Corvette C8 va avea motorul poziţionat central
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fanii lui Chevrolet Corvette se vor bucura în curând de cea de-a şaptea generaţie a acestui model care va avea un design nou, mult mai atragător şi mai agresiv. De asemenea, oficialii americani pregătesc o supriză şi mai mare pentru împătimiţii brandului. În cadrul unui interviu acordat de inginerii Saab pentru jurnaliştii de la Autocar, suedezii au declarat că în trecut au lucrat în colaborare cu GM la o transmisie cu dublu-ambreiaj pentru un model Corvette al cărui motor va fi poziţionat central.
Cutia de viteze a fost concepută pentru a putea suporta un cuplu motor de 800 Nm cu 20 Nm mai puţin decât actuala generaţie a modelului american. Au existat zvonuri conform cărora Chevrolet finalizase încă din 2008 proiectul pentru un Corvette cu motor poziţionat central, însă acesta a fost anulat din cauza situaţiei financiare nefericită de la GM.
Ultimele zvonuri care vin din curtea gigantului american spun că cea de-a opta generaţie a lui Corvette va debuta în cinci ani, iar modelul acestora va beneficia de serviciile unui agregat poziţionat central.
În condiţiile actuale, când majoritatea constructorilor duc o politică de downsizing, oficialii GM vor să renunţe la unitatea V8 de 6.2 litri pentru un propulsor V6 asistat de turbocompresoare.Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar de la CES 2025, constructorul german de automobile renunță la funcția de control prin gesturi a sistemului multimedia. (12.01)
-
Mercedes-Benz și-a unit forțele cu Sony pentru a prezenta un nou serviciu pentru sistemul multimedia al mărcii. Prin noul serviciu vor putea fi redate filme în format IMAX iar acesta urmează să fie disponibil pentru toate modelele din actuala gamă. (09.01)
-
BMW a prezentat oficial un nou afișaj al sistemului iDrive. Noul sistem Panoramic iDrive afișează informațiile mașinii pe toată lățimea parbrizului și urmează să fie disponibil pentru toate modelele începând cu finalul acestui an. (08.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Noua Dacia Duster va primi tracțiune integrală cu punte spate electrificată
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Subaru WRX STI revine după 3 ani de pauză. Disponibil exclusiv cu o cutie CVT
- CONSUMUL mixt este acelasi sau neglijabil mai mic la aceeasi putere DAR cu turbo nu ai cuplul la turatii mici si raspunsul la pedala...
- caldura generata de un V6 Turbo/Biturbo va fi mai mare si necesita mai multa racire si izolare termica
- costurile si complicatia de proiectare si incadrare ale unui motor V6 cu 4 supape pe cilindru plus sisteme turbo/bi-turbo plus electronica necesara controlului lor este mai mare zic eu decat un motor simplu 2 supape/cilindru V8 aspirat
- performanta pe strada a unui motor turbo fata de unul aspirat cu aceeasi putere finala este mai mica dat fiind livrarea cuplului si a puterii mai bine pe zona de mijloc a unui motor aspirat, deci putere PRACTICA mai putina la aceeasi putere MAXIMA.
Pana la urma decizia se ia dupa "trend" si dupa "imaginea" generata de diversele grupuri de interese. Motor mare e rau, e prost, mic e bun, salvezi planeta!
Daca pana si masinile de performanta incep sa adopte aceste concepte manipulatoare mi-e teama ca viitorul ne rezerva o intoarcere in timp catre vremurile in care exista un singur model cu un singur motor, construite in cel mai ieftin mod posibil. Vom avea toti Global Car, 3 cilindri 100 cp, variante fiind caroseria de oras, de drum si coupe.
Spre ex BMW M3 e90/92 4.0 V8 cuplu max 400Nm la 3900RPM, BMW e90/92 335i 3.0 L6 turbo 400Nm intre 1200!! - 5000
Turbo lag-ul e practic inexistent la majoritatea motoarelor de ultima generatie, mai ales la cele cu geometrie variabila.
Si eu sunt fan al motoarelor aspirate, pentru simplitate, feeling fiabilitate etc dar trebuie apreciate si cele turbo
Toate cele bune!