Cu GoodYear şi Punto Evo la Cheile Bicazului - episodul 2
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
A doua zi a expediţiei noastre a debutat în zorii zilei, într-un Braşov învăluit în ceaţă, cu temperaturi destul de scăzute. Termometrul lui Punto Evo indica doar 5 grade Celsius, dar eram asiguraţi cu pneurile de iarnă , în caz că premizele nu deveneau îmbucurătoare.
După ce am făcut un duş scurt maşinii la o spălătorie de la marginea oraşului ne-am întins la drum spre Sfântu Gheorghe şi mai apoi spre Miercurea Ciuc. Asfaltul este destul de bun, şoferii sunt foarte civilizaţi, MCV-urile poliţiei au dispărut cu desăvârşire, iar TIR-urile sunt din ce în ce mai rare.
Cu şi Punto Evo la Cheile Bicazului - episodul 2
Nici măcar faptul că deja citim indicatoarele în două limbi diferite nu ne-a afectat moralul, drept pentru care pedala acceleraţiei a stat mai mult la podea, consumul a crescut încet, dar kilometrii s-au scurs tot mai repede.
După aproximativ două ceasuri am ajuns la Gheorghieni şi GPS-ul a încercat să ne joace prima festă. Ne-a călăuzit spre Topliţa, deşi noi vroiam să virăm brusc spre inima Orientalilor, pentru a nu pierde frumuseţea Cheilor Bicazului. Serpentinele au început să îşi facă din nou apariţia, iar temperatura a continuat să scadă cu fiecare 10 kilometri parcurşi. Bicazul era tot mai aproape.
Pădurea s-a schimbat rapid de haine, arămiul frunzelor uscate amestecându-se într-o dezordine controlată cu tente de ruginiu şi verde.
Captivaţi de spectacolul de culori, am fost la un pas să trecem pe lângă Lacul Roşu, ascuns între valurile de pădure deasă. Indicaţiile unor turişti ne-au adus însă în faţa unei întinderi de apă verde, străpunsă pe alocuri de trunchiul unor copaci scufundaţi.Lumina săracă, filtrată de pădurea deasă, ne-a jucat feste, dar am încercat să imortalizăm maşina pe marginea lacului cât mai repede, pentru a prinde apusul la Izvorul Muntelui.
Înainte de asta aveam însă să dăm cu fruntea de una dintre cele mai spectaculoase porţiuni de drum naţional din ţara noastră: Cheile Bicazului. O şosea simplă, care îşi face loc printre tone de stâncă, amintind parcă de kilometrii de şosea impecabilă din Alpii zugrăviţi în seriile Need for Speed.
Un camion mai bătrân ca noi, cu câteva tone de nisip în spinare, după care am mers câţiva kilometri buni, ne-a dat voie să ne bucurăm într-un ritm lent de imaginile care ni s-au derulat în faţa ochilor: stânci care se întâlnesc deasupra capului, tuneluri întunecate, văi adânci şi chiar pasionaţi de alpinism, agăţaţi de pereţii munţilor de încreţire.
Am lăsat în spate crestele gri şi după câţiva kilometri am poposit pe cel mai mare baraj de acumulare de la noi din ţară: Izvorul Muntelui.
Din păcate, nimic nu semnalează acest lucru pentru cei care au lipsit la lecţia de geografie. Te afli în faţa unui lac impresionant, stăvilit de un perete de beton, de pe marginea căruia pot privi în jos doar cei care nu au rău de înălţime. Sunt 127 de metri care îngrădesc 1250 de milioane de metri cubi de apă.Ne-am despărţit repede de măreţul baraj, ajuns anul acesta la jumătate de secol de existenţă şi am pornit spre Durău, înconjurând lacul, pe măsură ce soarele se scurgea încet spre asfinţit. Nu credeam că va dura atât să parcurgi un lac de acumulare.
După un drum anevoios, am ajuns la Durău, unde ne-am afundat în beznă şi în linişte, pe un drum care a pus la grea încercare amortizoarele şi anvelopele noastre. Temperatura scăzuse din nou până sub 7 grade, dar nu aveam motive de îngrijorare. Eram încălţaţi corespunzător de . Drumul croit prin pădurea deasă ne-a fost brăzdat însă, din senin, de şapte cai, iviţi de nicăieri, care au blocat drumul.
Noaptea s-a aşternut repede la Durău, de unde ne vom îndrepta atenţia către Bistriţa şi Cluj.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Reportaj
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (17.10)
-
Automarket a fost invitată la inaugurarea noii fabrici de anvelope Nokian Tyres de la Oradea. Mai mult, am avut ocazia să vedem procesul de producție în prima fabrică de anvelope, din lume, neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. (21.09)
-
BMW România a organizat un eveniment special pentru iubitorii de animale. Am fost în vizită la Urme de Bucurie by Save The Dogs, un adăpost special pentru animale, aflat la Cernavodă. Cu această ocazie, am fost la volanul noilor modele Mini Cooper și Countryman, disponibile în versiuni termice și electrice. (19.09)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Felicitari pentru reportaj, asteptam continuarea!
1. Peisajul de pe malul lacului nu trebuie pierdut
2. Calitatea drumului este destul de proastă şi ajungi să mergi mai mult în treapta a doua.
Sa stiti ca judetul Harghita ( multe din pozele atasate apartin acestuia )are un potential turistic foarte ridicat, peisaje care concureaza cu cele mai reusite wallpapere ... din pacate infrastructura lasa de dorit rapindu-ti de cele mai multe ori placerea de a le observa.
Conduceti cu grija ... cineva va asteapta acasa !
E normal sa puna anvelope de iarna pe jante de alluminiu? Adica ne incurajati sa facem asta? Maine poimaine auzi - pai aia de AutoM au facut asa, fac si eu.
Nu e normal, si era bine sa precizati acest aspect de la inceput.
Pe cand un test si cu Michelin sau Goodyear, Vredestein sau Pirelli?
Este un traseu in care poti sa-ti dai seama de calitatea unui pneu cu toate ca era bine pt un test concludent sa avem si ingredientul principal si anume : zapada!
e de preferat jante de tabla intrucat apara mai bine discurile de sare si nisip (in cazul meu 4 discuri de frana )))