Uniunea Europeană a înregistrat în iunie a 34-a luna consecutivă în care vânzările de maşini noi au crescut, de data aceasta progresul fiind de 6.9%, la peste 1.4 milioane de unităţi.
Pe ansamblul primei jumătăţi a anului, ţările UE au reuşit să comercializeze 7.84 de milioane de unităţi, corespunzător unei creşteri de 9.4% comparativ cu prima parte a anului trecut. Aşa cum s-a întâmplat în aproape fiecare lună, Italia (+19.2%) şi Spania (+12.5%) au fost pieţele majore care au raportat cele mai mari creşteri, în timp ce Franţa a înregistrat o creştere de 8.3%, iar Germania de 7.1%.
În rândul constructorilor, marca Volkswagen a înregistrat cea mai mică creştere, de numai 0.8%, cel mai probabil pe fondul scandalului Dieselgate, însă grupul german cu acelaşi nume rămâne în continuare cel mai mare de pe piaţa europeană, cu o cotă de 23.7%. Grupul PSA Peugeot - Citroen şi-a majorat vânzările cu peste 6%, însă marca premium DS a înregistrat un regres de peste 1%, în timp ce Renault continuă să fie pe locul 3 în acest top, cu o cotă de piaţă de 10.3%.
Dacia a contribuit la aceste performanţe cu vânzări de aproape 220.000 de unităţi în primele 6 luni, în creştere cu 6.8% comparativ cu prima parte a anului trecut, însă cota sa de piaţă a scăzut uşor de la 2.9% la 2.8%.Ford, grupul Fiat-Chrysler şi Opel sunt separate de numai câteva zeci de mii de unităţi, însă cea mai mare creştere dintre cei trei este înregistrată în cazul producătorului italo-american (peste 17%).
În afară de DS, singurele marci care au mai înregistrat un declin al vânzărilor în Uniunea Europeană au fost Seat (-1.6%) şi Nissan (-1.6%).Via ACEA (PDF)
mai demult site-ul asta avea bunul obicei de afisa si un tabel cu toti constructorii si toate concernele, nu doar cu procente ci si cu unitatile vandute