Criza pe piata fibrei de carbon
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Constructorii de masini supersportive vor avea in curand de suferit de pe urma unei potentiale crize a fibrei de carbon. Potrivit unui studiu recent efectuat de o publicatie americana, pretul fibrei de carbon a crescut de patru ori in ultimul an.
Se pare ca preturile acestui material au explodat din cauza dorintei companiilor aeriene Boeing si Airbus de a folosi fibra de carbon pentru noile sale generatii de avioane. Producatorii de fibra de carbon nu pot astfel sa faca fata cererii mari de pe piata aeronautica si implicit nu pot satisface cererea unor constructori auto ca Ferrari sau Lamborghini. Productia materialului nu poate creste prea curand ceea ce inseamna ca mai multi constructori de automobile exotice vor avea de suferit.
Deja constructorul american Saleen a simtit urmarile cresterii pretului fibrei de carbon. Supercarul S7, construit in mare parte din acest material, a suferit o crestere a pretului cu 25.000 de dolari ajungand acum pana la 605.000$ fata de doar 580.000$ cat costa initial.
Tot mai multi constructori se orienteaza catre acest material, pentru modele ca BMW M3 si Mercedes CLK Black Series folosindu-se multa fibra de carbon. Cresterea pretului va putea duce insa la renuntarea utilizarii acestui material.Majoritatea constructorilor auto folosesc folosesc fibra de carbon deoarece aceasta este mult mai rigida si mai usoara decat materialele metalice. Masa masinii este astfel mult mai scazuta iar protectia in cazul unui accident este mai mare.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Emblematicul producător italian de supercaruri Ferrari a anunțat astăzi că veniturile și câștigurile sale de bază vor crește cu cel puțin 5% în acest an, după ce și-a îndeplinit obiectivele pentru 2024. (04.02)
-
Potrivit unui nou studiu realizat de compania de consultanță Escalent, producătorii chinezi de automobile trebuie să reducă semnificativ prețurile mașinilor sale pentru a atrage clienți în Europa. (04.02)
-
Honda și Nissan și-au amânat planurile de fuzionare până la mijlocul lunii februarie. Inițial, cele două mărci trebuiau să dezvăluie aceste planuri la sfârșitul lui ianuarie. (04.02)
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- Audi revine la vechiul sistem de denumire a modelelor
- Flexis, noua marcă înființată de Renault și Volvo, prezintă 3 modele utilitare electrice
- Simbioză
- Noul Renault Filante Record 2025: concept creat pentru a stabili noi recorduri de eficiență
E o criza de productie temporara.
Este mai mult decat un anunt bucurator pentru o afacere.