Costurile bateriilor modelelor electrificate Dacia și Renault: Spring are cel mai mic preț pe kWh

de Tiberiu Safta
Marti, 20.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O analiză realizată de publicația franceză L’Argus dezvăluie cât costă bateriile modelelor electrificate Dacia și Renault. Analiza relevă faptul că Dacia Spring are cel mai mic preț raportat la kWh, în timp ce Dacia Jogger are cel mai mare preț la acest capitol.

De-a lungul ultimilor ani, prețurile bateriilor pentru mașinile electrice au scăzut semnificativ odată cu nivelul mai mare de vânzări al mașinilor electrice. Unul din factorii care contribuie la prețul ridicat al unei baterii este prezența litiului pentru fiecare kWh. Este de așteptat ca noile compoziții chimice ale noilor baterii să reducă și mai mult din prețurile acestora.

Pentru a vedea cât de mult costă aceste baterii, publicația franceză L’Argus a analizat bateriile de pe modelele electrice și hibride Dacia și Renault. Astfel, în cazul Daciei Spring, cel mai ieftin model de acest tip, prețul de post-vânzare al bateriei sale de 26.8 kWh este de aproximativ 7000 de euro. Un calcul simplu arată că prețul pe kWh al Daciei Spring este de 261 de euro, fiind cel mai mic preț din întreg Grupul Renault.

Totuși, chiar și acest preț este aproape de două ori mai mare față de prețul de achiziție mediu al industriei, care este de aproximativ 150 de euro per kWh.

În cazul noului Renault 5 electric, prețul per kWh este de 280 de euro. Același preț este valabil și pentru Megane E-Tech. Astfel, prețul de post-vânzare al bateriilor este de 14.400 de euro la Renault 5, respectiv de 17.000 de euro la Megane E-Tech.

Modelul electric cu cea mai scumpă baterie este Renault Scenic E-Tech, cu un preț de 25.000 de euro în cazul versiunii cu acumulator de 87 de kWh.

În ceea ce privește modelele hibride ale grupului francez, prețurile bateriilor sunt mai mari, chiar de 10 ori mai mari decât prețurile bateriilor pentru modelele electrice, în ciuda unor capacități mult mai mici.

De exemplu, bateria lui Dacia Duster Hybrid costă 3500 de euro în total și 3000 de euro per kWh. În cazul de față, vorbim de o baterie cu o capacitate de numai 1.2 kWh. Aceleași prețuri sunt valabile și la versiunea hibridă a Daciei Jogger.

via Profit

Comentarii (35)

  • Mda, deci preturile sunt absurde. Probabil ca sunt date de cantitatile uriase de pamanturi rare si energie consumata pentru fabricarea lor. De aceea nici nu se vor ieftini, in ciuda propovaduirii ieftinirii de catre focile cu ioni in loc de creier.

    Cea mai mare hotie mi se pare in cazul bateriei de mild hibrid. Si nu e doar la Dacia. Si la alti producatori e aceeasi poveste. Pur si simplu e extorcarea nefericitului care si-a dat banii pe asa ceva, mai ales ca e vb de clienti care le cumpara SH, ca in primii ani de folosire nu trebuie schimbate. Intamplator stiu un caz la un Pejo 3008 de 10 ani Diesel mild hibrid. Bateria costa 7000 de euro.

    Dupa cum am spus in atatea randuri, porcaria cu hibridizarea adauga complicaciune si costuri uriase care NU justifica economia de carburant. Cat priveste poluarea, daca se ia in considerare poluarea pt producerea si distrugerea bateriei, ele sunt anulate. Nu pot sa verific, dar as fi dispus sa pun ramasag ca asa este. Cand insa ideologia si religia climatica, incalzirismul tin loc de gandire si de adevar, nimic nu mai conteaza.
    40 8
  • Daca ai invata sa citesti, ai intelege ca:
    "De-a lungul ultimilor ani, prețurile bateriilor pentru mașinile electrice au scăzut semnificativ odată cu nivelul mai mare de vânzări al mașinilor electrice. "
    Deci se vor mai ieftini pentru ca se folosesc si alte metale acum, mult mai ieftine si bateriile sunt mai performante.
    Vor deveni mai ieftine, mai usoare si mai accesibile asa cum au devenit masinile in general de-a lungul timpului.
    Acum orice mucea isi permite o masina, pe timpuri doar cei foarte bogati isi permiteau.
    Deci mai lasa gargara si trezeste-te.
    Doar prostii nu isi pot permite decat un DIZAL puturos.
    7 38
  • Shpring nu va mai primi model nou, tocmai au anuntat smecherii de la reno.

