Criza pe piata fibrei de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Constructorii de masini supersportive vor avea in curand de suferit de pe urma unei potentiale crize a fibrei de carbon. Potrivit unui studiu recent efectuat de o publicatie americana, pretul fibrei de carbon a crescut de patru ori in ultimul an.
Se pare ca preturile acestui material au explodat din cauza dorintei companiilor aeriene Boeing si Airbus de a folosi fibra de carbon pentru noile sale generatii de avioane. Producatorii de fibra de carbon nu pot astfel sa faca fata cererii mari de pe piata aeronautica si implicit nu pot satisface cererea unor constructori auto ca Ferrari sau Lamborghini. Productia materialului nu poate creste prea curand ceea ce inseamna ca mai multi constructori de automobile exotice vor avea de suferit.
Deja constructorul american Saleen a simtit urmarile cresterii pretului fibrei de carbon. Supercarul S7, construit in mare parte din acest material, a suferit o crestere a pretului cu 25.000 de dolari ajungand acum pana la 605.000$ fata de doar 580.000$ cat costa initial.
Tot mai multi constructori se orienteaza catre acest material, pentru modele ca BMW M3 si Mercedes CLK Black Series folosindu-se multa fibra de carbon. Cresterea pretului va putea duce insa la renuntarea utilizarii acestui material.Majoritatea constructorilor auto folosesc folosesc fibra de carbon deoarece aceasta este mult mai rigida si mai usoara decat materialele metalice. Masa masinii este astfel mult mai scazuta iar protectia in cazul unui accident este mai mare.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
E o criza de productie temporara.
Este mai mult decat un anunt bucurator pentru o afacere.