Spre finalul anilor '60, Ferrucio Lamborghini știa că legendarul Miura are mare nevoie de un succesor. Inginerul șef de atunci, Paolo Stanzani, și echipa lui au început să lucreze la acest nou model, care să poarte emblema producătorului din Sant'Agata Bolognese, în 1970.
În acest proces erau implicați și alte personalități ale vremii, inclusiv pilotul de teste Bob Wallace și Marcello Gandini de la celebra casă de design Bertone. Acesta din urmă trebuia să creioneze viitorul supercar Lamborghini.
După un an de muncă, primul prototip Countach (LP500), a fost prezentat public în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Versiunea de serie a fost lansată în 1974.
Acum, la cinci decenii de la debutul primului prototip, Lamborghini a ales să vorbească despre designul lui Countach, un design care încă stă la baza modelelor Lamborghini din prezent, precum Aventador, Huracan, Sian și chiar Urus.
Liniile capotei, înclinația parbrizului și forma compartimentului interior, sunt numai câteva dintre elementele care definesc și azi limbajul de design al constructorului italian.
Și toate au fost prezentate odată cu Countach."Sunt opere de artă care rămân întotdeauna relevante, iar forma lui Countach este una dintre ele. Designul său este alcătuit din proporții perfecte, caracterizate printr-o abordare pură și esențială," este de părere Mitja Borkert, șeful departamentului de design de la Lamborghini.
Chiar și Lamborghini recunoaște că modelul Countach a propus un design futurist pentru anii '70, "o eră a creativității explozive și unul dintre cele mai semnificative momente pentru design."
via Lamborghini
E bine că oamenii (încă) își mai amintesc și alte cuvinte precum „legendar”, „emblematic”, „reprezentativ”, „simbolic”...