    In aceeasi ordine de idei:
    https://24auto.ro/2024/08/cifre-proaste-in-continuare-pentru-vanzarile-de-automobile-electrice-in-europa/
    35 9
  • bĂI pRostea
    Gigele, conform cărui studiu ai tras ai tras tu concluzia că "porcaria cu hibridizarea NU justifica economia de carburant". Ca să te citez. Pune un link, ceva. Atenție, nu din Pravda. Sau, te pomenești că ai făcut cercetări.
    Și vezi că pământurile rare se extrag, nu se fabrică, minte creață...
    5 39
  • Jian de la Calafat
    Mihăiță, hai tovarășe, e vremea să iscălești !
    33 4
  • Pe unde gasesti vere preturile astea? Eu am luat acum 3 luni cu 2700 de euro pentru un Peugeot din 2017
    2 30
  • Daca intri pe site-ul Tesla, o sa vezi ca la model 3 estimeaza ca vei face o economie de 7500 eur in 5 ani la carburant. Adica 1500eur/an. Din punctul meu de vedere, PMC are dreptate, nu se justifica daca iei electrica doar pt a nu da bani pe carburant.
    26 15
  • PWC rivalizează cu Dutz la numărul de aberații la suta de cuvinte. Mai nou își dau reciproc palme la poponeț după ce s-au jucat împreună cu focile. E fericirea debordantă că au găsit și ei un partener de conversație (să zicem) care nu observă cât sunt de proști.
    6 39
  • Uite și un studiu despre emisii pe toată durata de viață a vehiculului, de la fabricare până la casare. Studiu pe care analfabetul funcțional cu păreri tâmpite dar extremiste nu e capabil să îl caute (sau nu vrea, că n-ar mai avea ce ciocolată să mănânce).

    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1364032122000867

    "Quantification of the CO2-equivalent greenhouse gas emissions of 790 different commercially available vehicle variants.

    The total life-cycle emissions of hybrid and electric vehicles are reduced by up to 89 % compared to internal combustion engine vehicles."
    4 35
  • @Matei
    Vezi ca n-ai reusit dificila operatie de copy-paste la tot link-ul, nu functioneaza. Posteaza-l din nou, te rog
    7 27
  • https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1364032122000867
    0 33
  • Îl truncheaza automarket.ro, nu știu de ce.

    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S1364032122000867
    3 31
  • banditos
    Linkul ala nu e bun, e fals .... site-ul ala promoveaza incalzirismul, stangismul, covidismul, etc. Daca dovedea cat de bune ie dizalurile pe masini SH (scop in viata), si ca Pamantul e plat, ierea altceva.
    9 30
  • Andrei
    @12:34
    Depinde de cât de mult mergi și unde încarci. Eu am recuperat deja diferența de preț dintre e-208 și 208 termic, ambele în echipare GT. Mai sunt și alte diferențe de costuri, nu doar carburant. Taxe, revizii, consumabile.

    Dar cifrele diferă de la caz la caz.
    7 30
  • @Andrei
    Evident, depinde de multi factori care pot creste sau pot scadea diferenta. Daca ai de ales intre 2 masini noi, una EV si una ICE, probabil diferenta de cateva mii de eur se amortizeaza destul de usor indiferent cum o folosesti. Nu acelasi lucru se intampla daca ai deja masina ICE si te gandesti la una EV... atunci vorbim de 30-40k eur si nu mai ai ce amortiza
    1 31
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Electricele dau cancer și infertilitate pe 5 generații, focilor spălate pe creier!
    4 32
  • Andrei
    De la o mașină ICE pe care o ai deja la una nouă nu vei amortiza niciodată, nici dacă ceea noua e tot ICE. Poate doar în situații excepționale, de exemplu cea veche consumă cât un autobuz și taxele sunt de 10 ori mai mari.

    Masina nouă e o cheltuială, nu o investiție pe care să o amortizezi.
    3 29
  • @Andrei
    Evident, discutia era in contextul in care ai economisi bani in timp schimbandu-ti masina (chiar daca nu ar fi nevoie) cu una electrica.
    1 28
  • @cocalar electric
    Spring-urile aflate în circulație prin Românica sunt achiziționate cu 8000 Euro. Schimbarea bateriei e 7000 euro .. dăcât p'esa. Nu mai fiț proșt! :))))
    30 3
  • Bolnavul cu voturi multiple
    Mă doare mâna dreaptă!
    2 28
  • @cocalar electric
    Nu sunt bolnav, m-a testat mama când eram mic.
    4 27
  • Vezi ca mai e un site care promoveaza DIZAL: Autolatest. Numai aberatii si pe la aia...
    https://www.romania-insider.com/eurostat-romanians-read-book-aug-2024
    Deci suntem ultii mai cultura, dar plini de Dutz, PMC, Danut_grc si plini de Behemveuri sh DIZAL.
    Nimic nu e intamplator, acolo unde e multa prostie, sunt si multi bolnavi si morti in accidente rutiere mortale.
    Am vazut multi ca tine la viata mea, care isi iau o masina din ochi, ca stiu ei cum lucreaza si franele, cum se aude si un motor bun si cum se da spaga la ITP ca sa treaca troaca. Sunteti destepti de bubuiti.
    Se pare ca aia care stiu sa citeasca, cumpara si electrice, iar voi, plebea, luati ce arunca ei.
    6 31
  • https://www.autoexpress.co.uk/dacia/spring
    Pai ce model nou sa mai primeasca, ca deja e unul abia aparut?
    Cred ca fac o alta masina.
    Springul e abia aparut si se vinde destul de bine la saraci...
    Prin tarile evoluate se cauta Tesla, Volvo.
    Un EX30 in Romania cu rabla e mai putin de 30000 Euro. Deci super ieftin, ai garantie si intretinere gratuita 3 ani.
    Deci sa avem pardon...
    1 17
  • Astea-s preturi pentru inlocuiri care se fac in mod exceptional printr-o garantie sau o asigurare.
    Preturi similare (similar de "perplexitoare") au orice schimburi de ansambluri mari care nu se schimba de obicei, de genul motoare, transmisii, cutii de transfer, diferentiale etc.
    Cu alte cuvinte sunt preturi pentru cine intreaba care rareori va fi si cel care plateste.

    Odata am cerut oferta petnru un schimb de ulei la cutie la dealerul oficial. Cel de la ghiseu, pe masura competentei, mi-a ofertat un schimb de cutie care se apropia de 10k euro.
    La 8-10 ani, orice baterie de hibrida/electrica care are nevoie de reparatii, intra in sistemul de reparatii si intretinere aftermarket care deja e net superior retelei oficiale de service.
    6 0
  • banditos
    @alex_cu_a_mic,

    Pfff...pai vezi ca nu stii cum sa intebi?

    De ce n-ai cerut o cotatie la "buson evacuare"? Asa sigur iti oferta piesa cu un schimb de ulei inclus in pret!

    ;)
    3 25
  • @prostovan electric
    Spring e pe la -92% la vânzări YOY... destul de bine :))))
    12 1
  • ””În anul 2008, costurile unei baterii pentru o mașină electrică erau de 1415 dolari per kWh, în medie. 15 ani mai târziu, acumulatorii pentru astfel de mașini au ajuns să coste în medie doar 139 de dolari per kWh. ””” unde e diferenta?
    7 1
  • Diferența e că acum se produc în masă și cu metodologii îmbunătățire. De aceea se vor ieftini în continuare.
    4 12
  • Al Bundy
    Mă bucură nespus faptul că nu am ajuns in stadiul de a mi cumpăra o mașină doar pentru a i mulțumi pe cei din jur, pentru eficientă, pentru modă sau pentru ecologie!
    Daca as fi nevoit să îmi cumpăr mașină nouă, as cumpăra doar daca mi ar plăcea acea marcă, implicit acel model!
    Nu mă interesează nici EV-urile, nici hibridele, nici benzina turbo in 3 cilindri, mă interesează doar diesel.
    De ce mă interesează doar diesel?
    Pentru că e cel mai bun motor, de departe...
    Un diesel cu toate sistemele active (DPF, EGR, etc), e foarte curat!
    Fiecare ar trebui sa cumpere ceea ce ii place sau își permite si sa se abțină de la a critica pe ceilalți pentru alegerea făcută!
    14 7
  • @al bundy
    Respira direct de la țeava de eșapament vreo 15 minute, dacă e asa curat diesel-ul ala cu toate sistemele active. Fa și un video, ca sa te creadă lumea.
    4 9
  • @@Al Bundy
    Extremiști din ăștia care cred că dețin adevărul absolut si vor ca toată lumea să procedeze exact ca ei sunt destui, din păcate...
    Nu ați înțeles faptul că lumea e liberă să aleagă ceea ce vrea, ce i se potrivește, nu ceea ce le baga alții pe gât...
    Știți bine că există numeroase studii care arata faptul că pe toată durata de viață a unei mașini electrice, aceasta poluează mai mult decât una clasică.
    8 3
  • https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/
    S1364032122000867
    2 9
  • Da, da, existăăă, cum să nu. Numeroaaaaaase! Fără număr! Pe TikTok unde se publică astfel de "studii" pentru guguștiucii care înghit orice kkt pe nemestecate. Să se dea câte două să ajungă la toți pro.... Al Bundy.

    In viața reală, însă:
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/
    S1364032122000867
    3 9
  • @prostovan electric
    După link-uri le pe care le pui este evident că nu vei avea nicio mașină de niciun fel în toată viața ta de sărac. Mai ești și agramat, de ajuns cât să crapi sărac lipit. :)))))
    4 0
  • Flavius
    Prețul real la ieșirea din fabricile chineze este de 80$/kw la nivel global nu văd niciun motiv pentnru care Dacia să plătească mai mult de 100$, deci pentru un spring nu ar trebui să coste mai mult de 2700$ cu tot cu transport.
    Numai anexele de pe un motor cu combustie la o masina ca dacia logan costa vreo 3000 dolari, iar motoarele electrice sunt mai ieftine decat cele pe combustie. Practic masinile electrice au costuri mai mici de productie si totusi ele la client ajung la pret mai mare.
    Cand se vor opri jegurile sa dea de la "stat" cupoane la producatori, vom vedea si preturile reale ale masinilor electrice.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru