În iulie, la nivel european au fost înmatriculate 967.830 de mașini noi, în scădere cu 24% față de aceeași perioadă a lui 2020.
Totuși, totalul primelor 7 luni este în creștere față de perioada similară de anul trecut (7.3 milioane de unități și +17%), însă cu 24% sub nivelul din ianuarie-iulie 2019. Analiștii de la Jato Dynamics subliniază că impactul pandemiei încă se resimte la nivelul cererii de mașini noi.
În iulie, peste 160.000 de mașini electrice și hibrizi plug-in au fost înmatriculate în Europa, însemnând o cotă de 17% din total. Este a doua cea mai mare cotă înregistrată la nivelul unei luni, după iunie 2021.
Potrivit Jato Dynamics, cererea în creștere pentru mașinile electrificate se datorează multiplelor bonusuri oferite la achiziție.
Cota de piață a mașinilor pe benzină a scăzut constant de la 63.4% în iulie 2019, la 59.8% în iulie 2020, respectiv 59% în iulie 2021. În cazul diesel, cota înmatriculărilor europene se află și ea în declin, la 22% în iulie, față de 32% în iulie 2019 și 30% în iulie 2020.
Via Jato Dynamics
Oare analiza include si Romania? :))
vezi tu ca 17% se cam apropie de aia 22% de la diesel si mai e un aspect: cota de piata la electrice creste si cea la diesel scade constant si cu viteza an de an. Asa ca mai limitatule, intr-un an vei avea marea surpriza ca dieselul va fi sub 17% si electricele peste 22%.
Cand te vei mai lumina, mai vii si tu si mai citesti pe aici ce se intampla. Au uitat sa mentioneze si care tari inca mai cumpara diesel: oare or fi alea vestice, sau tot prapaditii de estici care se bucura la consum redus de motorina puturoasa?
Si fiindca peste tot se ameninta cu interzicerea lui, oamenii ori cumpara benzina, ori hibrid, pentru ca asta e trend-ul, pana se vor vinde exclusiv electrice vor mai trece 100 de ani, dar tu viseaza in continuare.
Daca toti ar fi prosti ca tine, lumea s-ar duce de rapa. Vezi tu, de aia vesticii si nordicii o duc mult mai bine, ca sunt mai luminati.
Tu ramai prost in continuare si cumpara de la ei sh.
Sa nu uitam: Romania importa gunoaie si exporta paduri! Nimeni nu ii obliga, o fac romanii convinsi ca asa e mai bine.
Deci ce pretentii sa avem la tine... Gradul de retard se datoreaza tot poluarii care are efecte daunatoare asupra IQ.
On topic, eu nu am zis nicaieri ca sustin diesel-ul sh, am zis doar ca nu mi se pare normal sa se interzica de tot masinile termice, doar ca sa ni se bage pe gat propaganda eco.
Ok, se interzice diesel, dar cu benzina ce au?
Sa nu imi zici ca moare lumea de cancer de la motoarele astea de 1.0 in 3 cilindrii cum au scos majoritatea producatorilor.
De ce nu se ia nici o masura?
De ce toata poluarea se pune in seama masinilor? O fabrica de genul ala polueaza intr-o zi cat o masina intr-un an.
Eu vad asa problema de fapt: s-au inmultit masinile, isi permite orice sarac masina (chiar si E-dick are polo din 99 diesel euro 2) si vor sa devina masina un lux, iti interzic termicele si iti baga pe gat practic electricele scumpe, cine isi permite bine, cine nu ia autobuzul/ trenul/ etc.
Plus ca iar e ipocrizie, cand toate masinile din parlament sunt S500, A8 V12, Touareg si tot asa, sa nu mai zic ca au avioane private.
E pe sistemul fa ce zice popa, nu ce face popa.