Cu cât a scăzut producția Skoda din cauza crizei de semiconductori

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 03.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda a anunțat că în 2021 va produce mai puțin cu 250.000 de mașini față de cât a estimat, din cauza crizei mondiale de semiconductori. Constructorul din Mlada Boleslav a reluat din nou producția, în urmă cu două zile, după ce a fost oprită timp de două săptămâni, din cauza crizei de cipuri.

Criza mondială de semiconductori continuă să afecteze industria auto la nivel global. Deși face parte din grupul Volkswagen, Skoda este afectată și ea de această criză, din cauza căreia a fost nevoită să își oprească producția timp de două săptămâni.

Liniile de asamblare au fost redeschise în urmă cu două zile, dar producătorul din Mlada Boleslav va trebui să o reducă și în următoarele săptămâni.

De fapt, în 2021, Skoda a anunțat că, din cauza crizei de cipuri, va produce mai puțin cu 250.000 de mașini față de cât a estimat. Compania speră ca deficitul se va stabiliza în trimestrul actual și se va atenua în semestrul doi din 2022.

Dacă vor fi componente disponibile, Skoda speră să producă "aproape la capacitate deplină" în lunile noiembrie și decembrie.

Economia cehă va avea și ea de suferit din această cauză. Sectorul auto este esențial pentru această țară (reprezintă un sfert din PIB), iar criza va face ca vânzările auto să fie mai reduse cu 9.14 miliarde de dolari în 2021, potrivit unei analize a Asociației Industriei Auto din Cehia.

via Economica.net

Comentarii (6)

  • Edikkk
    dacă cumva motivul este altul

    Oamenii nu mai vor termice
    3 20
  • da mai. Si se razbuna necumparand.
    Am zis.
    A muerte.
    11 2
  • andrei
    ca de obicei, edikkk vorbeste fara sa citeasca articolul. adica ei au comenzi de nu mai pot, dar da, nu se cumpara. deci cum or fi astea simultan adevarate numai unul care fractureaza logica poate explica.

    si da, nu mai vor termice, vor electrice cu 50% in plus la pret. pe bune?? :D :D

    si sa nu uitam ca nu prea sa dau 10k euro in multe tari, deci sa nu aud de argumentul asta.
    15 1
  • Edikkk
    @Andrei hai arată tu unde scrie că au comenzi de numai pot
    1 6
  • @Edikkk
    Nu sunt fan electrice, dar m-am obișnuit cu gândul ca următoarea mașină (2030-2031, anul acesta mi-am luat STEPWAY CVT) va fi electrica, daca si numai daca Dacia nu va mai fabrica mașini termice hibrid (cred ca €7 va impune lucrul acesta si cred/sper ca o sa fie ultima reduta termica in Europa pentru oameni cu buget mai mic)
    Îți garantez ca in momentul de fata, vesticii nu-si mai schimba mașină la 3-5ani, pentru ca este criza. După umila mea părere VW, Seat, Skoda, Peugeot,...., etc suferă si din cauza acestui lucru. Aproape toți au pus opționale complicate din punct de vedere electronic, pe de o parte sa obțină la EuroNcap punctaj mare, fie pentru satisfacerea clientului, ceea ce a amplificat criza de semiconductori.
    Cand se va termina criza de semiconductori? Cand o sa vrea „unii”!
    Sper ca Europa sa înțeleagă ca trebuie sa-si internalizeze producția acestor componente, chiar daca sunt extrem de poluante (cianuri, metale grele, metale rare, substanțe radioactive...). Știu bine ce vorbesc sunt automatist de profesie.
    2 1
  • Acum înțeleg ceva mai mult… merci de detaliile legate de producția semi-conductorilor!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru