Segmentul SUV-urilor este în prezent cel mai popular în rândul cumpărătorilor din numeroase regiuni ale globului, inclusiv în Europa. Cota de piață a segmentului a ajuns anul trecut la 26% dintre mașinile vândute pe Bătrânul Continent, în condițiile în care doar 8% dintre mașinile vândute în 2007 erau SUV-uri.
Analiștii anticipează că trendul va continua și în anii următori, astfel că SUV-urilor vor ajunge să dețină 34% din piață în 2020. "Este un fenomen global care a început în SUA, s-a răspândit în Europa și China, iar acum apare și în piețe emergente precum Brazilia, India și Asia de Sud-Est", explică Felipe Munoz, analist global la serviciul de analiza Jato Dynamics.
De altfel, estimările realizate de analiștii de la LMC Automotive arată că doar în acest an se vor comercializa circa 4 milioane de SUV-uri în Europa. Mărci precum Nissan, Hyundai, Kia, Mâzda, Mitsubishi, Jaguar, Lexus, Porsche, Maserati și Volvo au raportat că cel mai bine vândut model al lor în primele 5 luni ale anului a fost un SUV.
Există însă și analiști care susțin că vânzările de SUV-uri vor scădea, întrucât cele mai multe mașini din acest segment sunt echipate cu motoare diesel, a căror popularitate este în scădere după scandalul Dieselgate.
"Fără o campanie rapidă pentru a menține propulsia diesel, cota de piață a acestora va scădea. În contextul european, SUV-urile nu funcționează cu motoare pe benzină, întrucât consumul nu este acceptabil pentru consumatori", afirmă Max Warburton, analist financiar la compania Bernstein.Via Automotive News
La noi...mi-ar placea sa cred ca SUV-urile mioritice chiar sunt folosite la iesiri in natura (asa cum se replica de fiecare data cand se argumenteaza pro SUV)...dar cei care isi cumpara "de nou" nu ii prea vad iesind mai departe de marginea orasului. Singurul off-road fiind escaladarea curajoasa a unei linii de tramvai sau tupeul afisat prin catararea unei borduri. Deci...moftul roman.
ai dreptate, la asta nu m-am gandit. Io nu stau prea bine cu putzul gandirii.
Cand Mitsubishi a renuntat la un nou Lancer ca sa se axeze mai mult pe SUV-uri, multi au zis ca este o prostie. Na belea, ca nu a fost chiar asa.
1: Abia ies din fiesta cand o parchez lateral langa bordura din stanga (pe sensul unic).
2: Iarna nu pot sa plec de acasa cu fiesta fiindca stau pe o strada putin inclinata.
3: Pozitia la volan ridicata te relaxeaza si este mult mai usor la drum lung.
4: Iesirile la munte si la tara (Ranca, Moldoveanu, poalele Negoiului, etccccccc)
5: Nu mi-as plimba copiii in Fiesta nici pana la scoala, stiind cum conduc dobitocii cu masini puternice.
6: Si sa nu uitam de imagine si mandria personala, care oricat ne-am da dupa deget, toti o avem din plin!
Intr-o lume din ce in ce mai nebuna unde logica lipseste cu desavarsire, suv-ul este o moda la care se arunca tot mai multi din spiritul de turma. Un suv oricum nu este gandit sa escaladezi muntii cu el. E facut mai mult pt. a oferii o pozitie inalta de condus si o garda la sol usor mai mare pt. borduri. Dar cum multi il vad ca pe un statut social, daca au 50 de mii pt. un seria 5 de ex, se mai imprumuta 30 si cumpara X5 pt. a epata. Asta la noi cel putin. In vest se vand mai bine corssover-urile...acolo lumea mai gandeste putin si aleg o cale de mijloc. In Europa de vest si SUA, aleg suv pt. siguranta zic ei...practic o prostie pt. ca nu ofera mai multa siguranta in nici un caz ci aceeasi ca una normala (sedan). In Romania suv-ul mai are o logica pt ca noi avem drumuri proaste. Dar la noi nu se cumpara pe motivul asta ci pt a iesi mai usor in evidenta. Pe sistemul cumpar ceva mare sa se vada de la distanta bolidul ! Bine macar ca au motoare destul de economice astea noi ca era de rasul lumii cum unii se zbat sa fabrice masini tot mai mici pt. consum mic si altii cer masini mari fara sa le pese de mediu. Astia suntem...nu se va schimba nimic prea curand. Problema e ca se transmite de la o generatie la alta prostia !
9. cand ies beat din birt si intru intr-o fraiera cu Tico o fac sendvish
si eu as merge, pe viitor, spre un crossover. Ca lungime poate fi ca un sedan dar cu capacitatea de incarcare a unui break iar garda la sol mai generoasa ar satisface 90% cerintele (normale) legate de iesiri in natura. Ok, nu s-ar comporta la fel ca un sedan pe viraje dar cine ar face'o pe Rohl cu un crossover?
Abia astept XC40-ul
Este clar că viitorul ( raportat la tipul de caroserie ) este al acestora pentru că oricât ar deranja pe unii și pe alții aceste SUV-uri aduc mai multe avantaje și polivalența. Am mai scris și viitorul va arăta dacă am gândit corect sau nu, cel puțin in trei clase auto, SUV va detrona actualele modele ( mini, mică și medie ) fără a puncta că monovolimurile vor fi inlocuite sau SUVizate ca să aibăi cotă de piață.
Deci.... să fim realiști și să analizăm domeniul auto pragmatic.
ne scuzi ca nu toti vedem "avantajele" catararii intr-un SUV ca musca pe rahat. Eu zic sa te faci politician si sa dai o lege cu titlul "SUV-ul e mama lor". Iti trebuie sau nu, urmatoarea achizitie, mai ales a romanului iubitor de natura si mici in mijlocul padurii, SUV-ul. Sa numai vorbim ca daca ai casa'n panta nu poti iesi cu masina mica ca o agati in sleauri, deci SUV.
Pe vremuri imi placea (si) Opel Frontera (cu echivalentul Monterey prin USA si Canada)...o carutza...la ora actuala. Si tot actual ar da ceata majoritatii SUV-urilor, pardon "prelungirii" piticilor care nu pot sa vada bine lumea decat urcati in copaci.
...fara suparare
Mai mult, nu este obligatoriu că toată lumea!ea să cunoască sau să aprecieze avantajele unui SUV sau polivalența acestuia, rău este că sunt privite doar in sens total nefiresc/negativ/defăimător....ori realitatea este cu totul alta..... și viitorul va arăta că acest segment auto va crește semnificativ în opțiunile cumpărătorilor iar producătorii se vor axa pe el și îl vor dezvolta foarte mult chiar îl vor diversifica... fără a vedea aspectele științifice referitoare ....la cățărare, la natură, mici în mijlocul pădurii, case în pantă, șleauri, etc.