Pierderile financiare pe care Grupul Volkswagen le va resimți în următorii ani după rezolvarea amiabilă sau în Tribunale a problemelor apărută îodată cu scandalul Dieselgate vor fi rezolvate parțial printr-o strategie care le va permite germanilor să elimine anual în jur de 2500 de poziții prin retrageri voluntare și pensionări. Planul va fi întins pe următorii 10 ani, ceea ce face ca în 2026 Grupul Volkswagen să aibă mai puțin cu 25.000 de angajați în Germania.
Planul - încă neconfirmat oficial de Volkswagen - securizează toate locurile de muncă ale muncitorilor actuali, nefiind nevoie de "posibilele concedieri" anunțate inițial de Matthias Muller, noul CEO al Grupului.
Informațile au fost publicate de reputata publicație financiară germană Handelsblatt, care îl citează pe Bernd Osterloh, șeful consiliului care face legătura între conducerea Grupului VW și sindicate. "Locurile de muncă ale muncitorilor Volkswagen sunt sigure", afirmă oficialul german.
Conform jurnaliștilor Handelsblatt, contractele care vor fi finalizate voluntar sau prin retrageri vor fi echilibrate per total de angajări noi în zonele de interes ale industriei auto. Astfel, Volkswagen Group nu va putea să facă față provocărilor tehnologice ale următorilor ani fără să angajeze noi oameni în birourile dezvoltare software și mobilitate, acolo unde se află provocarea dezvoltării mașinilor din deceniul care urmează.
Costurile cu forța de muncă în cadrul Grupul Volkswagen au fost de 17% în 2015, iar vârsta medie a angajaților VW Group este de 42.8 ani.
În comparație, vârsta medie a angajaților Daimler este de 42.5 ani.Analiștii: "Volkswagen trebuie să taie din altă parte"
Deciziile luate la nivelul forței de muncă sunt considerate "o parte a ecuației" de analiștii economici de la Evercore ISI, care susțin că principala provocare a Grupului VW este aceea de a simplifica produsele sale în contextul apariției noilor tehnologii. "Volkswagen trebuie să limiteze urgent complexitatea produselor pentru a coborî procentul masiv al costurilor materiale, care a crescut de la 70 la 78% în ultimii ani", afirmă specialiștii într-o notă trimisă investitorilor Volkswsagen Group.
Oricum faptul ca nu vor fi concedieri si nu se vinde nici un brand, arata cat de solid este acest constructor.
Ar fi trebuit sa plateasca fostul presedintele, vicepresedintii si directorii si directorasii din top. Multi aveau zeci de milioane de euro salariu. Nu mai zic de bonusuri care in general dubleaza sau chiar tripleaza un salariu de top.
Dupa ce recuperau banii de la smecherii care au avut legatura cu dieselgate (toti s-au declarat fete mari insa) vedeau cat mai ai de platit si gaseau noi solutii.
Oricum o dai, numai serios nu pare grupul respectiv. Mercedes, BMW, Renault-Nissan, Hyundai-Kia par super strong si cu capul pe umeri fata de VAG.
Ȋn final, vor fi concedieri sau nu? Să pricepe și moșu’.