Românii se orientează din ce în ce mai mult spre achiziționarea de mașini electrie sau hibride, potrivit celui mai recent raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, datele oficiale pentru luna februarie arată că românii au înmatriculat 557 de mașini electrice și hibride, corespunzător unei cote de piață de 6.4%.
În același timp, înmatriculările mașinilor pe benzină au ajuns la 5.571 de unități, cu o cotă de piață de 64.1%, iar mașinile diesel au avut o cotă de piață de 29.5% cu cele 2.560 unități.
În ansamblu, pentru primele două luni ale anului, datele furnizate de APIA arată un total de 1.259 mașini electrice și hibride, cu o cotă de piață de 6%. Anul trecut, în același interval de timp, cota de piață a mașinilor electrificate era de numai 4.2%.
De altfel, în acest interval de timp, înmatriculările de mașini electrice au crescut cu 64%, iar cele de mașini plug-in hybrid cu 102%, în timp ce mașinile hibride au avut o creștere moderată de 3.3%.
La fel ca și până acum, această creștere s-a făcut în special în detrimentul mașinilor diesel, care au înregistrat 5.873 unități și o cotă de piață de 27.9%, în scădere de la 29.2% în perioada similară a anului trecut.
În schimb, cota de piață a mașinilor pe benzină a rămas practic constantă la 66.1%, cu cele 13.924 de unități înmatriculate.Creșterea cotei de piață a mașinilor electrice și hibride vine și în contextul în cererea pentru aceste vehicule este în creștere, dar în același timp piața auto în ansamblu din România înregistrează un declin pronunțat. Potrivit datelor DRPCIV, la nivelul primelor două luni ale anului, românii au înmatriculat în total 21.325 de mașini noi, în scădere puternică cu peste 18%.
Via APIA
O altă știre interesantă, apărută pe site-ul insideevs.com, în data de 19.03.2020:
SAMSUNG afirmă că argintul este răspunsul pentru bateriile în stare solidă diin două motive principale:
1) filmul argint-carbon (pelicula Ag-C este extrem de subțire: doar 5 μm, crucială pentru a face anodul mai subțire și pentru a crește densitatea energetică) are scopul de a preveni formarea dendritelor, deci evitarea sulfatării bateriei de acumulatoare;
2) o mașină standard, cu densitatea bateriilor de 900 Wh/L, ar putea să utilizeze bateria de acumulatoare pentru a acoperi o distanţă totală de 800.000 km
https://insideevs.com/news/405131/silver-answer-solid-state-cells-samsung/
https://paultan.org/2020/03/18/samsung-presents-new-solid-state-battery-tech-for-evs/
spre creşterea posibilităţii de a muri
Mda, "diesel deasupra tuturor" ... vedem peste două săptămâni dacă ideea de a fi avut toţi maşini electrice ar fi fost bună sau nu.
PS nu sunt nebun, cine nu poate că sunt scumpe, clar nu este nicio problemă, este vorba de cei care au bani dar visează AMG diesel în continuare.
https://youtu.be/PLxPAwIeL0w