Cruise anunță suspendarea pe scară largă a operațiunilor sale cu vehicule autonome în toată America, un act drastic generat de ordinul autorităților de la DMV (Departamentul de Vehicule Motorizate) din California de a retrage mașinile sale autonome de pe drumurile statului.
Această hotărâre a autorităților vine ca urmare a unor acuzații conform cărora gigantul GM, care deține Cruise, nu a dezvăluit informațiile cruciale în timpul investigației referitoare la un incident recent în care un pieton a fost implicat.
Compania de automobile autonome sub umbrela GM desfășoară operațiuni în orașe precum Phoenix, Houston, Austin, Dallas și Miami. Totuși, înaintea deciziei autorităților, compania a avut cea mai mare activitate în San Francisco.
Cruise a decis să întrerupă toate operațiunile cu vehicule autonome, în timp ce va aloca resurse pentru a examina în profunzime procesele, sistemele și instrumentele sale.
Această mutare vine după o serie de obstacole pe care compania le-a întâmpinat recent, inclusiv un accident cu un camion de pompieri care a forțat reducerea flotei sale de operare la jumătate.
În plus, au apărut informații conform cărora un vehicul de testare a intrat în coliziune cu un pieton în San Francisco.Inițial, Cruise a susținut că pietonul a fost împins în calea vehiculului său autonom de către alt autovehicul. Cu toate acestea, DMV a acuzat compania că nu a dezvăluit înregistrările video complete ale incidentului, inclusiv clipuri care ilustrau cum pietonul a fost tras pe o distanță de șase metri, la o viteză de 11 km/h.
DMV California susține că Cruise a adoptat o conduită înșelătoare și a ascuns probe esențiale privind siguranța vehiculelor sale de testare autonome. Prin urmare, autoritățile au decis să suspende licența Cruise de a opera taxiuri Chevrolet Bolt cu conducere complet autonomă.
Suspendarea licenței este aplicată cu efect imediat, iar Cruise a suspendat toate operațiunile sale din San Francisco. Cu toate acestea, există posibilitatea ca suspendarea să fie ridicată în viitor, cu condiția îndeplinirii unui set de măsuri care nu au fost încă dezvăluite de DMV.
Acesta a menționat că Cruise poate continua să opereze vehicule de testare în condiții stricte, dar numai dacă un șofer de siguranță se află la volan.Nu a trecut mult timp de la anunțul suspendării licenței autonome a Cruise, când, Hugo Soto-Martinez, membrul Consiliului Municipal din Los Angeles, a făcut public un comunicat. Acesta a declarat că va introduce o propunere la 25 octombrie pentru a solicita oficialilor din statul California să abordeze preocupările privind siguranța publică în ceea ce privește vehiculele autonome și să limiteze expansiunea robo-taxiurilor în oraș.
Conform comunicatului lui Soto-Martinez, problema nu este legată doar de Cruise, ci vizează în mod general serviciile de robo-taxiuri din Los Angeles, care au generat deja indignare din partea oficialilor pentru siguranța publică și a locuitorilor.
QED sau ceva de genu.