Una dintre cele mai de succes povești din industria mondială, cea a suedezilor de la Ikea, are puncte comune cu povestea Dacia. Este opinia directorului Uzinei de Vehicule Dacia, Cornel Olendraru, care declară într-un interviu exclusiv Automarket.ro că ideea din spatele produselor Dacia poate fi regăsită și în cele comercializate de Ikea.
"Produsele Ikea captează atenția consumatorilor prin faptul că-ți dau impresia de valoare adăugată. Îți oferă ceva în plus față de ceea ce ai nevoie. Nu e neapărat util, cât este smart. E deștept. Te duci la Ikea și ai impresia că ieși mai deștept de acolo. Te simți bine în magazinul ăsta pentru că-ți vin în minte tot felul de idei. Vorbim de o anumită stare", spune Olendraru, care explică apoi unul dintre secretele succesului atins de Dacia în ultimii ani la nivel european: "Întrebarea esențială pe care fiecare și-o pune atunci când există constrângeri din punctul de vedere al bugetului este dacă-ți trebuie tot ceea ce ai într-o anumită mașină. Ambiția Dacia nu este să producă mașini ieftine, ci să facă acel compromis bun în zona Smart Buy între ceea ce ai nevoie cu adevărat și un cost efectiv".
Tehnologie "foarte bine verificată"
Produsele oferite astăzi de Dacia - gama Logan, Sandero, Lodgy și Duster plus utilitara Dokker - reușesc să fie apreciate pentru că se ridică la nivelul nevoilor clienților din 2015 fără a epata, dar oferind tehnologii care nu ridică foarte multe riscuri din punctul de vedere al fiabilității."Ideea este să pui pe mașini niște tehnologii bine verificate, care să nu-ți genereze apoi costuri foarte mari. Acum trei ani, nu aveai mai nimic: nu aveai cameră de marșarier, nu aveai senzori de presiune pe roți, nu aveai consolă centrală cu sistem de navigație, nu aveai scaune încălzite. În acest moment, aceste elemente sunt o realitate din punctul de vedere al cerinței consumatorului. Evident că majoritatea sunt oferite sub formă de opționale, dar ele sunt disponibile, sunt posibile", declară oficialul Dacia.
Aparițiile noi din gama Dacia duc la readaptarea producției din fabrica de la Mioveni, pentru că toate elementele suplimentare reprezintă tot atâtea provocări pentru linia de asamblare a uzinei de lângă Pitești.
"Pentru mine, ca uzină, aceste noi apariții înseamnă o complexitate mai mare de gestionat. Renault. mai ușor de utilizat, user-friendly. Ceea ce are astăzi Renault este mai bun decât ceea ce există pe Dacia, dar asta nu este neapărat o condiție. Când a apărut, sistemul multimedia de pe modelele noastre nu a fost copiat de pe un sistem vechi Renault. Poate e ceva mai simplu, poate că nu are culori atât de vii, dar are o funcționalitate absolut impecabilă", încheie Olendraru, care conduce activitatea Uzinei de Vehicule de la Mioveni din 2013.
Orice tehnologie de genul ăsta riscă la un moment dat să-ți provoace rechemări în service. Totuși, nu prea vedeți așa ceva la Dacia. Tehnologia lansată de Dacia pe piață este una foarte bine verificată. Nu e neapărat veche. Până la urmă, când a apărut prima dată sistemul de navigație Dacia era mai bun decât ultimul disponibil pe gama
Referitor la Renault după efectul deloc benefic a lui Clio Symbol, au mult de tras ca sa recupereze
Dacia mizeaza mult pe produse ieftine, ceea ce nu e rau tinand cont de veniturile romanilor in general (chiar citeam ca in jur de 40% din populatie e in jurul limitei saraciei - asta in 2015 intr-o tara UE...).
Dacia nu reuseste insa sa vanda in Romania cat ar fi normal si asta ar trebui sa-i faca sa-si puna semne mari de intrebare si sa se gandeasca cum sa remedieze pe viitor problema.
Sunt multi romani care prefera o masina second dintr-o clasa superioara (compacta sau medie - modelele Dacia sunt de clasa mica/subcompacta si e valabil si pentru Duster tinand cont de spatiul interior).
Mai sunt romani care au salarii ok si cum trebuie sa-si faca oricum un credit pentru o masina noua prefera sa achizitioneze o masina straina din clasa mica/subcompacta sau chiar una din clasa compacta, gandindu-se ca daca tot ramburseaza 7-8 ani creditul merita mai mult un model care ofera siguranta de 5 stele, caroserie galvanizata, materiale mai bune si un confort superior, toate pentru 2-300 de lei in plus pe luna la rata.
Cei de la Dacia au incercat lobby-ul cu taxa de inmatriculare impusa de guvern, insa nu le-a iesit prea bine pentru ca se vede ca peste 70% din productie se duce la export, acolo unde un strain vestic poate schimba un Duster la 3 ani fara nicio constrangere financiara.
De vazut ce vor face cu Duster 2 (au aparut deja imagini prin diverse reviste straine - imagini randate, e adevarat) si daca va insemna un reset pentru Dacia.
Am mai zis-o: salariile şi mentalitatea românilor NU sunt problema Dacia.
Oricum, aşa cum este, Dacia are cele mai potrivite sau adaptate maşini pentru România: cele mai ieftine de achiziţionat şi întreţinut, suficient de fiabile şi având caracteristici mai bune pentru drumurile dezastruoase existente.
Sau impartiti interviul in enspe articole???
http://www.automarket.ro/stiri/duster-a-devenit-cel-mai-vandut-model-al-grupului-renault-nissan-ne-66427.html
http://www.automarket.ro/stiri/dacia-castiga-imagine-in-romania-oamenii-incep-sa-asocieze-dacia-si-66431.html