Coreea de Sud: Acces interzis în parcările subterane pentru electricele încărcate complet

de Alexandru Monenciu
Joi, 22.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritățile din Seul, capitala Coreei de Sud, vor să interzică intrarea mașinilor electrice, cu bateria încărcată peste 90%, în parcările subterane. Această măsură ar urma să intre în vigoare la finalul lunii septembrie.

La începutul lunii, un Mercedes-Benz EQE a luat foc în timp ce era parcat în parcarea subterană a unui complex de locuințe din capitala Coreei de Sud, Seul. Mașina respectivă nu se afla la încărcat.

Incendiul izbucnit a afectat aproape 900 de mașini din apropiere și a lăsat 1.600 de locuințe fără electricitate și apă curentă pentru o săptămână.

De teamă ca incidentul să nu se mai repete, autoritățile pregătesc o serie de măsuri. Spre exemplu, vor să interzică accesul mașinilor electrice în parcările subterane, dacă bateria este încărcată peste 90%.

Totodată, vor ca stațiile de încărcare publice să aibă o limită de încărcare de 80%. Această măsură ar putea fi extinsă și la stațiile deținute de companii private.

Potrivit presei din Coreea de Sud, aceste măsuri ar urma să intre în vigoare la finalul lunii septembrie. Așa cum era de așteptat, proprietarii de mașini cu zero emisii și specialiștii în domeniu se împotrivesc.

În ultimii 3 ani, în Coreea de Sud au fost înregistrate 139 de incendii provocate de mașinile electrice.

Dintre acestea, 26 au izbucnit atunci când mașina se afla la încărcat, 68 de incendii au pornit atunci când mașina se afla în mers, iar 36 au izbucnit când era parcată.

via Carscoops

Comentarii (25)

  • @Matei
    Asteptam cu nerabdare comentariul "documentat" al emigrantului
    15 4
  • S-ar putea să nu ajute prea mult din perspectiva prevenirii incendiilor și a... poluării. :))))

    O baterie încărcată până la 80%, utilizabilă practic până la 30% înseamnă autonomie de 50%. Un adevărat boost pentru prosteala electrică! :))))))))))))
    16 2
  • Jian de la Calafat
    Mihăiță,
    hai luceafăr competent, nu ne mai perpeli, fă-ți simțită prezența !
    Este mare nevoie de irefutabilitatea verdictelor tale !
    16 2
  • Problema mare a electricelor este ca daca iau foc, pompierii nu prea mai pot face nimic, deoarece celulele bateriei se aprind in serie. James May a explicat foarte usor de inteles acest lucru ca urmare a accidentului lui Hammond cu Rimac, cand masina continua sa arda si dupa cateva zile: https://youtu.be/gj3KqgPNeiY?si=QBE6Uu7dActDmIUN&t=259
    13 3
  • Jian de la Calafat
    Fast_and_Curious
    Nu exageram cu nimic sa concluzionam faptul ca posesorii de BEV-uri sunt piromani undercover.
    12 6
  • "Another randomly exploding Tesla to keep our firefighters busy."
    https://www.ktvu.com/news/tesla-spontaneously-ignites-sacramento-firefighters-call-out-elon-musk

    Gas-powered vehicle fires can typically be extinguished with the 700 gallons of water carried by a single fire engine, but battery-powered vehicles can burn much longer and require more resources.Metro Fire has responded to four Tesla blazes so far. However, there are still a lot of unknown dangers like just how hazardous the fumes from lithium-ion batteries may be.
    "They're releasing a lot of gases, many of which are flammable—things like carbon monoxide and hydrogen," Hoy said.
    https://www.cbsnews.com/sacramento/news/a-look-at-sacramento-metro-fires-specialized-training-for-electric-vehicle-fires/

    Pare că GPL e inofensiv pe lângă petardele astea pe litiu care se autoaprind.
    13 3
  • spaclu lu manole
    Am zis cu ceva timp in urma ca n-o sa-mi iau niciodata masina electrica cu baterii Li-ion. Lithium nu doar ca arde extrem de fierbinte, dar in contact cu apa, produce o explozie puternica, chiar si in cantitati mici. Daca iei in considerare cate celule sunt intr-o baterie de masina, trebuie sa te gandesti de 10 ori daca merita riscul. Nu ai decat o viata si o singura familie de care raspunzi.
    5 4
  • @Matei
    Exprimare demna de muncitor pe santier in UK. Bravo, nu ne faci de ras pe acolo
    8 2
  • Nu-și pune nimeni problema că șoferii sunt obligați să dețină în mașină un extinctor valabil?

    Când vreodată ar putea un fâs util pentru o termică să fie de folos în cazul unei electrice?

    Idiocracy? :))))))))
    8 2
  • George Simion
    mertan in flacari..cal troian sa submineze tesla si chinezii..

    trebuie investigate aceste cazuri, probabil niste dizelisti le cumpara si le folosesc aiurea..
    3 5
  • No ioi… oare cine a anticipat situația?
    Electricele sunt viitorul, dar nu astea ;)
    6 1
  • Nu stiu cati isi mai amintesc dar acum 15 ani, GM a facut plug-inul perfect Chevrolet Volt.
    Avea baterie de 18kwh din care utilizabili la inceput au lasat vreo 10kwh!!!!! apoi au crescut prin soft la 12-13kwh. Garantia bateriei era de 5 ani si 10% degradare car nu s-a intamplat in nici un caz.
    Putem zice ca unii au stiut de la inceput cum sa se comporte cu bateriile sau cel putin au ascultat de ingineri.

    In zilele noastre avem baterii de 12kwh din care 10 utilizabili. Sau 58kwh cu 56 utilizabili. Nu e de mirare ca in 2-3 ani ajung bateriile la 80% capacitate. Asta in cazul in care nu iau foc. Unii se pare ca nu vor sa invete din greselile sau reusitele trecutului.

    Bateriile NMC sunt total nepotrivite pentru masini. LFP e mult mai sigura chiar daca are performante mai slabe decat NMC-ul, compenseaza prin cost, durabilitate, anduranta si siguranta.
    8 1
  • Daca urmam o logica anume, si masinile cu combustie de f multe ori iau foc tot de la sistemele electrice. Se poate intampla si de la vreun furtun de alimentare spart peste un motor incins, dar de obicei are loc in mers, nu stand intr-un parcaj cu sute de masini. Iar dpdv al pericolului de explozie, dieselurile sunt cel mai putin periculoase. GPL-ul e cel mai riscant, apoi benzina. Nu spun ca sunt un fan diesel, am avut unul singur si l-am blestemat, e vorba doar de subiectul risc de incendiu.
    8 0
  • Si altii: vedeti ca e un nou recall la BMW care recheama in service vreo 720000 masini pentru ca pot lua foc.
    Se aude: 720000, adica sute de mii!
    Asta pe langa alte multe incendii care au avut loc: in Anglia un politist a murit intr-un BMW care a luat foc.
    Daca documentam cate masini cu motoare termice au luat foc vom vedea ca nici macar 1% din electrice nu au ajuns inca acolo.
    Hai si cu documente:
    https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2024/04/21/electric-vehicles-not-guilty-of-excess-short-term-fire-risk-charges/
    https://apnews.com/article/business-fires-34c0643bff55460294f8d14cdff3a5f6
    Sa faci recall pentru a treia oara la niste termice e de toata Jena.
    Hai cocalarii cu manute rosii.
    Dar veniti si voi cu rapoarte sa aratati cate masini cu motoare termice au luat foc.
    2 11
  • Vezi ca recall-ul e din 2022, mai citeste si datele daca tot te "documentezi". Riscul la o electrica e ca iti ia foc stand degeaba, iar cand se intampla nu o mai stingi, ce nu intelegi?
    6 2
  • Alo, redacția, păi îmi cosiți comentariul pe motiv de ”cocălarul anonim”, când mai sus aveți ditamai colecția de apelative?
    Spicuiesc: ”cocalarii cu manute rosii”, ”prosteala electrică”, ”Încearcă și buca dreaptă că pe stânga mi-ai pupat-o destul”, ”isteric lobotomizat”, ”Porcul Mitocan si Cretin”!

