Crossover nemtesc pentru nevoi romanesti
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Zapada proaspata si gerul aspru sunt ingredientele ideale pentru o iarna ca in povesti. Asezonate insa cu un set de cauciucuri speciale, tractiune integrala si o garda la sol suficient de mare pot oferi chiar si soferilor o experienta foarte placuta, sigura si plina de adrenalina.
Zilele acestea am avut ocazia de a conduce un crossover foarte asteptat pe piata romaneasca, care a suscitat un mare interes inca de la prezentarea oficiala la Salonul Auto de la Bucuresti. Admirat de o multime de curiosi la SIAB, crossover-ul nemtesc a atras tot atatea priviri si pe strada, fie ca a stat la stop, fie ca a depasit in viteza.
Volkswagen Tiguan, pentru ca despre el este vorba, este masina ideala pentru un Bucuresti aglomerat dar si pentru un drum de munte acoperit de zapada. Soferul unui Tiguan se poate considera un om norocos, Volkswagen avand grija sa-i ofere acestuia confort si siguranta inglobate intr-un design atragator, care va intoarce ochii trecatorilor.
Desi de cele mai multe ori designul este o chestiune de gust, se pare ca liniile noului Tiguan au placut mult de fiecare data, trecatorii reactionand intotdeauna pozitiv. Inca nu stim daca reactia pozitiva este data in mare parte de noutatea modelului sau daca Volkswagen a gasit reteta perfecta in materie de design. Fratele mai mic al lui Touareg imprumuta de la acesta liniile caroseriei si a blocurilor optice fata, insa se diferentiaza prin dimensiunile mai mici, care reprezinta un avantaj clar intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul.
Daca in materie de design exterior avem numai motive de lauda, trebuie sa spunem insa ca la interior impresiile nu mai sunt asa de pozitive. La bordul Tiguan-ului, soferul si pasagerii nu se vor simti "la inaltime" pentru ca vorbim de un crossover si nu de un SUV in toata puterea cuvantului. Ceea ce nu place la interior este bordul si functiile care au un aspect invechit, salvat doar de navigatia cu o multime de functii foarte utile.
Cantarit in ansamblu, bordul nu este nici macar complementar, gadget-urile menite sa usureze sarcinile soferului fiind destul de inestetic "impachetate". Dar cum si acest aspect este unul controversat, depinzand in primul rand de gustul fiecaruia, lasam deoparte designul interior si ne orientam catre echiparea bogata a crossover-ului.
Sistemul de navigatie face toti banii, fiind cel mai apropiat prieten atunci cand plecati la un drum lung si necunoscut. Indicatiile robotului si afisajul usor de citit, regasit nu numai pe monitorul central ci si intre cele doua ceasuri de bord, va vor indruma catre destinatie pe acordurile melodiilor preferate, stocate pe hardul de 30 de GB sau pe slotul de card.
Daca veti apela la o metoda "traditionala" de entertainment trebuie sa stiti ca aveti la dispozitie o magazie de 6 CD-uri, 8 difuzoare cu amplificator, toate controlate de pe acelasi display color TFT.
La drum lung puteti sa va luati cu dumneavoastra si cateva DVD-uri cu filme insa trebuie sa stiti ca acestea nu vor putea fi folosite decat atunci cand vehiculul stationeaza.Dar toate aceste gadget-uri audio-video palesc in fata echiparii "supreme", care este menita sa usureze viata fiecarui sofer intr-un oras aglomerat si fara locuri de parcare: camera video "Rear Assist". Atunci cand veti selecta manerul schimbatorului pentru pozitia marsarier, pe ecranul touch screen de 16:9 camera spate va va proiecta traiectoria ideala si eventualele obstacole, chiar si pe timp de noapte, multumita sistemului infrarosu.
Volkswagen a cautat sa usureze toate sarcinile soferului, care se poate considera un norocos si multumita oglinzilor cu senzor antiorbire, incalzite si rabatabile electric, farurilor bi-xenon autoadaptive, geamurilor laterale si lunetei in tenta fumurie pentru absorbtia luminii, climatizarii bi-zona si scaunelor incalzite. Cum era de asteptat, volanul cu trei spite imbracat in piele ii permite soferului sa acceseze sistemul audio si computerul de bord cu usurinta.
