Într-o discuţie cu cei de la Pistonheads, inginerul şef al celor de la Cosworth, Andy Ball, a declarat că motorizarea a fost pregătită cu Jaguar C-X75 în minte, după ce au aflat că nu vor putea să folosească noul motor în Formula 1.
Însă, versiunea de serie a lui C-X75 nu a fost confirmată de Jaguar, iar cei de la Cosworth s-au declarat încântaţi de posibilitatea găsirii unui alt partener dornic de o motorizare potentă. Constructorul britanic a refuzat să enunţe numele potenţialilor săi parteneri, semn că fie sunt în discuţii cu mai mulţi constructori, fie nu au găsit încă un partener viabil pentru această motorizare ”Suntem foarte buni atunci când vine vorba despre ridicarea performanţelor unui motor până la limită. Dacă nu stricăm nimic, înseamnă că nu am ajuns la limită. Dacă veţi auzi motorul, sunt sigur că nu veţi fi dezamăgiţi de sunetul acestuia. Nu va avea sunetul unui V8, dar tot va fi impresionant”, explică Andy Ball, inginerul şef de la Cosworth.Via Pistonheads
mnai nimik te lasa cu gura cascata..........
Si RenaultSport poate sa-si reduca puterea motorului sau 1.6 din F1 , dar sa-l ofere la 500 CP sa zicem.
Tinand cont ca acum performantele sunt undeva la 150-175 Cp/litru, ( vezi Audi S3, A Klasse AMG ) nu ar fi chiar asa deochiat o astfel de putere de 300CP/litru.
Oricum consider ca pentru un muritor de rand, un motor de 200 CP, pus pe o caroserie medie ( serie 3, A4, C Klass ) ajunge pentru distractie
in acelasi timp comparatia cu motorul de F1 din 80-90 e nepotrivita, pentru ca acest motor , pe langa putere, are si niste norme de poluare f stricte de indeplnit caci va fi montat pe masini de serie.
si degeaba tot vorbim noi aici , eu merg pe mana celor de la Cosworth, caci de-a lungul vremii au avut niste motoare super: escort MK1 1800 aspirat, Escort Cosworth, primul motor din F1 care a atins 20.000 rpm in vremea v10 3L si lista poate continua.
De exemplu motoarele actuale de Formula 1 costa milioane, au viata de exploatare redusa, cel putin in F1 se parcurg undeva 3000 - 4000km cu un singur motor, dupa asta scad brusc performantele si fiabilitatea. Presupun ca se folosesc si materiale mai exotice.
Un motor pt masinile de serie trebuie sa fie mai accesibil, sa reziste mai mult in timp si sa mai respecte si alte norme.
"Race-bred components are starting to find their way into mainstream automotive applications already, like DLC [Diamond-like Carbon]."
This low-friction coating for elements like valves and pistons was mostly announced for a revised diesel engine in the Nissan Juke, of all things.
*Nota: Nissan Juke >>implicit Renault
Sursa: www.pistonheads.com
Sanatate maxima !
Motorul despre care vorbesc cei de la Cosworth este supraalimentat. Pe langa putere ridicata, ma astept sa fie un motor foarte elastic, sa aiba un cuplu foarte ridicat, totul la niste turatii comparabile cu un Diesel.
http://www.youtube.com/watch?v=dfWTBNx1-kE
deci hai sa nu ne umplem de maro ca mama ce face cosworth in 2013.
a, si acu ceva ani, adica bmw o facea in '83
Deocamdata Mercedes este tata mare la inovatii
30 de zile.
30 de tururi pe Nurburgring