    Aveți o obiectivitate la moderare ceva de invidiat!
    5 0
  • spaclu lu manole
    @kap, redactia face foarte bine ca sterge comentariile nesimtite. S-a instalat aici un individ care are impresia ca dieselul e zeu pe pamant. Apelative si invective cat cuprinde daca esti pro-electrice. N-am inteles! Asta e un site despre masini sau cocalarisme de mahala? Ca sunt electrice sau ice, la urma urmei tot masini se cheama. Dar individul cand ramane fara argumente, incepe si o trage pe organe sexuale, limbaj de hazna si tot tacamul.
    Pe un nesimtit, trebuie sa-l pui la pamant, altfel nu invata. Drojdieriul nu stie decat de pumni in gura si picioare in stomac. Sunt indivizi cu care orice ratiune sau limbaj normal e pierdere de vreme si un semn de slabiciune.
    E singura persoana din viata mea cu care am schimbul asta josnic de cuvinte, dar daca trebuie, i le servesc fara nici o problema. Nu sunt singurul de care se leaga si cineva trebuie sa-l puna la punct.
    Din cauza asta am folosit un limbaj de sub-cultura, ca sa atrag atentia si sa mi se stearga nu doar commentul meu, ci si al lui. Asta e tot.
    Din pacate, restul cititorilor trebuie sa treaca prin gunoaiele lasate de el, de raspunsurile mele la acelasi nivel de gunoi, pana sa se ajunga la informatii decente, relevante si interesante pentru toti.

    Chiar nu vede nimeni cat de fluctuante sunt stirile legate de masinile electrice? Chiar trebuie sa se inflameze toata lumea la orice veste pro sau contra? Nici unul din noi nu poate schimba nimic din trendul actual. In lume sunt miliarde de oameni care conduc aproximativ un miliard si jumatate de masini. Parerea noastra e un fir de nisip pe o plaja de pe malul oceanului. Chiar nu putem discuta fara invective? Inteleg intepaturi mai superficiale sau mai putin, un pic de umor, dar cand esti pus jos cu salbaticie doar pentru ca ai o parere, mie aici mi se termina rabdarea. Una peste alta, e vorba de libertatea de exprimare. Nu inseamna ca poti sa arunci orice oricui si oricand pentru ca tu ai libertatea sa deschizi gura. Civilizatia si libertatea vin cu un pret care contine intre altele respect si responsabilitate.
    6 12
  • Din pacate nu e doar cel cu dieselul. Mai sunt cativa si din tabara EV care scriu la fel da urat, sau chiar mai rau (vezi cateva citate de Kap). Unii se si dau superiori ca au emigrat din tara.
    4 5
  • @spaclu lu manole - subscriu 100%
    1 5
  • Hai cu inca una:
    https://www.portugalresident.com/pj-police-investigate-massive-blaze-initially-attributed-to-electric-car/
    7 2
  • Cred ca te agiți degeaba. Unele comentarii dispar de la sine și, uneori, reapar după o vreme. Sincer nu cred ca își bate nimeni capul în redacție cu secțiunea de comentarii. Probabil au niște filtre și dacă cineva raportează un mesaj e șters automat.

    Ma îndoiesc ca o ființă umana cu creier în cap a citit comentariile și a șters pe ale tale, ale mele, ale lui Andrei, dar le-a lăsat pe alte bombardierului.
    0 6
  • Și da, mai mult ca sigur e unul care raportează mesajele care nu îi convin. Probabil tot ăla care are vreme și plăcere sa dea 25 de voturi la fiecare mesaj, cu VPN.
    0 6
  • Am scris doua mesaje fata niciun fel de injurii sau jigniri. Au dispărut.
    0 6
  • Dacă ai știi cum merg lucrurile în caz de defect ai înțelege că un recall este în marea majoritate a situațiilor un lucru bun. Este practic imposibil indiferent câte de măsuri de asigurare a calității există, să nu apară și defecte. Factorul uman nu poate fi în totalitate exclus. Faptul că ei aduc la verificare acest număr de mașini nu înseamnă nici pe departe că acest defect existǎ la toate acele mașini ci pur și simplu nu se poate confirma “inexistența” defectului prin metodele de verificare până la acel moment.
    Am fost implicat personal în definirea așa numitelor “ferestre de risc” și la fel știu și rezultatele în unele cazuri.
    Ca să fie clar, un producător care-și respectă produsul și clientul va face recall când un risc este identificat.
    În caz că se întâmplă o dramă, faptul că acel risc era cunoscut și nu au fost luate acțiuni poate duce la consecințe ce depășesc sfera amenzilor, eu am semnat act de răspundere în solidar… deci nu-i de glumă, chiar de loc ;)
    5 0
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Ai fost implicat în sensul ca le-ai deschis ușa?
    0 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru