Statisticile arată că, deşi s-a înregistrat o contracţie importantă a achiziţiilor de autoturisme, cele "verzi" au performat şi în 2021, fapt pentru care, acestea rămân în teritoriul pozitiv, cu un salt de 79,8%, comparativ cu primele patru luni ale anului anterior.
În acest context, se remarcă o creştere importantă în cazul autoturismelor plug-in hybrid (+155,2%), raportat la perioada de referinţă.
Datele APIA arată că, în intervalul ianuarie - aprilie 2021, cele mai multe achiziţii noi de autoturisme “verzi” au fost consemnate în categoria autoturismelor full hibride, respectiv 2.203 de unităţi, în creştere cu 74,2% faţă de perioada similară din 2020.
De asemenea, vânzările de autoturisme plug-in hybrid au crescut cu 155,2%, la 462 de unităţi, în timp ce modelele electrice 100% au înregistrat o majorare de 59%, până la 501 exemplare.
În topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conducea, în intervalul analizat, Volkswagen - cu 153 de unităţi, urmată de Peugeot, cu 56 de exemplare, BMW (51), Renault (36), Hyundai (30), Mini (28), Mazda (24), Nissan (22), smart (17) şi Opel (14).
În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme full hibride vândute în România au fost comercializate de: Toyota - cu 1.766 de unităţi, Hyundai (268), Ford (59), Lexus (49), Renault (23), Honda (21), Subaru (10), Kia (5) şi Suzuki (2).
În topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, Mercedes-Benz se află pe prima poziţie, cu 95 de unităţi comercializate, iar pe locurile următoare Volvo - cu 84 de exemplare, BMW (80), Renault (53), Ford (39), Mitsubishi şi Porsche (câte 23 de exemplare), Skoda (9), Volkwagen (8) şi Mini (7).
Potrivit sursei citate, la nivelul primelor patru luni din 2021, au fost comercializate 3.166 de maşini "verzi" noi, faţă de 1.761 de exemplare, în acelaşi interval din 2020.
Via Agerpres
Ceva date cu Diesel SH?
Ce oferte speciale au germanii pentru romani?
Vedeti si voi ce se cauta cu adevarat in Romania.
Plug-in hybrid??? Nu merita, mai ales ca Volvo e mai bine vandut ca BMW, clar sunt rapoartele manarite. Nu are cum. Spalati pe creier sunt unii :))
Urmeaza la cuvant inexorabil, dan_grc, expertii in diesel.
Efectiv zilnic observi limpede că orice şofer de/cu BMW calcă în străchini (alea pe care le tot enumeră dumnealui, adică deja stardardizatele capete de acuzare civică). De altfel, am aflat (pe căi ocolite, inaccesibile tot mai curioasei “mainstream media”) că se va constitui o instanţă specială la JdA, care îi va arunca în cel mai fioros tartar pe “BMW drivers: the biggest jerks”. Până şi sodomiţii vor primi sentinţe mai suportabile.
Deunăzi, am luat în cârcă un asemenea specimen şi m-am înfiinţat direct la uşa exorcistului de serviciu, cu speranţa absolut naivă că omul meu ar avea vreo şansă la clemenţa divină. Când colo, am fost expediat încă din prag, pe motiv de pandemie, pardon, de panerezie. Am încercat eu cu formula persuasivă clasică – “Părinte, trăim în democraţie, deci nu poţi să ştii aprioric!” – dar n-a fost chip să fiu înţeles. Aşa că n-am avut încotro şi i-am spus de la obraz nefericitului: “Conform Apocalipsei, cine este nedrept, să nedreptăţească încă! Prin urmare, înapoi la: depăşiri inefabil de periculoase, preluare babe pe capotă la zebră, parcare profană pe locuri de handicapaţi, înfigere metafizică în copaci şi stâlpi, drifturi intelectuale, liniuţe cu rigla, bătaie ca-n filme cu vatmanii, testare cu roţile a temperaturii apei marine – toate aceste manevre cu piţi pe post de copilot, auditor al înaltelor performanţe şi recompensator dincolo de uşa dormitorului – şi neapărat, ca un ritual de spovedanie, mătănii măcar săptămânale în faţa showroom-urilor Tesla, Volvo şi Lexus – în această ordine. Că poate asta o fi soluţia în cazul tău, ca să impresionezi instanţa specială…”.
Apoi, între patru ochi: “Între timp, ia-ţi Porsche! Prietenii ştiu de ce”.
Cat despre retarzii cu BMW uri:
https://stirileprotv.ro/stiri/international/ce-patit-soferul-unui-bmw-care-a-fost-prins-de-32-de-radare-in-marea-britanie.html
Suna cunoscuta clasa de retardati?
Seria 7, dar fara asigurare si cu 2 anvelope uzate... Cocalar prost, un marlan handicapat ca multi altii.
Masina proasta, condusa cu viteza pe ceata densa. Daca te loveste retardul fara asigurare, ce te faci Dorele?
Il inviti la o bere ca are Seria 7 si trebuie apreciat pentru alegerea facuta ???
Bă băieți, voi cand vă urcați în mașină vă uitați, au ba, la cat combustibil aveți? Fix așa și la electrice, te uiți dreacu sa vezi ce autonomie ai și îți faci un plan. Asta dacă te urci ca boul și nu îți faci și tu un program dinainte...
După cum gandești cred că ai rămas de multe ori în pana prostului.
Ce legătură or avea volții cu consumul, habar n-am. O mașina electrică consuma kWh/100 km. Aia cu volți e altă mancare de pește! Dar importanta e să-ți dai cu părerea. Nu?
In ultimul timp nu mai incarc decat acasa, pentru ca:
- Kaufland s-au porcit cu cupoanele si trebuie sa mergi in fiecare saptamana la ei si un total de 500 lei cheltuiti.
Problema este ca eu nu imi fac drum pana la Kaufland saptamana, ca asa a gandit o minte luminata.
Ala s-a zis: mama, astia daca vin de 5x / luna, sigur sparg 2000 lei, ii fac pe micutzi.
Eu spargeam 2000+ lei oricum la ei, dar cand doream eu, nu cand planifica ei, deci de 2 luni nu am mai trecut deloc pe la Kaufland si o sa ii evit special.
- statia Rompetrol Chitila era cu erori de anul trecut, dar de 2 luni e scoasa din priza
- statia Rompetrol Straulesti a mers 3 saptamani, apoi a murit. Dupa o luna au dus o statie noua, care a stat 5 zile in ploaie, apoi a disparut. Cert este ca statia veche e racordata si moarta.
- statiile care inca mai merg (DN1 si Penny Otopeni) au abonati toti uberistii din Zona - si sunt multi.
- statiile lidl pod Baneasa au fost toate dezafectate, cred ca s-au uitat pe factura si au lesinat. Solarul abia scotea 20 kW.
Fiabilitatea este extrem de proasta la statiile astea DC, iar interesul pt intretinerea lor e 0.
Mie imi ridica mari semne de intrebare chestia asta.
Renovatio nu are concurenta, deci face bisnita cu kW, adica 1.9 lei/kW.
EnelX sunt niste cretini, au umplut tara de statii Type 2, adica slow charge = nu le foloseste nimeni.
Vestea buna este ca din ce in ce mai multe masini electrice vin cu incarcare CCS, iar Type 2 de 11 kW tinde sa fie universal.
Inca cativa ani si vor baga Type 2 de 22 kW pe toate.
Probabil vor aparea din ce in ce mai multe masini cu baterie de cca 100 kWh.
100kWh pare sa fie o cifra limita, adica deja devine prea grea masina. Pe de alta parte, sa incarci cei 100 kWh, nu e funny la 2.3 kW si priza Shuko, si nici la 22 kW, tot nu e rapid.
Cum e @ds cu planificatul ala?
Uite ce patesti cu electroaca (min. 19.15):
https://www.youtube.com/watch?v=9-E2GJW_8Vc
sau aici (min. 27.29):
https://www.youtube.com/watch?v=2hn31vLKgho
Ha ha ha , a venit generatorul DIesel sa te incarce. Cat de amuzant!
Mai curentatilor nu va mai saturati sa luati scatoalce din astea? Sau voi urmati fara de cracnire dogma si orice sacrificiu nu e indeajuns?
Ieri mi-am incarcat masina la Lidl Baneasa, de ce bati campii?
La Lehliu exista statie de incarcare.
Am si masina electrica, si pe benzina. Am mers si iarna pana in Brasov, am mers si vara la mare. Da, iarna scade drastic autonomia dar nu exista nicio sansa sa ramai in pana prostului. Doar daca vrei. In rest, daca ai suficient IQ cat sa ai permis de conducere este imposibil sa ramai in pana prostului cu o electrica. Doar sa vrei
Adica poti avea confortul unei masini cu ICE si sa incarci rezervorul in 2 minute si in acelasi timp sa fii ajutat de baterie fix prin orasele aglomerate, acolo unde troacele put mult si au consum exagerat.
Deci astea cu comsumul mare iarna... dar la ICE e altfel??? Ce consum instantaneu aveti voi iarna cand motorul e rece mai inteligentilor? Cumva vreo 20-30 l/100 pana se incalzeste? Si prin orase, acolo unde stati pe loc, cam cat consuma troacele? Pe Valea Prahovei cand stau dieselurile in coloana cum e consumul?
Daca era plina Romania de autostrazi ca in Olanda, Germania, Franta, mai intelegeam problema asta cu viteza, dar cand majoritatea trec prin 10 sate si comune ca sa ajunga undeva...e penibil sa te vaiti.
Deci sa revenim.
Care e problema cu plug-in hybrid daca full electrice nu sunt ok? Adica ai si posibilitatea sa alegi tu cand sa consumi bateria, si multe moduri de condus.
Poti alege functia Hold si pastrezi bateria pentru cand ajungi prin oras. Iar la drum lung ai consum de diesel cu un benzinar PHEV, daca esti inteligent si il incarci.
Vizitezi un oras sau te duci la cumparaturi, pui masina la incarcat cand ai plecat si cand revii e full. Nici nu trebuie sa cauti benzinarie. Eu am acasa "benzinaria", bag in priza si ma duc unde vreau. Deci super confort. Si la drum lung opresc unde vreau ca sa alimentez.
Pornesc masina si nu pute acasa in garaj.
Mult mai bine ca o putoare de diesel.
Are functie de preincalzire sau racire.
Olandezii la fel, au reduceri la masini cu emisii scazute.
Oare ei nu s-au luminat inca?
Sincer, BEV nu merita ca nu au inca infrastructura.
Deci clar strutocamila inca vreo 5 ani.
Am deja de 5 in PHEV destul de greut si nu am probleme nici cu franele si nici cu discurile, masina e super stabila si super sigura.
Nu scrie negru pe alb ca norvegienii primesc un consistent ajutor de stat si scutiri de impozite? Iar automobilele clasice au niste taxe uriase. La fel e si in Olanda.
Nu suntem impotriva PHEV si nici a BEV si a nimanui. Toate isi au rostul lor si nu judec pe nimeni in functie de ce cumpara. Optiunea si banii lui. Insa atunci cand statul intervine in piata in cel mai comunist mod cu putinta da-mi voie sa-mi pun intrebari chiar cu riscul de a fi catalogat ca retrograd, inapoiat, etc.
In al doilea rand deci tine de tara. Olanda si Norvegia sunt cu mult peste Romania la tot ce vrei tu: bunastare, infrastructura, educatie, tot ce vrei tu.
Asadar, analfabeti functionali sunteti voi, care acceptati sa fiti prostiti si sa va imputiti cu jafuri diesel, rebuturile germanilor.
Poate pe la Tecuci pe ulita BMW Seria 5 diesel e cea mai cea sau VAG sh.
Voi nici cocalarii cu BMW pe plaja si pe partii nu vedeti, dar sa mai vezi masini electrice pe strada? :))
Dar ma intreb, oare cum deosebesti tu Dorel o masina plug-in hybrid de una cu ICE? Masina pe care o am, in afara de un capac extra pe aripa stanga fata nu are nimic deosebit de una cu motorizare Diesel sau benzina.
Sunt sigur ca pun 2 modele unul langa altul si nu stii sa imi zici care e PHEV, dar sunteti multi inteligenti prin Romania.
Eu sunt convins ca tu nu le poti deosebi.
Si daca masinile polueaza de sute de ani, asta nu inseamna ca nu trebuie sa evoluam. Tu ai calculator? Ai smartphone? Ei sa stii ca acum sute de ani nu erau.
In curand o sa vrei sa ma convingi ca trenurile cu abur sunt mai bune decat cele electrice. Sau ca softul ala smecher de la VAG, BMW si Mercedes a fost facut special pentru binele omului, sa polueze troaca de 40 de ori mai mult, dar sa nu stii, ca asa e mai bine.
Poate mai evoluati si voi, vedeti pe la nordici, pe la vestici, aia cum pot face autostrazi, cum pot avea o economie si un grad de bunastare mai ridicat. Luati exemple pozitive. Nu importati jafurile diesel de la ei, nu ardeti gunoaiele ca e mai ieftin in Romania si exportati paduri.
Daca nu iti convine ce iese pe teava mea muta-te in padure si lasa-ne. Diesel-ul inca se fabrica si se vinde bine, nasol nu?
Acum si le permite oricine.
Daca tie ti se pare ca dieselurile se vand bine, ori esti batut in cap ori nu stii se citesti.
https://europe.autonews.com/automakers/diesel-decline-accelerates-incentives-push-electrified-models
Se mai vinde prin tarile slab dezvoltate si cu multi limitati.
Prin Olanda sunt sub 7%, Norvegia nu mai zic.... Pica vanzarile de diesel peste tot, de bune ce sunt.
Lumineaza-te, stiu ca iti pasa doar de tine si restul nu conteaza, dar prin alte tari e destul de diferit.
Chiar daca ar fi ieftine, tot nu ar renta, pentru ca nu sunt practice, diesel nu e in scadere, e doar o propaganda puternica impotriva lui, oamenii tot diesel vor, e cel mai bun.
Deocamdata sunteti multi limitati prin Romania si nu e de condamnat, atat vedeti si puteti. De asta unii sunt departe si noi traversam tara de la est la vest prin comune si sate cu 50 km/h.
Stati linistiti, votati pe cei ce fura si luati Diesel. Continuam pe drumul cel bun.
Stau linistit si eu, am Plug-in hybrid. Nu am 1000 km autonomie, doar vreo 700. Nu am ramas niciodata in pana, ma descurc.
Masinile electrice se adreseaza celor care si le permit, nu sunt pentru oricine.
Ca fost posesor de 3 masini cu motor diesel si vreo 2 benzinare, iti spun sigur ca nu ma voi mai intoarce niciodata la ele. Am de 5 ani PHEV si nu ma pot plange nici de range si de nimic altceva. Urmatoarea tot PHEV va fi.