Clienții europeni se îndepărtează din ce în ce mai mult de mașinile diesel, în ciuda faptului că motoarele moderne sunt considerate "curate" în studiile independente.
Potrivit datelor analizate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în perioada iulie-septembrie, cota de piață a mașinilor diesel a fost de numai 29.1%. În total, clienții au înmatriculat doar un milion de mașini diesel în acest interval, în scădere cu peste 14% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Scăderea are drept cauză principală dezinteresul clienților de pe marile piețe europene: înmatriculări de mașini diesel au scăzut cu 35% în Spania, cu 25% în Italia și cu 21% în Marea Britanie, în timp ce Germania a înregistrat o creștere modestă de aproape 5%.
Și în România, înmatriculările de mașini diesel s-au prăbușit în acest interval cu peste 35%, la ceva mai mult de 12.000 de unități.
Între timp, mașinile cu motoare pe benzină au ajuns la o cotă de piață de 59.5% după înmatricularea a 2.1 milioane de unități, în creștere moderată cu 6.1%. La acest capitol, cea mai mare creștere procentuală de înmatriculări a avut loc în România (36.500 de unități, +44%), însă creșteri de peste 30% s-au înregistrat și în Italia, Grecia, Ungaria sau Lituania.
În ciuda scăderilor înregistrate de diesel, mașinile electrice și hibride nu profită decât parțial de această situație.
Astfel, în al treilea trimestru al anului, cota de piață a mașinilor eletrice și hibride de orice fel a ajuns la 11.4%, după o creștere generală a înmatriculărilor cu peste 46%.Mașinile electrice au adus o creștere de 126% la înmatriculări, în timp ce mașinile plug-in hybrid și-au continuat declinul ușor din acest an, cu 7.6%. Ca și până acum, hibrizii fără încărcare la priză au înregistrat o creștere a înmatriculărilor cu 47%. Pe piața din România s-au înmatriculat 3.695 de mașini electrice și hibride, în creștere generală cu 83%.
Via ACEA
Cred ca motoarele diesel E6 sunt destul de curate, dar asta cu pretul unui DPF care in cazul exploatarii prin orase dezvolta niste probleme.
Pe de alta parte motoarele noi pe benzina au consumuri din ce in ce mai bune atat prin oras cat si in extraurban.
Aditional au mai aparut si multe hibride care desi inca sunt destul de scumpe promit sa asigure atat un consum bun in oras cat si o fiabilitate buna.
Electricele desi sunt inca scumpe isi pot justifica pretul si ele in anumite cazuri particulare.
In concluzie raman de parerea ca toate tipurile de propulsie enumerate mai sus trebuie sa coexiste atata timp cat sunt folosite in mediul in care exceleaza. Pot fi folosite si in alte conditii, dar cu penalizarile aferente la consum, la fiabilitate, la randament sau timp.
Te rog sa aplici o erata: probleme semnalate/intalnite de tine nu s-au identificat, decat intr-un numar insignifiant, deci de nebagat in seama, la grupul VW
si romanii sa invete sa puna numai combustibili premium si sa mai tureze motoarele, altfel se plang pe urma aiurea..
De cand am luat masina, second hand, motorul are o bataie deranjanta pe anumite plaje de turatie. Neavand mare experienta cu dieselurile, am crezut ca asa trebuie sa fie. Anul asta mi-am dat seama ca e lantul de distributie. Nasol momentul. Asa inseamna inca $1800. Sincer, asa mi s-a acrit de diesel ca nu mai imi trebuie, nici nou, nici uzat, nici bine intretinut, nimic. Mai bine un motor pe benzina, chit ca consuma mai mult dar e mult mai fiabil.
Oricum, cel mai probabil, urmatoarea masina va fi un SUV mic, electric. Am zis.