Cota de piață a vehiculelor cu emisii reduse a ajuns la 17% din totalul european: declinul “termicelor” continuă

de Paul Cosma
Vineri, 27.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Datele analizate de Jato Dynamics pentru 26 de piețe europene arată că, în iulie, cota de piață a mașinilor electrice și hibride (BEV și PHEV) a atins 17% din totalul înmatriculărilor europene. Analiza arată că interesul pentru mașini diesel și pe benzină este în scădere, dar acestea continuă să domine piața europeană.

În iulie, la nivel european au fost înmatriculate 967.830 de mașini noi, în scădere cu 24% față de aceeași perioadă a lui 2020. 

Totuși, totalul primelor 7 luni este în creștere față de perioada similară de anul trecut (7.3 milioane de unități și +17%), însă cu 24% sub nivelul din ianuarie-iulie 2019. Analiștii de la Jato Dynamics subliniază că impactul pandemiei încă se resimte la nivelul cererii de mașini noi. 

În iulie, peste 160.000 de mașini electrice și hibrizi plug-in au fost înmatriculate în Europa, însemnând o cotă de 17% din total. Este a doua cea mai mare cotă înregistrată la nivelul unei luni, după iunie 2021. 

Potrivit Jato Dynamics, cererea în creștere pentru mașinile electrificate se datorează multiplelor bonusuri oferite la achiziție.

Cota de piață a mașinilor pe benzină a scăzut constant de la 63.4% în iulie 2019, la 59.8% în iulie 2020, respectiv 59% în iulie 2021. În cazul diesel, cota înmatriculărilor europene se află și ea în declin, la 22% în iulie, față de 32% în iulie 2019 și 30% în iulie 2020. 

Via Jato Dynamics

Comentarii (12)

