Salonul Auto de la Paris 2014

Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor

Publicat Joi, 02.10.2014
de Mircea Meșter
Comenteaza 12
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 1
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 2
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 3
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 4
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 5
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 6
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 7
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 8
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 9
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 10
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 11
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 12
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 13
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 14
Corespondență de la Salonul Auto Paris 2014: Seara germanilor în Orașul Luminilor - Poza 15
Mărcile Grupului Volkswagen au furat startul la Salonul Auto de la Paris printr-un eveniment care a avut loc în seara dinaintea primei zile oficiale a evenimentului. Seara Volkswagen a adunat însă câteva mii de jurnaliști care au văzut în avanpremieră noutățile pregătite pentru Salon.

Grupul Volkswagen cochetează de ceva vreme cu prima poziție în clasamentul vânzărilor la nivel mondial, iar bornele pe care gigantul german le atinge în ultima perioadă sunt unele fantastice pentru concurenți. Printre acestea, cele mai recente sunt cele legate de 200 de milioane de mașini produse în total de mărcile Grupului și de un an 2014 în care vânzările totale ale Volkswagen Group vor depăși foarte probabil 10 milioane de unități, o bornă de care nu se poate apropia la ora asta decât Toyota, marele concurent japonez în clasamentul statisticii palpabile imediate. În aceste condiții, fiecare noutate anunțată de mărcile de bază ale Grupului VW generează valuri mari de interes, iar fotografiile acestora sunt magneți pentru curioși, indiferent dacă vorbim de lansări ale mărcilor Skoda, Volkswagen sau Seat, dacă trecem în zona premium prin Audi și Porsche sau dacă urcăm în gama luxury până la Bentley și Bugatti.

Iar Grupul Volkswagen profită la maximum de această poziție avantajoasă.

De vreo șapte ani încoace, gigantul german a renunțat la ideea de a-și prezenta premierele exclusiv prin conferințele de presă clasice de la standurile proprii la marile saloane auto ale Europei (Geneva, Frankfurt și Paris) și a inventat un concept de eveniment care adună jurnaliștii prezenți la aceste evenimente cu câteva ore înainte ca halele imense ale expozițiilor să se deschidă oficial. Volkswagen închiriază hale imense din orașele astea și, cu invitații acordate jurnaliștilor auto din fiecare țară, concepe evenimente-spectacol în care sunt prezentate în avanpremieră mașinile pe care începând cu prima oră a dimineții următoare le poți vedea ca jurnalist la standurile acelorași mărci. Este un mod interesant de canalizare a atenției asupra propriilor modele într-un moment în care atât publicul, cât și jurnaliștii sunt mai pregătiți ca niciodată să afle, respectiv să ofere informații în premieră despre acestea.

O toamnă auto la Paris

Porte de Versailles este locul în care se strâng, o dată la doi ani, cei mai importanți oameni ai lumii auto, de la directori care hotărăsc destinele a milioane de oameni în toată lumea până la designeri care au conceput toate mașinile pe care le vezi pe stradă și care astăzi știu cum vor arăta mașinile de peste 4-5 ani, drept pentru care sunt priviți ca niște cutii cu manuscrise pe care nu le-a văzut nimeni niciodată.


Parisul toamnei de Salon Auto este aproape identic cu cel pe care-l puteți vizita în fiecare anotimp: boem, romantic, plin de oameni de toate culorile și lovit de un soare cumva atipic pentru această perioadă a anului. Puținele spații pentru reclame pe care primăria Parisului le-a acceptat pe clădirile în oraș sunt însă acaparate de postere cu mașini. Și nu-ți trebuie un ochi avizat pentru a te prinde că nu e vorba de mașini pe care deja le cunoști, ci de modele noi, atractive. În plus, toate postere au ceva în comun: pe lângă numele mașinii, apare și un "indicator" care pentru fanii industriei auto e un soi de aperitiv: hala și standul la care poți admira respectiva mașină pe viu, la Salonul Auto de la Paris.

Lucrurile devin ceva mai colorate când te apropii pe străduțele înguste ale capitalei franceze de Porte de Versailles, unul dintre "nodurile" situate în sona sud-estică a centurii Parisului. Este locul în care se strâng, o dată la doi ani, cei mai importanți oameni ai lumii auto, de la directori care hotărăsc destinele a milioane de oameni în toată lumea până la designeri care au conceput toate mașinile pe care le vezi pe stradă și care astăzi știu cum vor arăta mașinile de peste 4-5 ani, drept pentru care sunt priviți ca niște cutii cu manuscrise pe care nu le-a văzut nimeni niciodată. Toți cei care modelează industria sunt aici, iar jurnaliștii ajung pentru două zile și ei aici într-un soi de întâlnire-mamut cu rolul de a lstoarce informații până acum necunoscute celor care vor să afle ultimele trenduri în materie de mașini. Publicului. Vouă.

Când discuțiile dintre oficiali și jurnaliști se termină iar camerele din spatele standurilor se golesc, urmează două săptămâni în care mașinile sunt numai și numai ale publicului. Salonul Auto este o expoziție în care europenii curioși vin să-și aleagă viitoarele mașini. Au de ales între modele din toate segmentele, de la cele mici și ieftine la cele supersport și foarte scumpe. E o bucurie pentru iubitorii mașinilor și o oportunitate pentru constructori de a-și scoate în față numele care vor duce greul vânzărilor în următoarea perioadă.

Seara Volkswagen dă tonul

La finalul evenimentului Volkswagen, premierele stau să fie fotografiate și analizate.

Deși multe dintre premiere au fost deja văzute în fotografii oficiale, iar jurnaliștii s-au obișnuit cu liniile lor încă înainte să le vadă față în față, experiența mi-a demonstrat că există surprize atât în ceea ce privește noutăți secrete neanunțate decât aici, în seara dedicată.


Dacă de obicei închiriau o sală polivalentă sau un teatru imens pe care le personalizau pentru a părea că te afli într-o casă a Grupului Volkswagen, germanii s-au orientat de această dată - interesant - spre o hală din cadrul complexului în care în ultimele săptămâni a fost modelat și montat Salon de l'Automobile 2014. Seara este una de gală, cu oameni îmbrăcați la patru ace și cu oficiali care-și așteaptă oaspeții pentru a vedea reacțiile la vederea noilor mașini prezentate acolo. Deși multe dintre ele au fost deja văzute în fotografii oficiale, iar jurnaliștii s-au obișnuit cu liniile lor încă înainte să le vadă față în față, experiența mi-a demonstrat că există surprize atât în ceea ce privește noutăți secrete neanunțate decât aici, în seara dedicată, cât și în ceea ce privește diferențele dintre cum arată o mașină în fotografii și cum se vede ea în realitate, la scară 1:1 și cu lumini normale care nu-i scot în față exact caracteristicile pe care le vor designerii în ședințele foto de studio.

Să trecem la mașini...

TT Roadster păstrează caracteristicile principale ale coupe-ului, implicit interiorul care m-a fascinat la testul din sudul Spaniei, dar plusează cu farmecul pe care-l dă lipsa plafonului pe o sportivă.


În seara de 1 octombrie, seara Volkswagen a fost deschisă de premierele Audi, iar cea mai popularizată în ultimele săptămâni a fost versiunea cabriolet a lui Audi TT.
După ce am testat acum câteva zile în premieră modelul care va apărea pe străzi începând cu această iarnă, întâlnirea cu versiunea sa fără plafon a semănat cu momentul în care dai de ciocolată fierbinte și moale în mijlocul unui Moelleux au Chocolat. TT Roadster păstrează caracteristicile principale ale coupe-ului, implicit interiorul care m-a fascinat la testul din sudul Spaniei, dar plusează cu farmecul pe care-l dă lipsa plafonului pe o sportivă. Sper ca vara următoare să nu ne prindă fără un test cu versiunea descoperită a lui TT.

Audi TT Roadster: fotografii și informații oficiale

Versiunea cabriolet a lui TTS are 310 cai putere și face 0-100 km/h în 4.9 secunde.

Pentru că marca Audi pare intrată în perioada TT a vieții sale, Salonul de la Paris ne-a adus prima întâlnire cu un concept din care probabil că Audi va scoate un model de aceeași factură pentru Mercedes-Benz CLA AMG. Deocamdată se numește TT Sportback Concept, dar arată atât de bine în realitate încât nu e deloc greu să-ți faci o idee legată de faptul că brandul TT va evolua pe orizontală xcelent în umătorii ani. Sperăm să nu dăm vreodată nas în nas cu vreun TT break, totuși. Pentru că industria auto ne-a arătat în ultima perioadă că se poate orice.

Audi TT Sportback Concept: fotografii și informații oficiale

Audi zice că e loc și de un coupe cu patru uși în gama TT. Ceea ce nu ar fi deloc rău, de altfel.

Mulsanne Speed vine cu aproape 550 de cai putere într-o lume în care confortul și luxul nu sunt neapărat concepte care să se potrivească cu ideea de sportivitate.


Probabil cel mai simpatic moment al serii a fost cel în care în fața celor 5000 de jurnaliști și oficiali au apărut câteva exemplare de diferite generații ale lui Transporter, de la clasicul simbolic Bulli la versiunea California Beach, pe care divizia de vehicule comerciale a mărcii Volkswagen l-a pregătit ca premieră mondială la Paris. Nu știm încă multe detalii despre acest model, însă având în vedere ce au făcut nemții pe varianta California a generației anterioare ne putem aștepta la o mașină care se transformă ușor în casă de vacanță la mare. Cu tot cu terasa de rigoare.

Greii Bentley și Bugatti nu au trecut neobservați nici ei, pentru că ambele mărci au avut o noutate de arătat lumii. Dacă de versiunile speciale ale lui Veyron ne-am cam săturat în ultima perioadă, fiecare salon auto aducând culori noi pe o caroserie deja cunoscută, în cazul celor de la Bentley vorbim de o versiune specială a lui Mulsanne, vârful absolut al gamei britanice pe care am avut ocazia să-l testez în acest an. Se numește Mulsanne Speed și vine cu aproape 550 de cai putere într-o lume în care confortul și luxul nu sunt neapărat concepte care să se potrivească cu ideea de sportivitate. Adică în zona de preț care depășește 300.000 de euro.

Bugatti Veyron Grand Sport Ettore Bugatti: foto și info oficiale
Bentley Mulsanne Speed: foto și info oficiale 

Această ediție specială Veyron îi poartă numele lui Ettore Bugatti, italianul care a ajuns să dezvolte o marcă franceză care astăzi e vârful Grupului VW.
Un Bentley Mulsanne cu 500+ cai putere la bord este un soi de covor fermecat cu reactoare. Totul e să ai bani să-ți permiți un Mulsanne Speed.

Fabia își schimbă cu 180 de grade linia de design și în locul rotunjimilor vechii generații apar zone angulare care potrivesc modelul de segment B atât în gama actuală a mărcii, cât și în linia modelelor grupului.


Pentru Skoda, evenimentul din seara de 1 octombrie a fost prima ocazie de a lua în direct pulsul reacțiilor jurnaliștilor la vederea noii generații Fabia. Iar Josef Kaban, omul care desenează în ultimii ani modelele Skoda, a fost și el acolo, emoționat în momentul în care cele câteva exemplare ale citadinei cehe au invadat scena pe două etaje pregătită de grupul-mamă pentru acest eveniment. Fabia - model care va fi prezent pe piața din România atât în versiune hatchback, cât și break - își schimbă cu 180 de grade linia de design și în locul rotunjimilor vechii generații apar zone angulare care potrivesc modelul de segment B atât în gama actuală a mărcii, cât și în linia modelelor grupului. Rămâne un mister pentru mine modul în care cei de la VW Group reușesc să construiască trei modele de volum de segment B care să-și bazeze designul pe linii geometrice, dar care să nu semene deloc între ele.

Skoda Fabia: foto și info oficiale

Noua Skoda Fabia. În curând pe toate străzile din jurul tău.

Trecem la cei de la Seat, care au transformat Leon într-un break căruia i-au adăugat apoi tracțiune integrală și l-au denumit Leon X-perience. Mașina rezultată a fost prezentată și ea în fața jurnaliștilor, iar în scurta vizită în interiorul său am observat tapițeria maro-crem din Alcantara de pe scaune. Personal sunt un fan al lui Leon, model pe care-l găsesc una dintre cele mai atrăgătoare alternative din clasa compactă, astfel că versiunea X-perience nu face decât să completeze gama cu o versiune cross care nu doar arată a crossover, ci vine și cu potențial real la rularea pe teren accidentat datorită sistemului de tracțiune integrală disponibil standard.

Seat Leon X-perience: foto și info oficiale

Seat amână în continuare momentul în care va dezvolta un SUV adevărat în gamă. Până atunci, ne mulțumim cu crossovere break de genul ăsta. Ceea ce nu e rău deloc pentru clenții cerebrali.

Un Lamborghini care nu sună ca un Lamborghini este ca un măr fără gust.


A existat și un moment cumva bizar în seara Volkswagen. Cel al intrării în scenă a celui mai nou concept Lamborghini, denumit oficial Asterion. Un amestec între liniile unui Lambo modern și ale unui Miura, Asterion nu a avut timp să șocheze vizual și a intrat în sală într-o liniște totală pe care i-o oferea motorul electric al ansamblului hibrid de sub capotă.
Un Lamborghini care nu sună ca un Lamborghini este ca un măr fără gust. Iar momentul Asterion a fost pe cât de bine intenționat, pe atât de șocant. Până și pensionarii din București deranjați de zgomotele de pe fostul circuit din jurul Casei Poporului ar fi de acord că un Lamborghini își pierde pur și simplu din identitate dacă motorul e mut, chiar dacă soluția hibridă care echipează conceptul este în final o intenție lăudabilă. Nu ai cum să plantezi însă gazon pe un circuit de Formula 1. 

Lamborghini Asterion Concept: foto și info oficiale

Când arătarea asta intră pe scenă fără să scoată vreun sunet ți se pare că ai surzit și-ți vine să te scarpini în urechi. Și totuși...

Marca Porsche nu a scăpat nici ea de o abordare verde, imaginea ecologică pe care grupul Volkswagen vrea s-o imprime la nivel global fiind evidentă prin prisma strategiei abordate în cazul mărcii sale sportive. Deși premiera absolută a fost Cayenne facelift, oficialii Porsche care au introdus mașinile care și-au făcut apariția pe scenă au accentuat versiunea hibridă a noului SUV, în timp ce în fața noastră se ridica mândru noul Cayenne S e-Hybrid, adică un Cayenne care poate fi băgat în priză și folosit chiar și electric pe câteva zeci de kilometri. E ok, doar că noi și potențialii clienți vom vedea oricum cealaltă față a lui Cayenne în expediția pe care o vom derula pentru o săptămână cu modelul german în Turcia, Georgia și Azerbaidjan. Țineți aproape.

Porsche Cayenne facelift: foto și info oficiale

Cayenne facelift în versiunea S e-Hybrid este o mașină care te poate duce la birou zilnic fără să consume mai nimic. Totul e să nu faci mai mult de 50-100 de kilometri pe zi.

Modelul care urmează să fie lansat și în România în luna noiembrie a acestui an beneficiază de tot ceea ce are mai bun Grupul Volkswagen la capitolul tehnologie accesibilă.


Una peste alta, vedeta absolută a serii a fost noul VW Passat. După ce premierele celorlalte mărci din gama Grupului Volkswagen s-au perindat pe rând prin fața invitaților, foarte așteptata apariție a noii generații Passat a venit fix ca cireașa de pe tort. Modelul care urmează să fie lansat și în România în luna noiembrie a acestui an beneficiază de tot ceea ce are mai bun Grupul Volkswagen la capitolul tehnologie accesibilă, oferindu-le noilor clienți o abordare modernă a conceptului de mașină de familie în gamă germană. Automarket va testa noul model în cursul săptămânii viitoare, astfel că vom afla la momentul respectiv care sunt coordonatele pe care-și bazează evoluția unul dintre cele mai iubite sedanuri all-time prezente pe piața românească. Ba mai mult, vom asista în această toamnă la un duel ca la carte între Passat și Mondeo, modele care se lansează aproape în paralel în România. Fie ca cel mai bun să câștige. Paranteză: versiunea GTE a lui Passat, un hibrid care poate fi încărcat la priză, consumă în medie în prima 100 de kilometri de după încărcare mai puțin de 2.0 litri. E bine de știut ca, dacă vă mutați la casă, să aveți în vedere montarea unei prize cu amperaj ridicat care să vă faceă să evitați benzinăriile odată cu achiziția viitorului hibrid plug-in. E un sfat sănătos, credeți-mă pe cuvânt.

Volkswagen Passat: foto și info oficiale

Faceți cunoștință cu noul Passat. Probabil noul motiv de laudă al vecinului tău peste câteva luni.

Emisiile lui Martin

Fiecare gram de CO2 scăzut la nivel de flotă pe Grup ne costă 100 de milioane de euro.

Martin Winterkorn
CEO VW Group
Apropo de emisii și motoare eco, seara mărcilor din Grupul Volkswagen nu s-a terminat înainte ca Martin Winterkorn, directorul companiei, să înțepe politicienii pentru încercarea de a impune limite stricte de emisii într-un timp mai scurt decât își permit producătorii auto să dezvolte sisteme de propulsie care să le respecte. "Fiecare gram de CO2 scăzut la nivel de flotă pe Grup ne costă 100 de milioane de euro", a spus Winterkorn, care deși și-a exprimat convingerea că soluția scăderii emisiilor este singura coerentă în contextul luptei împotriva poluării, este la fel de convins că acest lucru trebuie realizat după un plan gândit împreună cu mărcile auto, nu independent de acestea. "Limitările care ne strîng cu ușa ar putea afecta industria auto europeană", a încheiat omul care va reuși să ducă Volkswagen la peste 10 milioane de mașini vândute într-un an cu patru ani înainte de termenul 2018, pe care Volkswagen l-a anunțat anterior pentru atingerea acestui obiectiv. Se anunță reacții interesante din partea Uniunii Europene și versiuni ecologice din ce în ce mai prietenoase cu mediul din partea Grupului Volkswagen. Câștigă toată lumea.


Comentarii (12)

  • Suntem mancati
    Au acaparat astia de la VAG toate saloanele auto. Parca sunt aia de la IBM pe vremea Apple, in 1984. The Big Blue. Daca stau sa ma gandesc bine e un noroc ca asistam la cresterea coreenilor, macar aia sa-i mai tempereze.
    6 13
  • Alin Rugescu
    Si de ce am fi mancati? Produse bune, care arata bine, si in uneke cazuri (vezi testul lui Mircea cu TT) chiar mult mai ieftine decat concurenta. De ce am fi mancati, ca avem produse accesibile cu tehnologii bune?
    16 5
  • @Suntem mancati`
    Bucurate-te ca noi europenii producem asa ceva ca daca ajung cei din asia in frunte va fi vai de noi....
    16 3
  • Doamne, cata prostie in capul vostru.
    6 10
  • In ultimele luni Honda a avut in Europa o cota de piata de 0.8 % ( !!!!), a dat afara o mare parte din angajatii uzinei sale din Anglia ce in prezent lucreaza la 30 % din capacitate (!), nu va mai prezenta un urmas pentru Accord in Europa si doar lovitura puternica de imagine o impiedica momentan sa paraseasca piata auto europeana ( http://asia.nikkei.com/Business/Companies/Honda-struggles-in-Europe-as-global-competition-takes-toll ) . In schimb rivalii japonezi o duc rezonabil spre bine in Europa si nu mare refer doar la Toyota si Nissan, ci si la Mazda, Suzuki sau Mitsubishi . Subaru in schimb desi inregistreaza in SUA un succes enorm, in Europa vanzarile sale sunt simbolice ( la nivelul Lexus ) iar potrivit Nikkei foarte probabil Subaru va urma in viitorul apropiat exemplul Daihatsu si va parasi piata auto europeana .
    5 1
  • europenii ar trebui sa cumpere doar masini facute in europa. ca sa creasca numarul locurilor de munca. f bine ca VAG a acaparat piata. e total aiurea sa cumperi toyota sau nissan.
    9 9
  • @Sandu Traim intr-o piata globala si fiecare isi cumpara ce-i place si ce-l satisface mai mult. Mentalitatea ta e ceausista si impotriva liberei concurente. Banuiesc ca nu ai acasa televizor Grundig, aparat foto Rollei sau masina de spalat Miele nu? Asa ma gandeam si eu. Ai produse asiatice, japoneze sau coreene facute prin China sau Taiwan.
    10 8
  • @ Andy
    Nu e libera concurenta in Europa ? Pur si simplu in cazul Honda europenii au decis, prefera sa cumpere alte marci decat Honda in ciuda faptului ca in Franta ( a treia piata din Europa la vanzari ) Honda a avut promotii in care oferea 10 ani garantie sau 1 milion km . Rezultatul ? Honda a continuat sa aibe scaderi de doua cifre procentual fiind depasita in Franta chiar si de catre Lancia ! Intre timp Toyota si Nissan in comparatie cu Honda o duc foarte bine in Europa .
    5 1
  • N-am zis ca nu e libera concurenta in UE, ma refeream strict la opinia lui Sandu. Sa speram ca nu va ajunge vreodata ministru sau mai mult. Omul e si fariseu pe deasupra pentru ca e clar ca nu foloseste numai produse europene (nimeni nu foloseste doar produse europene).
    5 5
  • bai Andyy bai, ce scrie eu si ce intelegi tu? ce vrei nu? am scris masini, masini andy bai! nu telefoane, televizoare etc. ziceam ca europenii trebuie sa cumpere masini facute in europa pentru a creste economia si a ajuta la ocuparea locurilor de munca.
    4 4
  • Andrei
    Sper sa devina numarul unu mondial,cele mai bun grup din lume...are marci din toate segmentele auto si in toate exceleaza....Succes grupului Volkswagen,poate daca iese Iohannis presedinte vor mai face si prin Ro vreo uzina....uzina Mercedes am ratato din cauza unor conducatori prosti....
    1 0
  • sandule masinile japoneze de exemplu sunt fabricate tot in europa; uzine, locuri de munca create la greu ptr europeni! ce altceva mai vrei?
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru