atmosfera melancolică au fost cei câţiva şoferi cu infuzie de adrenalină, care au depăşit constant pe linie continuă, în curbe cu vizibilitate zero şi câte două TIR-uri odată. Din păcate pentru ei aveam să-i ajungem din urmă atunci când poliţia a închis scurtă vreme drumul, pentru a ridica un camion avariat din mijlocul drumului.
Ne-am reluat drumul însă nu am rezistat tentaţiei de a ne opri la Barajul de la Turnu, unde am surprins câteva instantanee plăcute şi am contemplat volumul de apă pe care Oltul îl mână spre Dunăre.
Din păcate, nu au lipsit din peisaj PET-urile, ambalajele şi alte hârtii uitate de turişti.Într-un final, am privit apusul de pe Autostrada A1, rulând uşor pe prima bandă, cu gândul la peisajele memorabile, la momentele în care ne-am simţit mândri că suntem români, dar şi la situaţiile în care am înghiţit în sec şi am plecat cu un gust amar. România este o ţară a contrastelor, pe care e bine să o vezi şi să o cunoşti îndeaproape.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Fiat in Romania
-
Fiat 124 Spider Preţ: 27.727 - 31.535 €
-
Fiat 500 facelift Preţ: 12.332 - 16.363 €
-
Fiat 500C facelift Preţ: 14.810 - 18.331 €
-
Fiat 500L Preţ: 14.491 - 23.800 €
-
Fiat 500L Living Preţ: 17.466 - 20.633 €
-
Fiat 500L Trekking Preţ: 17.755 - 21.497 €
-
Fiat 500X Preţ: 17.946 - 27.109 €
-
Fiat Doblo Panorama Preţ: 15.025 - 19.290 €
-
Fiat Fullback Preţ: n/a - 35.700 €
-
Fiat Panda facelift Preţ: 9.816 - 18.017 €
-
Fiat Punto facelift Preţ: 9.551 - 13.550 €
-
Fiat Qubo Preţ: 12.150 - 16.442 €
-
Fiat Tipo Preţ: 12.109 - 19.392 €
-
Fiat Tipo Hatchback Preţ: 13.222 - 19.282 €
-
Fiat Tipo SW Preţ: 14.293 - 20.353 €
Ultimele stiri din Reportaj
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (17.10)
-
Automarket a fost invitată la inaugurarea noii fabrici de anvelope Nokian Tyres de la Oradea. Mai mult, am avut ocazia să vedem procesul de producție în prima fabrică de anvelope, din lume, neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. (21.09)
-
BMW România a organizat un eveniment special pentru iubitorii de animale. Am fost în vizită la Urme de Bucurie by Save The Dogs, un adăpost special pentru animale, aflat la Cernavodă. Cu această ocazie, am fost la volanul noilor modele Mini Cooper și Countryman, disponibile în versiuni termice și electrice. (19.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
Punto Evo este un model nou pentru piata romaneasca si am vrea cateva detalii/comparatii cu GrandePunto, cum se comporta pe strazile din Ro.....
Care este coeficientul de aderenta pe ploaie ?
Care este coeficientul de aderenta pe asfalt uscat si mai ales pe zapada ?
concret... ce ati testat frate ? V-ati plimbat putin, ati facut ceva poze... ati descris intr-un mod feeric drumul parcurs ...
Ma intereseaza cum se comporta anvelopele testate, raportat la conditiile de drum.
Daca vrei sa afli aceste informatii ar trebui sa faci rost de cocumentatia tehnica a anvelopelor sau sa gasesti un test facut de o autoritate in domeniu. Cred ca glumesti cand spui ca vrei sa le afli de aici, ori esti vizitator nou al site-ului. Chiar nu realizezi ce fel de material este acesta?! Ori esti carcotas... Pur si simplu este un proiect sustinut de Goodyear. Putea fi sustinut si de Colgate. Ce voiai atunci, sa afli cat de bine a albit dintii pasta respectiva?
Un test prin definitie TESTEAZA ceva si are un REZULTAT sau RASPUNS.
Cat timp automarket spune ca este un test, astept niste informatii cu privire la produsul testat si rezultatele obtinute.
Sau sa nu il mai numeasca test. Citez:
"Ultima zi a testului nostru cu şi Punto Evo ne-a adus din nou pe Valea Oltului, unde am admirat peisajul şi manevrele sinucigaşe ale şoferilor români.
Am lipit un test normal cu o mașină nou-apărută (Punto Evo) cu niște pneuri de iarnă, care s-au nimerit a fi GoodYear, și am asezonat totul cu o Românie care arată frumos în pragul sezonului rece.
Testul a fost al șoselelor, al pneurilor, al mașinii. Toate și mai mult decât atât. Testul cu mașina vine ceva mai târziu, în luna noiembrie. Până atunci, aderență maximă tuturor :)