Deşi este ţara cu cea mai mare producţie auto europeană şi piaţa cu cea mai mare absorbţie de maşini noi de pe Bătrânul Continent, Germania suferă şi ea de pe urma crizei. Vânzările de maşini noi au scăzut şi aici, aliniindu-se trendului european.
Nu e de mirare că un studiu recent al celor de la VDA, asociaţia dedicată industriei auto, a dezvăluit că vârsta medie a maşinilor aflate în circulaţie în Germania a crescut. Acum, media de vârstă a urcat până la 8.7 ani, cel mai ridicat nivel de până acum. Potrivit statisticilor, media de vârstă a urcat cu aproape un an faţă de anul 2007, când nu se resimţea criza economică.
Vânzările pe piaţa locală au scăzut cu 5 procente şi în luna inie, marcând o depreciere cu 8% a evoluţiei comerciale în prima jumătate a anului şi numai 1.5 milioane de maşini livrate în această perioadă.Mathias Wissmann, preşedintele asociaţiei VDA, a declarat: „Germania nu se poate detaşa complet de criza europeană.
Există o insecuritate generală. Există aproximativ 3 milioane de potenţiali clienţi în Europa de Vest. Aceştia nu au adoptat toţi transportul în comun, ci aşteaptă un moment oportun. Alegerea lor este întârziată de criza economică.”Pentru anul în curs, VDA îşi menţine prognoza rezervată pentru evoluţia pieţei germane, unde sunt estimate a fi vândute între 2.9 şi 3 milioane de maşini. Aceeaşi estimare sumbră şi pentru anii care vor veni.
via autmotivenews (înreg.)
un clio rs in 2003 era vreo 14k euro, acum e 24k euro... nu e cel mai reprezentativ exemplu, dar asta mi-a venit in minte.
Ba ai zis bine, s-au dublat.
Practic, au ajuns acum preturile in euro la nivelul celor in marci germane inainte adoptarii euro. Iar euro nu-l vad prea depreciat, dimpotriva.
Salariile paturii de mijloc au ramas la un nivel relativ neschimbat, ba in unele tari s-au micsorat. Bunurile de consum au crescut si ele la pret, iar in cazul in care n-au facut-o, calitatea e cu mult sub ce era acum 10 ani.
Cam la fel si in cazul masinilor.
Din ce observ, e un trend de saracire a populatiei din Europa si SUA, probabil pt a pastra un echilibru cu imbogatirile pe banda din alte tari, precum China, India, sau tarile din America de Sud.
Rezulatul va fi, probabil, o economie globala cu acelasi venit de minima existenta pt toata lumea.
Bun venit in globalizare!
germania nu e singura tara de unde poti cumpara un sh........
mai nou se cumpara din Bulgaria si Moldova......tari care sunt chiar 'apreciate' de smecherasu roman............
stai linistit ca masini second se vor gasi tot timpu.....
poi daca varsta medie a masinilor din germania a crescut doar cu un an asta nu inseamna ca e sfarsitu..........
Stiu ca multi poate ma veti injura, dar de cand masinile de orice fel au atata electronica in ele, probabilitatea ca ele sa cada a crescut. Ma refer, de exemplu, la masinile de spalat...acum, sistemul care deschide cuva dupa ce s-a terminat programul este in esenta unul electric...inainte, era pur mecanic. Rezultatul? Masinile noi, multe dintre ele, au probleme in acel punct dupa 3-4 ani. Aia veche pe care o am eu, merge bine de 17 ani. La fel, la masina mea. Climatronicul implica niste mecanisme gestionate electronic care sa miste clapitele de pe canalele pe care vine aerul in habitaclu. Manutele alea se strica. Daca erau eminamente mecanice, aveau sanse sa traiasca mai mult. Si tot asa :)
eh, ia ca si in "ioropa" se intimpla ca si in "hamerica de nord" ...
era vorba de altceva in articol .... se constatase ca in ultimii 30 de ani calitatea autovehiculelor a crescut simtitor ... dar, tot constructorii aveau de tras, ca asta a determinat populatia sa isi schimbe masinile mai rar !
asta implica costuri mult mai mici de utilizare (pret, asigurare, etc) pt. posesorul masinii si cum lumea e invatata sa cheltuie, diferenta e bubuita si pe alte magarii gen telefoane inteligente si alte "investitii" moderne ...
deci nu va mirati, ca la asta s-a ajuns din mai multe motive, nu doar din cauza scaderii veniturilor !!!
si ca paranteza, o masina din ex de mai sus, e mai scumpa pt. ca sint instalate mai multe sisteme (abs, esp, air-bag, etc-etc) pe una de generatie recenta raportat la una de 10-15 ani !
drumuri bune s-aveti, in masini mai vechi sau mai noi, important e sa fie securitare si sa le conduceti cu intelepciune ca s-ajungeti la destinatie, chiar de-o fi sa intirziiati !
stiam ca cineva va aduce in discutie "deplinatatea" in echipare; dar nu am vrut sa fie prea lung primul comentariu.
pai prietene, unele dotari : air-bag, radio/cd-casetofon, abs... samd... sunt deja chestii banale; adica sa ajungi sa platesti pt ele ca acum 10 ani... sunt invechite moral; e ca si cum mi-ai cere bani pentru faruri, cum poate era cand au trecut de la lumanare la far, sau de la semnalizatul cu mana la semnalizatul cu instalatia electrica; odata cu trecerea aniilor anumite sisteme devin sine qua non;
in plus cu trecerea timpului anumite sisteme se ieftinesc... lucru f vizibil in domeniul calculatoarelor; un sistem care acum 10 ani era ultimul racnet, acum n-ai da 200 ron pe el; si scuza-ma, dar masiniile nu au evoluat la fel de accelerat ca si calculatoarele;
vorba unui prieten, s-a ajuns de la gramofon la mp3, dar motorul, in acceasi perioada de timp a ramas practic acelasi.
numai bine!
- Normal sa treci de la EURO2 la EURO5 si de la 2 stele EURONCAP la 5, costa
- si fiabilitate costa
- uitati-va cu cat a crescut dimensiunile masinilor in aceeasi clasa
care fiabilitate? ma faci sa rad; si trecerea de la euro 2 la euro 5 sa determine un cost dublu? ziceam mai devreme de trecerea de la gramofon la mp3 sau ce naiba au mai scos astia... in principiu motorul e acelasi;
legat de dimensiuni... care e faza? au bagat mai multa tabla sau ce? si mie chiar nu-mi convine ca tot cresc... imediat un seria 7 o sa fie cat un autobuz
esti vreun dealer auto?!
Prima masina a familiei (a lui tata) a fost Dacia 1300, dupa 6 ani practic s-a dezintegrat (nu vreau sa mai discut ce eforturi a facut tata ca sa mearga in 6ani), o sa spui ca le mai vezi pe strada, dar cu ce efort te-ai intrebat?
Prima mea masina a fost Solenza care o consider o masina cu fiabilitate scazuta, dar mai buna decat Dacia 1300, dupa 3 ani m-am enervat si am vandut-o. A venit Logan 1,4, 5 ani am tinut-o eu acum are 8 ani fara probleme deci trage si tu concluzia
Ca aproape toti romanii crezi ca, consumul de CO2 este dat numai de motor, imi este greu sa-ti explic deci ai auzit de filtru de particule si cam cat costa, stii ca daca castigi 5kg din masa masinii castigi 1g de CO2, stii ca un pneu de calitate poate castiga 8g de CO2?
O masina mai mare inseamna tabla si alte materiale in mai mare cantitate, daca te uiti mai sus vei intelege ca vor fii obligati sa foloseasca materiale mai usoare cu aceeasi calitate
intamplator si tatal meu a avut dacia 1300, solenza si logan 1.6;
dacia 1300 a rezistat pana 22 de ani... intr-adevar a avut probleme cu rugina la aripile fata si la pragurile din spate... in rest a mers perfect. motorul n-a avut nicio problema; prima data rugina a aparut dupa vreo 10-12 ani; la logan a aparut la pragurile din spate dupa vreo 5 ani;
in plus o dacia 1300 costa f mult la vremea ei; in banii de atunci reprezenta aproximativ 15-20k euro in ziua de azi... deci mai scumpa decat cel mai dotat logan din ziua de azi.
si da, emisiile (nu consumul... daca ar consuma ar fi bine;-) ) de CO2 sunt date de motor; faptul ca tu mentionezi masa si cauciucurile... pai emisia tot motorului se datoreaza deoarece face un efort mai mare, deci arde mai mult combustibil pentru a duce acea greutate suplimentara sau pentru a face fata frecarii mai mari dintre pneu si asfalt.
si nu ii pune nimeni sa tot mareasca masinile de la o generatie la alta. daca vrei ceva mai mare, iti cumperi ceva mai mare. daca mie, sa zicem un seria 3 (clasa medie) mi se pare mic, atunci o sa-mi cumpar un seria 5. Nu o sa astept pana apare urmatoarea generatie de seria 3 care o sa fie apropae cat un seria 5 de mare.
si nu atat tabla in plus face masina mai grea... ci tot felul de sisteme inutile, gen "pastrarea benzii de rulare" si alte sisteme aiurea si nefunctionale, menite sa-i ia cat mai multi bani cumparatorului. da, sunt si sisteme utile, gen night vision, desi nici ala nu e chiar asa bun pe cat ti-ai dori si eventual avertizorul pt punctul mort; altfel, in afara de abs, esp, majoritatea sunt doar prostii;
si trebuie luat in calcul si valaorea salariilor; in anii '30 un bugatti era vreo 10k usd; dar la veniturile de atunci era ceva enorm; iti luai cel putin o casa (valorile sunt aproximative si orientative); dar in ultimii 10 ani salariile n-au crescut in nicio tara de 10-20-100 de ori.
in plus, am mentionat... unele sisteme sunt deja banale; ar fi culmea sa-ti ceara bani pentru oglinzi... adica odata cu trecerea timpului, anumite elemente fac parte din tot, nu mai platesti pentru ele; intelegi;
si filtrul ala de particule, care e oricum doar la diesel-uri, nu si la clio rs despre care am mentionat eu, tot nu costa 10k euro, ca astfel un clio rs sa ajunga de la 14k la 24k euro.
Nu pot sa echivalez in euro sau dolari cât costa Dacia în 1980, dar în 2003 costa fix 3324E de 2 ori mai putin decât un Logan fără aer condiționat
Ca Dacia 1300 a fost în anii 70 o mașina subțire aici sunt de acord cu tine.
Dar după anii 80 a fost o troaca da-o încolo, deja diferența de la Solenza la Logan este imensa, nu avem ce discuta intre Logan și Dacia 1300
In 1967 R12 nu avea oglinda retrovizoare laterala mașinii o fi fost bine?
Uita-te la fiecare model când se schimba generația spre exemplu la BMW seria 3 sunt vreo 15cm in lungime in 10 ani
Vorbești de Clio (lăsam RS eu nu înțeleg la ce-ti trebuie o astfel de mașina dar este problema mea), compara Clio1 cu 4, începem cu rotile, 12 inch vers 15 inch luam valorile mai mici, lungime +42 cm pt Clio 4, lățime +8,2 cm, înălțime +3,4 cm băgam si stelele de la EURONCAP astea le vrei gratis? O fi mai rau sa stai confortabil in masina?
Multe din sistemele inutile de care vorbești fac ca mașina sa fie punctata mai bine la testul EURONCAP