  • Seriff
    17% nu e nici macar un sfert, plus ca sigur cei care si-au laut full EV mai si-au mai luat si o termica, eventual diesel de drum lung, asa ca fix pix, pana la 100% mai sunt 100 de ani, tot ne bagati propaganda asta eco pe gat, va mai si dati jurnalisti independenti, numai de electrice vorbiti zi si noapte, dar ce sa ceri presei din RO care de aproape 2 ani anunta ca vine sfarsitul lumii la tv.
    26 7
  • @Seriff
    Sunt convins ca pe langa una electrica mai au cel putin 7 dieseluri pentru care platesc taxe de-si mai luau 5 electrice :))
    Oare analiza include si Romania? :))
    vezi tu ca 17% se cam apropie de aia 22% de la diesel si mai e un aspect: cota de piata la electrice creste si cea la diesel scade constant si cu viteza an de an. Asa ca mai limitatule, intr-un an vei avea marea surpriza ca dieselul va fi sub 17% si electricele peste 22%.
    Cand te vei mai lumina, mai vii si tu si mai citesti pe aici ce se intampla. Au uitat sa mentioneze si care tari inca mai cumpara diesel: oare or fi alea vestice, sau tot prapaditii de estici care se bucura la consum redus de motorina puturoasa?
    9 29
  • Seriff
    @ cel care nici sa se semneze nu stie, cota la diesel scade pentru ca e din ce in ce mai greu de gasit, multi producatori nu mai fabrica, din cauza unor comunisti ca tine care vin cu norme de poluare aberante, de-aia scade diesel-ul.
    Si fiindca peste tot se ameninta cu interzicerea lui, oamenii ori cumpara benzina, ori hibrid, pentru ca asta e trend-ul, pana se vor vinde exclusiv electrice vor mai trece 100 de ani, dar tu viseaza in continuare.
    14 6
  • gerula
    Diesel are noxe CO2 mai reduse comparativ cu benzinarul. Na, no... Nu mai e la moda....
    7 2
  • @seriff
    Din cauza unor prosti ca tine care sustin dieselurile, lumea sufera din ce in ce mai mult de cancer la plamani si boli care afecteaza sistemul nervos. Poluarea fonica de la tractorelele astea diesel este si ea un factor.
    Daca toti ar fi prosti ca tine, lumea s-ar duce de rapa. Vezi tu, de aia vesticii si nordicii o duc mult mai bine, ca sunt mai luminati.
    Tu ramai prost in continuare si cumpara de la ei sh.
    Sa nu uitam: Romania importa gunoaie si exporta paduri! Nimeni nu ii obliga, o fac romanii convinsi ca asa e mai bine.
    Deci ce pretentii sa avem la tine... Gradul de retard se datoreaza tot poluarii care are efecte daunatoare asupra IQ.
    3 12
  • ADNopel
    Pentru decerebratul care semnează @ seriff, mergi tu și ara cu tractorul electric sa vezi cum mori de foame,zboară tu neomarxitule cu avion electric la - 25 grade in aer sa vezi cum scăpăm de tine și de urmașii tai nereușiți,saracule ai fost in Olanda sa vezi câte păsări moarte sunt in jurul eolienelor,ia medicamente și dormi,băieții deștepți decid dar calea Electrica nu este viitorul mai ales cu baterii.
    11 4
  • Seriff
    Vezi prietene, asta e diferenta dintre noi, eu nu am jignit pe nimeni, doar daca nu sunt de acord cu ce spui tu ma faci ''prost'', ce sa zic mersi frumos, nici nu ma asteptam la altceva din partea unui spalat pe creier.
    On topic, eu nu am zis nicaieri ca sustin diesel-ul sh, am zis doar ca nu mi se pare normal sa se interzica de tot masinile termice, doar ca sa ni se bage pe gat propaganda eco.
    Ok, se interzice diesel, dar cu benzina ce au?
    Sa nu imi zici ca moare lumea de cancer de la motoarele astea de 1.0 in 3 cilindrii cum au scos majoritatea producatorilor.
    4 1
  • curentatu
    Cu știrile și pozea asta repetate obsesiv, AutoȘtecher pare un nume mai potrivit.
    6 0
  • Seriff
    Ieri am trecut pe centura de vest a Ploiestiului, din rafinaria Brazi-OMV-Petrom ieseau niste nori gigantici de fum, am deschis geamul, se simtea un miros puternic de chimicale in aer, de ce nu se posteaza nimic despre lucrurile astea?
    De ce nu se ia nici o masura?
    De ce toata poluarea se pune in seama masinilor? O fabrica de genul ala polueaza intr-o zi cat o masina intr-un an.
    4 0
  • Cei care au boala pe electrice ar trebui sa-si inlocuiasca becurile din casa cu lampi pe kerosen inainte sa comenteze aici.
    1 2
  • la calculele alea de 17% cu emisii reduse intra si mild-hybridul (care e orice numai electric/hybrid nu :D) De acord cu ce spune Seriff, nu e normal sa se interzica. Si sa fim realisti, nu masinile sunt cauza principala. Ce faci cu fabricile si uzinele care polueaza inzecit? De ex era un calcul acum ceva ani ca uzina de aluminiu de la Slatina polua singura mai mult decat tot Bucurestiul, cu toate masinile lui la un loc. Si nu cred ca e caz singular.
    4 0
  • Seriff
    @Syl, corect, plus ca fabricile alea merg non stop, o masina nu merge 24/24.
    Eu vad asa problema de fapt: s-au inmultit masinile, isi permite orice sarac masina (chiar si E-dick are polo din 99 diesel euro 2) si vor sa devina masina un lux, iti interzic termicele si iti baga pe gat practic electricele scumpe, cine isi permite bine, cine nu ia autobuzul/ trenul/ etc.
    Plus ca iar e ipocrizie, cand toate masinile din parlament sunt S500, A8 V12, Touareg si tot asa, sa nu mai zic ca au avioane private.
    E pe sistemul fa ce zice popa, nu ce face popa.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru