Asociația Constructorilor de Mașini din Europa (ACEA) a publicat un amplu raport referitor la inatricularile de mașini electrice, plug-in hybrid și hibride pe teritoriul Uniunii Europene în primele 3 luni ale anului, iar țara noastră se bucură de cea mai mare creștere.
România a raportat înmatricularea a 195 de unități electrice și plug-in hybrid, în creștere cu 1672% comparatic u perioada similară a anului trecut, când au fost înmatriculate doar 11 unități. Din păcate, România raportează în continuare numărul total de mașini cu încărcare la priză, fără să facă o distincție clară între mașinile electrice și cele plug-in hybrid.
Bulgaria este singura țară europeană care a înregistrat o creștere mai mare: 2650%, însă numărul total de unități este de patru ori mai mic: doar 55 de unități. La nivelul Uniunii Europene au fost înmatriculate 32.566 de mașini electrice (+34%) și 37.332 de unități plug-in hybrid (+60%).
De asemenea, înmatriculările de vehicule hibride fără încărcare la priza sunt pe un trend ascendent în întreaga Europă.
În România au fost înmatriculate 765 de unități, aproape dublu (+95%) comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce la nivel european numărul hibrizilor înmatriculați a fost de 139.556 de unități, în creștere cu 25%.Pe de altă parte, ACEA a început să publice și numărul de vehicule cu motoare diesel și pe benzină înmatriculate. Așa cum se întâmplă și la nivel european, românii încep să prefere propulsia pe benzină, ca urmare a celor 14.124 de unități înmatriculate, în creștere cu 61%. Și în dreptul propulsiei diesel a fost remarcată o creștere, însă aceasta (7.5%) este semnificativ mai ponderată. De altfel, propulsia pe benzină a devenit mai populară inclusiv în România, întrucât românii au înmatriculat 13.366 de unități diesel.
La nivelul continentului european se remarcă o scădere cu 17% a înmatriculărilor de mașini diesel (1.57 milioane de unități), comparativ cu o creștere de aproape 15% în dreptul propulsiei pe benzină (2.3 milioane de unități).
Via ACEA
1) masini PHEV cu autonomie pur electrica de 100 km si/sau
2) masini electrice cu autonomie de minimum 500 km WLTP,
3) statii electrice pentru cca. 30-40% din masinile electrificate existente pe piata,
atunci masinile electrificate VOR DOMINA vanzarile de masini, in mod sigur....
Mai avem de asteptat cca. 3-4 ani si NE VOM CONVINGE cu totii ca acesta este purul adevar....
Pana atunci "ne multumim" cu acele 66% procente din poluarea aerului datorate - in marile orase - motoarelor clasice (benzina si motorina)....
Decât un plugin hibrid, care este grea, prefer una hibridă.
Dar real hibridă, nu micro hibrid suzuki sau VW care l-au anunţat pentru Europa în bătaie de joc VW, în timp ce pentru China VW anunţă numai electrice şi hibride serioase şi plugin hibride !!!
Iar aici pentru că idioţii de la Nissan nu vin cu e-power în Europa, ci doar Japonia şi Indonezia.
Rămâne doar Toyota cu Yaris, Auris, Prius, Avalon, Rav4 hibride.
Full electrica nu mi se pare o solutie de lunga durata - daca stai sa te uiti cit polueaza pe toata durata de viata ajungi la concluzia ca nu sunt asa de "verzi" . Mai vedem ce se intimpla cu pilelel de combustie si cu hidrogenul
GPL / CNG mi se pare o solutie foarte verde, chiar daca este desconsiderata, nu e "trendy"
...si mai astept sa scoata de la naftalina patentele lui Tesla ... sigur e ceva interesant acolo :D
"patentele" lui Tesla au aceeasi valoare ca zeama de urzica bauta pentru combaterea virusului Ebola. Dar nimeni nu te poate opri sa visezi la zanele din povesti.
solutia GPL/CNG e posibil sa devina trendy odata cu intelegerile si afacerile pe care vor sa le parafreze Germania si Franta cu marele "prieten" de la rasarit. Daca intra in hora si SUA este foarte probabil sa fie la dispozitie un volum rezonabil de asemenea combustibili pentru industria transporturilor. Problema e ca odata ce scapi de dependenta de petrol caz in putul gazelor, o alternativa oferita (majoritar) tot de o tara cu pretentii politice, teritoriale si militare care raspunde la numele de Rusia.
si atunci?
E clar, fix din cauza rușilor desconsideră lumea soluția (GPL / GNC) :)))
Nu dintr-o ignoranță generală care i-a dat o imagine proastă și din campania asta de electrificare forțată....