Salonul Auto de la Paris 2014

Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european

Publicat Vineri, 03.10.2014
de Bogdan Mirică
Comenteaza 7
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 1
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 2
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 3
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 4
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 5
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 6
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 7
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 8
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 9
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 10
Corespondență de la Paris 2014: Nissan şi ambiţia paşaportului european - Poza 11
Paşaport european. Un vis pentru Nissan, care a venit la Salonul Auto de la Paris cu dorinţa de a tenta publicul local şi de a pătrunde pe sub pielea lui.

Deşi abia s-a crăpat de ziuă standul deja vuieşte, Furnicarul începe să se mişte, agitat, necontrolat, ţintind maşini încă aflate sub cearceaf sau abia dezvăluite.

Japonezii sunt punctuali, deşi gazdele lor nu sunt. În Franţa totul se mişcă mai încet, motiv pentru care conferinţele se decalează. Standul deja se umple în aşteptarea noii surprize. Când totul începe, deja s-a creat o barieră de jurnalişti curioşi, de care nu poţi trece. Este o zi mare pentru Nissan şi nimeni nu vrea să o rateze.

Legat la ochi

Constructorul revine oficial în segmentul compact, cu o promisiune care se numeşte Pulsar. Este pregătit să şteargă din reputaţia proastă a strămoşului Almera, mizând însă pe o reţetă diferită de cea a modelelor pe care le vedem deja în segmentul C.

Nissan Pulsar, japonezii au de acum un rival pentru Golf, Focus şi Astra

Este simplist, cu un design conservator, decent, fără vulgarităţi estetice. Doar o grilă sub forma literei V se străduie să confere dinamism într-o formă subtilă. Discreţia şi confortul vor convinge. Este filosofia pe care Nissan marşează acum în Europa, reţeta seducţiei pe care japonezii vor să o vândă.

Alături de un pachet de sisteme de siguranţă reunite sub titulatura Safety Shield. După cum o spune şi numele, este un conglomerat de sisteme de siguranţă, care te asistă permanent şi nu îţi dă ocazia să greşeşti. Nici măcar să juleşti maşina. Cele patru camere oferă un câmp viual de 360 de rade, care te strecoară în orice loc de pacare, chiar dacă toate geamurile tale sunt opace. Lucru pe care l-am încercat pe circuitul amenajat în interiorul salonului.


Nismo şi surpriza unui hot-hatch

Agresivitatea şi sportivitatea pică în sarcina diviziei sale sportive Nismo. Care a crescut în ultimii ani cât altele în zece. E o dovadă că meticulozitatea japoneză poate să nască senzaţii nebănuite, şiruri de adrenalină şi dorinţa de viteză.

Salonul Auto de la Paris a fost şi o reafirmare a ambiţiilor sportive Nissan, care vrea să facă din Nismo un brand respectat cum sunt cele de acest gen din segmentul premium: AMG, M sau RS.

Este şi motivul pentru care Nissan începe să populeze deja gama sa cu derivate sportive. Am avut Juke Nismo, 370Z Nismo şi chiar GT-R Nismo. Iar cu ocazia Salonului Auto de la Paris avem şi Pulsar Nismo.

Nissan Pulsar Nismo, conceptul unui viitor hot-hatch japonez

E o lansare care a surprins pe toată lumea, implicit pe subsemnatul. Nu mă aşteptam să fac cunoştinţă cu un hot-hatch Nissan atât de repede. Pentru mine e o reafirmare a faptului că Nissan îşi doreşte foarte mult inima publicului european. Şi după cum arată Pulsar Nismo, are toate şansele de a o obţine.


E un salt uriaş de la Pulsar-ul standard, cuminte, decent, fără muşchi încordaţi, la băiatul rău, rebel, răzvrătit, cu o gardă la sol coborâtă, cu elemente din fibră de carbon, cu spoilere şi eleroane, cu jante de 19 inch şi două ţevi de eşapament care emană sportivitate doar prin design.

Reţeta a prins bine la public. Doamna de lângă mine aplaudă. Şi domnul de vizavi. Toţi aplaudă. E prima dovadă că Nismo şi-a câştigat deja respectul, că europenii încep să îl privească ca pe unul de-al lor. Discursul continuă în ţăcănitul repetat al aparatelor foto.

Maşina care se conduce singură se apropie

Maşina autonomă, maşina care se conduce singură, maşina viitorului. Eu sunt cam circumspect în privinţa ei. Dar oficialul Nissan cocoţat pe scenă se încăpăţânează să ne promită rezultate concrete în viitorul propiat.

Nissan este unul dintre constructorii care cred cu îndârjire într-un astfel de viitor. Modelele lor vor să ne conducă la birou, în vacanţă sau la supermarket. Iar noi, şoferii, să devenim simpli pasageri.

Pe cât de înverşunat sunt împotriva acestei tendinţe, pe atât sunt de curios cum va fi pusă în aplicare.

Dacă stau bine şi mă gândesc, ţin minte şi acum că am exclamat onomatopeic atunci când primul asistent de menţinere a benzii mi-a tras de volan într-o curbă. Probabil mă aşteaptă multe onomatopee şi în viitor.

Nissan, un brand european?

Urmareste Automarket
Când apele s-au mai liniştit, iar furnicarul s-a mutat la alte standuri, liniştea a adus cu ea şi o digestie lentă a planurilor şi încercărilor Nissan. Sunt japonezii aproape de a-şi crea imaginea unui brand cu orientări europene? Probabil că da. Şi probabil că strategia Ford, un constructor american privit acum ca unul european, inspiră. Nissan e tot mai aproape de paşaportul său european.

Iar Nissan învaţă, aplică şi se dezvoltă pe Bătrânul Continent, mai exact dincolo de Canalul Mânecii, în Regatul Unit, unde produce în număr record. Identitatea Nissan e pe cale să se schimbe, iar Salonul Auto de la Paris are meritul de a fi scris o pagină importantă în această direcţie.


Comentarii (7)

  • succes nismo/nissan!!!
    31 4
  • @automarket
    Cine-i ala din poza? Paul Willcox ? un filmulet, ceva? sa-l auzim vbind
    10 0
  • @LauCalin
    Toyota de Nissan trebuie sa-si faca griji , nu de Renault in Europa.
    18 1
  • Uratica bine. Mai niste stopuri furate de la Peugeot 308, mai o teava de esapament copiata dupa Vw Golf R , mai un bot copiat de la Opel...si a iesit un Nissan de asfalt. Poate ca ar trebui sa se concentreze pe SUV-uri si modele 4X4 si sa lase masinile de sosea pentru Renaut. Singura exceptie: GTR.
    7 19
  • @Nismo
    Nicio treaba ! Lampile spate ("stopuri" pentru amatori) sunt in stilul Nissan lansat in ultima perioada de la Qashqai & Juke incoace. Poate ca ar trebui sa-ti faci un control optic si de ce nu poate psihologic.
    "Experti" ca tine au fost multi care nu dadeau sanse Qashqai-ului acum 7 ani si totusi...
    25 5
  • Lampa are bunica-ta cand ramane fara curent
    2 10
  • Glume de copil de 14 ani...Aici se discuta de automobile; nu sunt benzi desenate. Ai gresit adresa...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru