Costul manoperei pentru repararea mașinilor a crescut cu 28%: service-urile solicită tarife mai mari pentru Dacia decât pentru Volkswagen sau Skoda

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 12.07.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Costul mediu al manoperei pentru repararea mașinilor pe baza RCA a fost de 882 lei la nivelul anului 2018, în creștere cu 28% comparativ cu 2017. Manopera pentru Dacia este mai mare decât pentru Volkswagen, Skoda sau Ford.

Românii plătesc sume din ce în ce mai mari pentru manoperă atunci când ajung la service cu mașini avariate în urma unor evenimente rutiere și despăgubite în baza unei polițe RCA.

Datele oficiale publicate de Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR) arată că manopera medie pentru o oră de lucru a ajuns la 115 lei fără TVA în primele 6 luni ale anului, în creștere puternică cu 14% comparativ cu anul 2018.

Practic, tendința de creștere se menține constantă, în condițiile în care tariful mediu pe oră de manopera crescuse și în 2018 cu 31% comparativ cu 2017, de la 77 lei fără TVA la 101 lei fără TVA.

De asemenea, BAAR a publicat și un raport cu privire la costul mediu total al manoperei pentru o mașină reparată pe baza unei polițe RCA, însă datele sunt valabile doar pentru 2018.

Astfel, în 2018, un service a solicitat în medie un tarif de 882 de lei fără TVA pentru manopera unei mașini reparate pe baza unei polițe RCA, în creștere cu 28% de la tariful mediu de 684 de lei din anul 2017.

Așa cum era de așteptat, cele mai mari costuri medii cu manoperâ apar în cazul brandurilor premium, iar pe primul loc se aflâ Porsche, cu un cost mediu de aproape 2.000 de lei.

Costurile medii ale manoperei pentru mașini Mercedes-Benz și Jaguar depășesc 1.000 de lei, în timp ce Land Rover, BMW și Audi generează la rândul lor costuri medii de 800-900 lei.

Surpriza majoră este reprezentată de Dacia, întrucât service-urile solicită un tarif mediu de circa 750 de lei pentru manoperă, mai mult decât solicită pentru branduri precum Volkswagen, Skoda sau Seat.

De asemenea, din statistica BAAR reiese că cele mai mici prețuri la manopera sunt solicitate pentru mărcile din Japonia și Coreea de Sud. Astfel, tarifele sunt cu puțin peste 500 de lei pentru mărci precum Suzuki, Mazda, Toyota sau Honda, dar și pentru brandul premium Lexus sau pentru Kia și Hyundai.

Cel mai mic preț este însă trecut în dreptul brandului Smart, pentru care service-urile solicită circa 350 de lei pentru manoperă.

Via BAAR (PDF)

Comentarii (7)

  • Se strica mai greu! :)
    9 1
  • Prețul mai mic la mărcile asiatice este logic pentru că piesele sunt mai scumpe în general, dar la Dacia n-am prins ideea :).
    2 5
  • @dan-grc la Dacia sunt piesele mai ieftine si isi permit sa ceara mai mult fara sa ii supere pe cei la RCA si sa nu faca plata
    8 1
  • @dan_grc

    Ti-ai cam raspuns singur... :)
    1 0
  • hazard
    Problema nu e ca cer mai mult, problema e ca nu sunt deloc pregatiti pentru ceea ce fac. Si daca te mai pune necuratul sa iti cumperi Renault ve fi taxat si mai mult pentru manopera insa tot mecanicii de la Dacia se ocupa de masina :)
    7 2
  • Brembo
    La VW in afara de injectoare ,EGR si distributie nu prea se strica nimic
    2 5
  • Umflarea pretului,magarie intre agentii RCA si service.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru