Principalii constructori care produc maşini în uzine din Marea Britanie sunt Mini (la Oxford) şi Nissan (la Sunderland), Toyota (la Burnaston), Honda (la Swindon) şi Opel/Vauxhall (la Ellesmere), acestea funcţionând astăzi aproape de capacitatea maximă datorită comenzilor ridicate venite mai ale din ţările în curs de dezvoltare.
Pe de altă parte, Marea Britanie este singura piaţă europeană importantă aflată pe creştere la capitolul vânzări. Franţa, în schimb, se confruntă cu o scădere drastică a cererilor pentru modelele produse în Hexagon, principalul motiv de îngrijorare fiind volumul scăzut al vânzărilor mprcilor de tradiţie ale acestei ţări: Renault, Peugeot şi Citroen."Toţi indicatorii arată că Marea Britanie are mari şanse de a deveni al doilea producător al Europei, după Germania", susţine Tim Abbott, directorul operţiunilor BMW Group în Marea Britanie, cel care are în subordine implicit fabrica Mini din Oxford. Opinia sa este întărită şi de Andy Palmer, vicepreşedinte executiv Nissan: "Am putea să asistăm la o rocadă între Marea Britanie şi Franţa dacă uzinele din Albion vor lucra la capacitate maximă în următorii ani, lucru care astăzi e aproape să se întâmple".
Anul trecut, diferenţa de maşini produse în cele două ţări a fost de 400.000 în favoarea Franţei (1.9 versus 1.5 milioane), însă totalul maşinilor construite în uzinele din Insulă are şanse să atingă două milioane până în 2018. Dacă acest lucru se va întâmpla, Marea Britanie va depăşi propriul record all-time, care stă neclintit din 1972, un an de aur al industriei auto britanice.
Uzinele din această ţară au construit atunci 1.92 milioane de maşini. Pe prima poziţie în clasamentul producţiei auto se află în continuare Germania, ţară căreia nu-i va fi luat foarte curând statutul de lider absolut al Europei. În 2012, în Germania au fost produse 5.5 milioane de maşini, cifră care depăşeşte totalul unităţilor construite de Anglia, Franţa şi Italia, următoarele ţări în acest clasament.via Automotive News (înreg.)
Comentarii (3)