Piața auto din România are în acest an o evoluție asemănătoare cu principalele piețe auto din Europa, în care se remarcă o creștere pentru mașinile electrice.
În primele șapte luni ale anului, înmatriculările de mașini electrice au crescut cu 39%, iar cele ale mașinilor plug-in hybrid cu 115%, concomitent cu o scădere generală a pieței de 34%.
Inevitabil, acest lucru a condus la o creștere a cotei de piață pentru mașinile electrice și hibride la 6.1%, comparativ cu cota de piață de 3.9% înregistrată în peroada similară a anului trecut.
Potrivit datelor oficiale raportate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), românii au înmatriculat un număr record de 883 mașini electrice și hibride în luna iulie, corespunzător unei cote de piață record de 6.9%.
În același timp, motoarele pe benzină rămân preferatele românilor cu o cotă de piață de 67.7% datorită celor 8.667 de unități înmatriculate, în timp ce cota de piață a mașinilor diesel a fost de numai 25.5% ca urmare a celor 3.266 unități.
Astfel, pentru primele șapte luni ale anului, totalul mașinilor electrice și hibride înmatriculate a ajuns la 3.772 unități, în timp ce mașinile pe benzină au fost preferate de 40.555 de români, echivalentul unei cote de piață de 65.6%.
Mașinile diesel sunt preferate în continuare de 28.3% dintre clienți prin prisma celor 17.469 unități înmatriculate.
APIA a realizat și o statistică legată de modelul preferat al românilor în funcție de sistemul de propulsie.
Dacă la electrice Renault Zoe este lider detașat cu 285 de unități, Dacia ocupă primul loc la preferințele în celelalte două categorii.Dacia Logan a fost cea mai înmatriculată mașină cu motor pe benzină, cu 6.457 unități, în timp ce Dacia Duster ocupă prima poziție în clasamentul mașinilor diesel cu 3.809 unități și o cotă de piață de 21.8%.
Via APIA
Deci tamtamul cu aceste miracole electrice e demn de o cauza mai buna.
Dar altul este motivul pentru care am tinut sa comentez azi. Intamplarea face ca sunt in cautarea unei masinute care s-o inlocuiasca pe credincioasa si devotata mea care m-a purtat deja spre 130.000 de km in confort si cu placere peste tot prin Europa in ultimii 5 ani. Ce vreau sa spun: la toti dealerii pe la care m-am plimbat in ultimele luni, slagarul pe care il auzi e "Ia-ti benzina, nu-ti lua Diesel, ca nu exista cerere, ca se interzice, ca hau-hau!" In conditiile astea, performanta de vanzari pentru Diesel e aproape uluitoare. Ma refer la masinile noi, desigur. Ca la cele SH oricum Dieselul primieaza, dar despre asta nu vorbeste nimeni, in mod convenabil. :) Nu sunt articole despre asta prin presa "de specialitate", n-asha? ;)
Dar divaghez. Deci imaginati-va o domnisoara de 20 si ceva de ani. Vrea o masina noua. La orice dealer se duce i se baga pe gat (ca sa zic asa) benzina, sau chiar bibrid. De Diesel probabil nici macar n-o intreaba nimeni. Asta e ceea ce se intampla, si un consistent motiv pentru care vanzarile Diesel scad. E un detaliu, dar sunt convins ca situatia asta are o pondere importanta in starea de fapt.