Tesla a dominat autoritar segmentul mașinilor electrice în Europa în ultimul an, însă lucrurile încep să se schimbe pe măsură ce constructorii auto tradiționali lansează tot mai multe modele în acest segment.
De exemplu, Tesla a avut o cotă de piață de numai 13.5% în Vestul Europei în perioada iulie-septembrie 2020, în condițiile în care cota de piață din perioada similară a anului trecut era de 33.8%.
Una dintre explicațiile pentru această scădere este că Tesla se bazează în special pe vânzările de Model 3, în timp ce vânzările de Model S și Model X au scăzut puternic.
Datele sunt compilate de Schmidt Automotive Research și iau în calcul cele mai importante 18 piețe vest-europene, și anume statele Uniunii Europene înainte de extinderea din 2004, la care se adaugă Marea Britanie, Norvegia, Elveția și Islanda.
De asemenea, Schmidt Automotive Research menționează că Tesla a comercializat în această regiune aproximativ 63.000 de mașini electrice în în primele nouă luni ale anului, în scădere de la cele 75.000 de unități vândute în perioada similară a anului trecut.
În acest context, Tesla a fost depășită de Grupul Volkswagen, care a înregistrat vânzări de 87.000 de unități, dar și de Alianța Renault-Nissan cu 83.000 de unități.
Acest ultim clasament nu este însă unul realist, în contextul în care Grupul Volkswagen include modelele electrice de la toate cele 12 branduri din cadrul Grupului.Via Schmidt Automotive Research
Comentarii (2)