CRASH TEST: Sedanurile medii fac "praf" masinile mici
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Atunci cand se plictisesc, americanii se apuca sa demonstreze lucruri deja stiute. Este exemplul celor de la IIHS, o institutie care vegheaza asupra sigurantei traficului, ce a vrut sa demonstreze ca impactul dintre un model de clasa medie si unul subcompact poate avea alte urmari decat cele anticipate de testele de siguranta.
Din nefericire, organismele internationale de siguranta testeaza capacitatea masinii de a-si proteja pasagerii prin coliziunea acesteia cu un zid de beton. In traficul real insa, accidentele implica aproape intotdeauna masini de dimensiuni diferite. Cum e si normal, scorul mare obtinut la testele EuroNCAP sau NHTSA nu mai are nici o relevanta.
Pentru a demonstra acest lucru, cei de la IIHS au testat siguranta unor modele fabricate de acelasi constructor dar din clase diferite. Energia cinetica, mai mare in cazul sedanurilor de clasa medie, a facut ca subcompactele sa bifeze mai multe pagube si sa puna in pericol siguranta pasagerilor.
Americanii au ales sa testeze sedanurile Honda Accord, Toyota Camry si Mercedes C-Klasse impotriva fratilor mai mici Honda Jazz, Toyota Yaris si Smart Fortwo. In cazul vehiculelor din clasa subcompacta sau mini, punctajul obtinut la testele uzuale de siguranta a fost unul de top, toate trei bifand performante bune.
In primul caz, cel al coliziunii dintre Mercedes C-Klasse si Smart Fortwo, rezultatele au fost inspaimantatoare. Modelul urban cu doua locuri s-a rostogolit de doua ori in urma impactului si a pus in real pericol viata pasagerilor, manechinele prezentand lovituri serioase la nivelul capului si al picioarelor.
In cel de-al doilea caz, Accord a produs daune la fel de serioase Jazz-ului. Soferul modelului subcompact a lovit cu capul volanul masinii in ciuda umflarii corecte a airbagului. De asemenea, pasagerii au prezentat lovituri dure la nivelul picioarelor din cauza deformarii structurii habitaclului. In cazul noului Accord, lucrurile nu au fost atat de grave, pasagerii fiind protejati corespunzator de echipamentele de siguranta.
Ultimul test a presupus un impact frontal intre Toyota Camry si Toyota Yaris. Modelul subcompact a iesit destul de sifonat, portiera soferului fiind grav afectata de impact.
In cazul ambelor masini soferii au lovit volanul cu capul desi au existat airbaguri frontale, ins ain cazul Yaris-ului ranile suferite de manechin au fost mult mai grave. Tot manechinul din Yaris a suferit leziuni grave la nivelul picioarelor, mai precis in zona genunchiului, si la nivelul gatului.IIHS este un institut finantat si sprijinit de societatile de asigurari din Statele Unite.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Renault a anunțat că pune la dispoziție propria sa tehnologie de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii. Noua tehnologie Fireman Access este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in actuale ale mărcii. (18.02)
-
Un studiu realizat de mai mulți cercetători din Țările de Jos arată că pilotul automat adaptiv poate să producă mai multe accidente. Utilizarea sistemului sporește mai multă neatenție din partea șoferilor. (11.02)
-
Mercedes-Benz este brand-ul cu cele mai multe rechemări în service din Europa, în 2024, potrivit unei noi statisticilor dezvăluite de site-ul car-recalls.eu. Pe primele 3 locuri sunt două mărci germane și una franceză. (28.01)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
2. personal nu am avut niciodata "norocul" intalnarii cu un pom. Asta inseamna ca nu sunt destul de dibaci?
3. "tancurile" americane s-au dovedit de multe ori solide doar pentru ele insele adicatelea ele (tancurile) ramaneau intregi iar cei ce vroiau sa atinga suta (ca varsta) erau facuti praf in interior.
4. in clasamentul celor de la IHHS majoritatea primelor locuri este ocupata de masinile de conceptie europeana.
5. se dovedeste inca o data ca "tancurile" americane "este" bune pentru rednecks-iii americani sau evropeni carora curul le este mai important decat capul din simplul motiv ca organul de gandire este exact ala pe care stau in scaun.
Adevaratele teste de siguranta nu se dau in laboratoare ci pe sosele. Multi spun ca Volvo ca nu mai face cele mai sigure masini din lume, insa putini stiu ca in momentul in care Volvo proiecteaza un model, pe langa analizele si testele de laborator (apropo, Volvo detine cel mai avansat tehnologic laborator de teste de siguranta) analizeaza peste 2 000 de accidente reale si nimeni din industria auto nu procedeaza astfel. Asta ar trebui sa va dea de gandit cat de relevante sunt testele EuroNCAP care, in opinia mea, au rol insemnat pentru imaginea unei marci (vezi Renault de ex)
Pentru LauCalin: nimeni nu contesta ca cei de la Volvo sunt foarte buni in domeniul sigurantei. Insa ma indoiesc serios ca ai studiat protocoalele de testare ale tuturor constructorilor auto din lume ca sa poti fi atat de categoric cand afirmi ca doar ei fac si dreg...