Cromarea plasticului a devenit posibilă datorită nanotehnologiei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un proiect de cercetare finanţat de Uniunea Europeană a reuşit să aplice un finisaj cromat pieselor din plastic fără să folosească materiale dăunătoare mediului. Proiectul de cercetare se numeşte Ecosam şi acesta renunţă la cromul hexavalent pentru a oferi o alternativă sustenabilă din punct de vedere ecologic pentru tratarea suprafeţelor de plastic în vederea aplicării unui finisaj cromat. Tehnologia dezvoltată de cei de la Ecosam reduce masa unui vehicul fără să compromită calitatea design-ului sau a finisajelor.
Exista deja un procedeu de "cromare" a pieselor din plastic, dar acesta implica folosirea unei substanţe cancerigene. Procedeul tradiţional folosea şi paladiul şi alte metale rare, ceea ce ridica preţul operaţiunii de cromare. Secretul tehnologiei inventate de proiectul Ecosam stă în domeniul nanotehnologiei. Deoarece nanoparticulele se găsesc în număr mare pe orice suprafaţă dată, acestea au o suprafaţă specifică mai mare decât particulele standard, ceea ce le face mai aderente atunci când sunt aplicate pe un material.
Cercetătorii proiectului Ecosam au exploatat această trăsătură pentru a dezvolta o nouă tehnică de fixare a cromului pe suprafeţe.
Plasticul este pregătit cu o oxidare superficială folosind substanţe mai puţin dăunătoare, după care se depun un strat de nanoparticule pe suprafaţa acestuia, pregătind plasticul pentru stratul definitiv de crom. Procesul de placare cu crom devine astfel mai ecologic, mai simplu şi mai puţin periculos pentru oameni. În comparaţie cu metodele tradiţionale, costurile sunt reduse la jumătate.Via | Wardsauto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
mie mi se pare ca nu .
oricum procesul descris de tine se folseste de mult si nu e chiar asa cum zice tu ... grosimea e mult mai mica designer de balta ... iar tratamentele ca se mentina costa mult nu procesul ... trecand peste asta unde ai vazut tu la vw chrom umflat iar la chevrolet nu mai discut ca nu are sens. uitate mai in detaliu la bmw sau la alte marci premium .. acolo o sa ai o mica mare supriza, si incearca sa vezi o sectiune de piesa chromata ca sa vezi acolo grosimi :D take care have fun :-h