Salonul Auto de la Paris este, fără îndoială, unul dintre cele mai importante evenimente din lumea auto. Odată la doi ani, toată crema industriei auto se reunește în cosmopolita capitală a Franței. De obicei, Parisul ne întâmpina cu vreme mohorâtă de toamnă tristă, dar în acest an am avut parte de o vreme deosebit de plăcută, cu temperaturi de vară târzie și cer senin. Acest lucru a contribuit din plin la un Salon Auto parizian ceva mai bine organizat ca de obicei. Nu mai există înghesuiala de altădată din zilele de presă, iar standurile și conferințele s-au rafinat și au devenit mai eficiente. Pentru noi, însă, Parisul înseamnă și un centru de presă plin, unde trebuie să ajungi la prima oră ca să prinzi un loc pentru îți instala baza de la care transmiți acasă informații, opinii și fotografii.
Unul dintre cele complete standuri de la această ediție Mondial de l'Automobile 2014 este cel al mărcii Ford. Constructorul americano-britanic are acum o gamă mai mult decât completă, și standul de la Paris a reflectat din plin acest lucru. Cu nu mai puțin de trei SUV-uri în gamă și patru monovolume plus gama de automobile de caroserii clasice, Ford oferă un automobil pentru aproape orice client. În plus, din această toamnă, Mustangul american reîncarnat debarcă oficial în Europa, pentru prima dată în istoria mărcii. Până acum, Mustang era importat mai mult sau mai puțin oficial, iar automobilele erau în configurație americană.
C-Max și S-Max, în prim plan. Fără planuri de facelift pe B-Max
Accentul fost pus pe monovolume în acest an, un segment important mai ales în Europa de Vest. Piața nu mai cere însă mașini de familie ca altădată, segmentul fiind cumva în declin. Am aflat acest lucru de la Darren Palmer, unul dintre oficialii Ford cu care am stat de vorbă la Paris. Palmer se ocupă cu modelele Ford din segmentul B, dar în trecut a supervizat și strategia din segmentul de modele C și D. Darren Palmer ne-a povestit mândru că Fiesta este lider de piață în cel mai disputat segment de piață din lume, dar și faptul că B-Max se află într-un segment aflat cumva în declin în Europa. Cererea pentru monovolume de clasă mică a scăzut, iar B-Max suferă din această cauză. Așa se justifică și opririle în fluxul de producție de la uzina de la Craiova, care constant are săptămâni în care nu asamblează mașini. Oficialii Ford mai spun că B-Max are înglobată și foarte multă tehnologie, a se vedea sistemul de uși fără montantul central, iar acest lucru nu permite scăderea prețului. Nu există deocamdată nici planuri pentru un facelift.Viitorul Ford Ka va fi o supriză
Pe de altă parte, Ford are de gând să-și diversifice oferta în zona automobilelor din clasele mici. Peste doi ani va debuta noul Ford Ka. Un model total nou, fără legătură cu actualul Ka, mașină care împarte platforma cu cea a modelului Fiat 500. Mai mult, Darren Palmer ne-a spus că viitorul Ford Ka nu va fi neapărat o mașină de clasă mini, amplasată sub Fiesta în gamă, ci mai degrabă o variantă de buget cu dimensiuni relativ similare cu cele ale Fiestei. Astfel, viitorul Ford Ka va avea cinci uși și suficient spațiu la interior, plus un preț extrem de abordabil. Pentru a ne face o idee despre cum va arăta viitorul Ka, putem arunca o privire la modelul lansat de curând în Brazilia.
Până când vom vedea noul Ford Ka, va trebui să ne mulțumim cu SUV-ul de clasă mică Ecosport. Cel mai mic SUV din gama Ford se vinde în acest moment în doar 11 țări din Europa, dar începând cu anul viitor va fi lansat pe întregul continent. Asta înseamnă că și gama de modele din România se va îmbogăți cu un nou membru, Ecosport alăturându-se fratelui mai mare Kuga. Ecosport a fost criticat pentru look-ul său, dar și pentru roata de rezervă amplasată pe portiera din spate. Ford spune că va oferi opțiunea că inestetica roată de rezervă să dispară. Rămâne de văzut.
La Paris, Ford a prezentat și cel mai mare model din gama SUV-urilor. Edge nu este neapărat un model nou, el existând în oferta americană, dar acum a fost europenizat oficial. La prima vedere pare cam prea american pentru gusturile noastre, dar ne vom pronunța după ce-l vom testa.
Ford aduce acum a doua generație. Linia generală a fost păstrată din punct de vedere al designului, iar Ford promite că noul model este cel puțin la fel de dinamic ca și primul. Tot la Paris, Ford a adus și versiunea cu facelift a apreciatului monovolum C-Max și Grand C-Max.
Standul de la Salonul de la Paris a fost completat de mult așteptatul Mondeo, pe care europenii l-au așteptat timp de aproape trei ani, de la lansarea sa în Statele Unite. Pe lângă modelele clasice ale noului reprezentant în segmentul D, vizitatorii au putut studia de aproape noul Mondeo Hybrid, dar și Mondeo Vignale, versiunea premium a celui mai mare sedan Ford. Apropo, de Vignale, am vrut să clarificăm dacă Ford vrea să dezvolte un brand nou cu acest nume sau avem de-a face cu un nivel de echipare aparte. Moray Callum, șeful departamentul de design ne-a spus într-un interviu că Vignale este un nivel de echipare premium care va fi folosit pentru modelele mari din gamă. Mondeo este primul model care primește o versiune Vignale atât pentru versiunea sedan cât și pentru break. Tratamentul Vignale va fi primit și de modelele S-Max și Edge.
Pe aceasi logica, ar putea fi constructorul americano-germano-romano-etc.....
http://animalesalbatice.ro/wp-content/uploads/2011/09/balena.jpg