După îndelungi speculaţii care anunţau producţia noii generaţii Fiesta în cadrul uzinei Ford din Craiova, Ford a făcut lumină în acest caz.
Spre dezamăgirea oficialilor locali şi a industriei auto româneşti, Ovalul Albastru a decis să dea naştere modelului de clasă mică în cadrul amplasamentului său din Koln, Germania, o fabrică cu tradiţie pentru constructorul american.
Informaţia a fost anunţată astăzi, după ce Ford şi reprezentanţii sindicatelor germane au semnat un acord inovativ de investiţii care vizează perioada 2017-2021. Potrivit acestui acord, Ford plănuieşte o reducere a costurilor cu cel puţin 400 de milioane de dolari, dar şi securizarea a 24.000 de locuri de muncă.
Noile măsuri de organizare vor aduce două schimburi la uzina din Koln, suficient pentru a asigura un flux de producţie ridicat. În acelaşi timp, la uzina de motoare din acelaşi oraş german, un al treilea schimb de lucru va suplimenta producţia propulsorului 1.0 Ecoboost.
Tot la Koln Ford va păstra şi centrul de dezvoltare al maşinilor de clasă mică, un loc responsabil pentru generarea a 500 de noi locuri de muncă numai în 2014.
În ceea ce priveşte destinul Uzinei din Craiova, lucrurile rămân neschimbate. Potrivit oficialilor Ford România, americanii îşi păstrează angajamentul faţă de fabrica din Oltenia, unde a investit deja un miliard de dolari.„Planurile Ford in ceea ce priveste uzina din Craiova sunt pe termen lung, iar conducerea companiei cauta in continuare oportunitati de a introduce un al doilea model de clasa mica in productie la uzina din Romania”, a declarat Ana-Maria Timiş, Communications & Public Affairs Manager, Ford România.
În prezent, Ford produce la Uzina de la Craiova modelul B-Max, pe care îl exportă la nivel mondial. Printre cele 370 de unităţi programate să iasă de pe poarta uzinei din Bănie s-a aflat şi un exemplar B-Max construit de opt jurnalişti români. Experienţa Automarket pe linia de asamblare Ford Craiova a fost descrisă într-un material amplu, publicat recent.
Comentarii (3)