Problema lipsei cipurilor nu se va stabiliza până în trimestrul doi al anului viitor, iar redresarea va avea loc în cursul semestrul doi din 2022, potrivit estimărilor specialiștilor. Perspectivele sumbre sunt o nouă dovadă că actuala criză a semiconductorilor nu se va rezolva rapid.
Ratele scăzute de vaccinare şi creşterea numărului de cazuri de infecţii în sud-estul Asiei au determinat închiderea fabricilor unde sunt produşi semiconductorii.
Markit se aşteaptă în 2021 la reducerea producţiei auto globale cu 6,3 - 7,1 milioane de vehicule, fără includerea reducerilor anunţate de Toyota, iar în trimestrul trei din 2021 ar putea să fie fabricate cu 2,1 milioane de unităţi mai puţine din cauza lipsei cipurilor.
Săptămâna aceasta, marile companii auto au anunţat reducerea producţiei de vehicule, din cauza deficitului de semiconductori pentru industria auto.
Miercuri, Ford a anunţat închiderea temporară a fabricii sale din Kansas, unde produce cel mai bine vândut model, F-150, după ce pandemia a dus la reducerea producţiei de cipuri în Malaezia.
În perioada 23 - 30 august uzina va fi închisă, a informat producătorul auto american, iar sâmbătă se va renunţa la un schimb.Şi Volkswagen a avertizat, joi, că ar putea fi nevoit să reducă şi mai mult activitatea fabricilor, din cauza deficitului de semiconductori. Grupul german speră că situaţia se va îmbunătăţi până la finalul anului şi că va putea majora producţia în semestrul doi din 2021.
Via hotnews.ro
Cativa munti pe undeva, rasufla usurati si se bucura ca vor apuca sa vada si anul 2022...