Pe mainile noastre a incaput un Tiguan de 140 de cai putere, echipat cu motor in patru cilindri de 2.0 litri TDI, conectat la o cutie automata Triptronic cu sase rapoarte. Volkswagen a avut grija ca propulsorul diesel sa se comporte ca unul pe benzina si in ceea ce priveste silentiozitatea si in ceea ce priveste performanta.
La prima apasare a pedalei de acceleratie veti simti o usoara zvacnire, neobisnuita pentru un diesel dar foarte placuta. Un lucru e sigur, de adrenalina nu veti duce lipsa multumita motorului destul de nervos. In conditii de drum grele, cuplul motor va fi o incantare, cei 340 de Nm simtindu-se destul de devreme, intre 1750 si 2500 de rpm. Desi unora le va veni greu sa creada, Tiguan "te poate infige in scaune" chiar si cu o motorizare diesel, crossover-ul sprintand de la 0 la 100 km/h in aproape 10 secunde.
Performanta este putin influentata si de cutia de viteze automata, care insa va face toti banii in off-road si in aglomeratiile urbane. Pe langa avantajul de a putea comuta oricand pe transmisie manuala, cutia de viteze instalata pe Tiguan bucura soferul cu o treapta botezata "S", care poate fi rezumata pe scurt in: condus sportiv. In pozitia S, dieselul va schimba treptele mult mai tarziu pentru a oferi soferului ocazia de a se bucura de intreaga resursa de putere a motorului. Antonimul treptei S este pozitia D a schimbatorului, optimizata pentru un sofat cat mai economic, mai putin agresiv.
Toate aceste performante vor avea insa si un pret, spre surprinderea noastra nu foarte mare: consumul. Volkswagen sustine sus si tare ca Tiguan poate obtine un consum mediu de 7.5 litri/100 km, insa noi nu am vrut sa punem la indoiala declaratiile oficiale, asa ca ne-am multumit cu o valoare de 10,5 in ciclu combinat.
Se cade insa sa mentionam ca masina nu a respirat deloc, a schimbat numai la 3000 de turatii si a "transpirat" din greu la drum intins, asa ca un asemenea consum este oarecum justificat.In cazul in care aveti de strabatut un drum mai anevoios, Tiguan se achita cu sfintenie si de sarcinile unui SUV imediat ce veti comuta pe modul off-road cu ajutorul unui buton special, amplasat pe consola centrala. Desi acceleratia va deveni putin mai greoaie, veti obtine rezultate excelente in ceea ce priveste aderenta pe drumurile acoperite cu zapada sau noroi. Garda la sol foarte mare si unghiul de atac satisfacator, vor duce la performante nebanuite in mediul off-road.
Tinuta de drum impecabila se simte insa mai ales pe autostrada sau pe drumurile nationale, unde nimic nu poate sta in calea unui Tiguan care exceleaza la capitolul stabilitate si manevrabilitate. Chiar si la viteze de peste 160-170 de km/h crossover-ul nu pune in pericol viata pasagerilor sai. Si daca tot veni vorba de siguranta, trebuie sa amintim ca Volkswagen Tiguan este echipat cu sisteme de monitorizare a presiunii din pneuri, sistem de control al stabilitatii si tractiunii, ABS, 6 airbaguri si centuri cu pretensionare.
Tiguan nu se poate lauda cu aceleasi dimensiuni impresionante ca ale fratelui mai mare Tuareg, insa crossover-ul german ofera pasagerilor sai spatiu interior suficient, atat pentru pasageri cat si pentru bagaje. Portbagajul "inghite" pana la 470 litri de bagaje in conditii normale si pana la 1510 litri in cazul in care soferul decide sa rabateze bancheta spate.
Crossover-ul creat de Volkswagen exceleza asadar la toate capitolele, nuantele negative facandu-si simtite prezenta izolat. Faptul ca lista de asteptare pentru un asemenea model este deja destul de lunga este inca o dovada ca Tiguan este o masina care place publicului roman.
Versiunea Track & Field, care a incaput pe mainile noastre si despre care v-am povestit mai sus, ajunge pana la 29.882 de euro, la care se adauga controversata taxa de prima inmatriculare. Pretul nu este insa un factor decisiv pentru un familist care isi doreste un crossover incapator pentru iesirile montane din fiecare weekend si o masina compacta care sa il poarte in fiecare zi catre locul de munca.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)