Deși criza de componente s-a mai diminuat în ultima perioadă, aceasta nu a dispărut în totalitate. Din cauza acestei crize, care a început încă din 2020 ca urmare a pandemiei de COVID-19, Volkswagen a anunțat că va opri temporar producția la două uzine din Germania în această săptămână.
Mai exact, sunt vizate fabricile din Zwickau și Emden. În cazul celei dintâi fabrici, producția va fi oprită timp de 3 săptămâni din cauza lipsei de motoare electrice. La această uzină sunt produse următoarele modele: Audi Q4 e-Tron, Audi Q4 Sportback e-Tron, Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, ID.5 și Cupra Born. Cele două modele Audi, precum și modelele Volkswagen ID.4 și ID.5 vor fi afectate de această oprire.
Uzina de la Emden își va opri activitatea doar în cazul asamblării de mașini electrice. Aici sunt produse modelele Volkswagen ID.4 și ID.7, iar producția lor va fi oprită pentru câteva zile. În schimb, această uzină va continua să producă modele cu motoare termice, acestea fiind neafectate de această criză.
Și aici, lipsa de motoare electrice este cauza principală a opririi temporare a producției celor două modele electrice.via Volkswagen
nu ca vanzarile sunt inexorabil - inexistente si ca ce e pe stoc au probleme de software motiv pentru care niste sute de programatori au fost deja concediati...
Deci electricele lor le cumpara decat reprezentantele sau angajatii lor drept masini de servici. Pentru persoane fizice am auzit de niste discount uri serioase, dar nici asa nu se vand
Dar na... nicio mirare, in general nimeni nu mai vorbeste adevarul. :)
“Producătorii auto au ieftinit semnificativ mașinile electrice în țările vestice, în ultima perioadă. Încearcă astfel să stimuleze vânzările, în condițiile în care cererea globală a încetinit brusc.
Ioniq 5 în SUA cu 9.400 de dolari. În Germania, luna trecută, modelul BMW i4 a avut un discount de 20%, modelul MG4 o reducere de 11,5%, iar Dacia Spring de 11%. În Marea Britanie, Fiat 500 electric și Peugeot 208e – ambele modele de la Stellantis – au avut prețuri reduse cu peste 22%, în timp ce VW ID3 și Skoda Enyaq au fost cu 12% mai ieftine.”
Și este doar începutul, nu mai pot ține mizeria subvenționată sub preș, nu pentru mult timp.
Tesla tot scade prețuri, marjă de profit, optimizează costuri de producție până când iese din cei 2-3 ani de profitabilitate. După asta majorează prețurile și trage obloanele. :)))))))))))
Nu "via Volkswagen", ca producatorul nu anunta niciodata ca are probleme de aprovizionare. Ci aia reala care v-a pus textul sub nas ca sa il luati gratis.