Esential
2010 | urmeaza sa fie anul in care industria auto va consemna o noua revolutie tehnologica. |
2010 | urmeaza sa fie anul in care industria auto va consemna o noua revolutie tehnologica. |
Industria auto a tot evoluat de la inventarea motorului cu combustie interna de catre Francois Isaac de Rivaz in 1806. In decursul timpului au existat mai multe tehnologii revolutionare care au ajuns sa intre in dotarile standard ale modelelor auto.
Vorbim despre sistemul de franare ABS, de sistemul de tractiune integrala, de airbag-uri, de centurile de siguranta si multe alte tehnologii care in prezent se gasesc in dotarile standard ale modelelor auto.
Gratie colegilor de la Motor Authority putem face o incursiune printre principalele tehnologii auto care vor aparea in urmatoarea perioada in dotarile standard ale modelelor. Jurnalistii de la Motor Authority au ales 6 tehnologii inovatoare care urmeaza sa devina tehnologii de baza pe modelele auto.
1. All Wheels Drive
Siemens VDO a dezvoltat un sistem care se numeste eCorner si care intregreaza directia, suspensia, frana si trenul de rulare in rotile automobilului. Desi nu stiu multe detalii despre acest lucru, sistemul eCorner ar urma sa inlocuiasca rolul motorului.
Se pare ca va fi introdus experimental dupa 2010.2. Steer-By-Wire
Producatorii auto experimenteaza deja un sistem care detecteaza miscarea rotilor si trimite semnale soferului pentru a indrepta sau corecta traiectoria masinii. Sistemul va fi introdus pe noile modele ale anului 2010.
3. Securizarea prin amprenta
Sistemul de inchidere/deschidere a masinii va fi personalizat pe baza amprententei personale a proprietarului. Acest lucru va impiedeca eventualele tentative de furt. Si aceasta tehnologie, deja existenta pe unele modele de lux, va fi introdusa in masa in deceniul urmator.
4. Monitorizarea soferului
Lexus a introdus pe modelul LS460 un sistem de monitorizare care vegheaza asupra comportamentului soferului in timpul mersului si declanseaza o alerta in situatia in care exista sansa unui accident.
5. Propulsia pe hidrogen
Exista deja mai multe proiecte experimentale cu privire la aceasta alternativa de propulsie. Pionerii acestei tehnologii sunt GM si BMW, care deja testeaza posibilitatea de a introduce versiuni ale modelelor bazate propulsate pe baza celulelor de hidrogen.
Insa, extinderea acestei tehnologii va fi implementata in masa, potrivit predictiilor, undeva intre 2010 si 2020.6. Social autos
Este vorba despre un sistem de interconectare a automobilelor. Este un sistem care monitorizeaza functiile fiecarei masini participanta la trafic si care poate detecta orice activitate periculoasa. Sistemul se bazeaza pe camere video si senzori care ar urma sa faca posibila constituirea unei retele care comune pentru masinile existente pe o anumita sosea. Desi nu exista inca date precise cu privire la modul de functionare, acest sistem ar putea fi implementat mai devreme decat se crede. Cele mai optimiste voci spun ca acest sistem poate fi introdus incepand cu 2010.
Social autos este in teste in USA de vreo 2 ani si se bazeaza pe RFID si WI-FI.
Securizarea prin amprenta este la Nissan Murano optional si la Lexus din 2008 o sa fie introdus in serie.
Sistemul eCorner al lui Siemens este in stadiu de teste , dar companii din Anglia deja fac masini electrice cu motorul in roata din 2006.
Eu personal am o masina care ruleaza pe hidrogen , proiect de modificare propriu ( cu o schitza si nishte indicatii oricine isi poate face masina pe benzina sa mearga cu hidrogen ).
Sunt cam depasite stirile voastre.
pai cica asta mergea cu hidrogen...cam uituci oamenii!
hei Radu vinde-mi si mie pontu' cu masina pe H! Vreau sa-l vad cum face in combo cu NOS
si despre noile sisteme ... se redescopera roata, exemplu in primul razboi mondial a fost un tip de motocicleta care avea motor cu ardere interna pus pe roata din fata, pe directie, si avea inclus si rezervorul pe roata.
Mai gazetari, voi chiar nu recititi deloc articolul inainte sa il postati? Mi se pare josnic sa tot vad greseli de genul asta la voi. :O
P.S.: Radule iti recomand sa mergi mai bine pe jos..Esti mult mai sigur decat cu o bmb in spate
http://ec.europa.eu/information_society/activities/intelligentcar/technologies/index_en.htm