La începutul lunii, un Mercedes-Benz EQE a luat foc în timp ce era parcat în parcarea subterană a unui complex de locuințe din capitala Coreei de Sud, Seul. Mașina respectivă nu se afla la încărcat.
Incendiul izbucnit a afectat aproape 900 de mașini din apropiere și a lăsat 1.600 de locuințe fără electricitate și apă curentă pentru o săptămână.
De teamă ca incidentul să nu se mai repete, autoritățile pregătesc o serie de măsuri. Spre exemplu, vor să interzică accesul mașinilor electrice în parcările subterane, dacă bateria este încărcată peste 90%.
Totodată, vor ca stațiile de încărcare publice să aibă o limită de încărcare de 80%. Această măsură ar putea fi extinsă și la stațiile deținute de companii private.
Potrivit presei din Coreea de Sud, aceste măsuri ar urma să intre în vigoare la finalul lunii septembrie. Așa cum era de așteptat, proprietarii de mașini cu zero emisii și specialiștii în domeniu se împotrivesc.
În ultimii 3 ani, în Coreea de Sud au fost înregistrate 139 de incendii provocate de mașinile electrice.
Dintre acestea, 26 au izbucnit atunci când mașina se afla la încărcat, 68 de incendii au pornit atunci când mașina se afla în mers, iar 36 au izbucnit când era parcată.via Carscoops
O baterie încărcată până la 80%, utilizabilă practic până la 30% înseamnă autonomie de 50%. Un adevărat boost pentru prosteala electrică! :))))))))))))
hai luceafăr competent, nu ne mai perpeli, fă-ți simțită prezența !
Este mare nevoie de irefutabilitatea verdictelor tale !
Nu exageram cu nimic sa concluzionam faptul ca posesorii de BEV-uri sunt piromani undercover.
https://www.ktvu.com/news/tesla-spontaneously-ignites-sacramento-firefighters-call-out-elon-musk
Gas-powered vehicle fires can typically be extinguished with the 700 gallons of water carried by a single fire engine, but battery-powered vehicles can burn much longer and require more resources.Metro Fire has responded to four Tesla blazes so far. However, there are still a lot of unknown dangers like just how hazardous the fumes from lithium-ion batteries may be.
"They're releasing a lot of gases, many of which are flammable—things like carbon monoxide and hydrogen," Hoy said.
https://www.cbsnews.com/sacramento/news/a-look-at-sacramento-metro-fires-specialized-training-for-electric-vehicle-fires/
Pare că GPL e inofensiv pe lângă petardele astea pe litiu care se autoaprind.
Când vreodată ar putea un fâs util pentru o termică să fie de folos în cazul unei electrice?
Idiocracy? :))))))))
trebuie investigate aceste cazuri, probabil niste dizelisti le cumpara si le folosesc aiurea..
Electricele sunt viitorul, dar nu astea ;)
Avea baterie de 18kwh din care utilizabili la inceput au lasat vreo 10kwh!!!!! apoi au crescut prin soft la 12-13kwh. Garantia bateriei era de 5 ani si 10% degradare car nu s-a intamplat in nici un caz.
Putem zice ca unii au stiut de la inceput cum sa se comporte cu bateriile sau cel putin au ascultat de ingineri.
In zilele noastre avem baterii de 12kwh din care 10 utilizabili. Sau 58kwh cu 56 utilizabili. Nu e de mirare ca in 2-3 ani ajung bateriile la 80% capacitate. Asta in cazul in care nu iau foc. Unii se pare ca nu vor sa invete din greselile sau reusitele trecutului.
Bateriile NMC sunt total nepotrivite pentru masini. LFP e mult mai sigura chiar daca are performante mai slabe decat NMC-ul, compenseaza prin cost, durabilitate, anduranta si siguranta.
Se aude: 720000, adica sute de mii!
Asta pe langa alte multe incendii care au avut loc: in Anglia un politist a murit intr-un BMW care a luat foc.
Daca documentam cate masini cu motoare termice au luat foc vom vedea ca nici macar 1% din electrice nu au ajuns inca acolo.
Hai si cu documente:
https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2024/04/21/electric-vehicles-not-guilty-of-excess-short-term-fire-risk-charges/
https://apnews.com/article/business-fires-34c0643bff55460294f8d14cdff3a5f6
Sa faci recall pentru a treia oara la niste termice e de toata Jena.
Hai cocalarii cu manute rosii.
Dar veniti si voi cu rapoarte sa aratati cate masini cu motoare termice au luat foc.
Spicuiesc: ”cocalarii cu manute rosii”, ”prosteala electrică”, ”Încearcă și buca dreaptă că pe stânga mi-ai pupat-o destul”, ”isteric lobotomizat”, ”Porcul Mitocan si Cretin”!
Aveți o obiectivitate la moderare ceva de invidiat!
Pe un nesimtit, trebuie sa-l pui la pamant, altfel nu invata. Drojdieriul nu stie decat de pumni in gura si picioare in stomac. Sunt indivizi cu care orice ratiune sau limbaj normal e pierdere de vreme si un semn de slabiciune.
E singura persoana din viata mea cu care am schimbul asta josnic de cuvinte, dar daca trebuie, i le servesc fara nici o problema. Nu sunt singurul de care se leaga si cineva trebuie sa-l puna la punct.
Din cauza asta am folosit un limbaj de sub-cultura, ca sa atrag atentia si sa mi se stearga nu doar commentul meu, ci si al lui. Asta e tot.
Din pacate, restul cititorilor trebuie sa treaca prin gunoaiele lasate de el, de raspunsurile mele la acelasi nivel de gunoi, pana sa se ajunga la informatii decente, relevante si interesante pentru toti.
Chiar nu vede nimeni cat de fluctuante sunt stirile legate de masinile electrice? Chiar trebuie sa se inflameze toata lumea la orice veste pro sau contra? Nici unul din noi nu poate schimba nimic din trendul actual. In lume sunt miliarde de oameni care conduc aproximativ un miliard si jumatate de masini. Parerea noastra e un fir de nisip pe o plaja de pe malul oceanului. Chiar nu putem discuta fara invective? Inteleg intepaturi mai superficiale sau mai putin, un pic de umor, dar cand esti pus jos cu salbaticie doar pentru ca ai o parere, mie aici mi se termina rabdarea. Una peste alta, e vorba de libertatea de exprimare. Nu inseamna ca poti sa arunci orice oricui si oricand pentru ca tu ai libertatea sa deschizi gura. Civilizatia si libertatea vin cu un pret care contine intre altele respect si responsabilitate.
https://www.portugalresident.com/pj-police-investigate-massive-blaze-initially-attributed-to-electric-car/
Ma îndoiesc ca o ființă umana cu creier în cap a citit comentariile și a șters pe ale tale, ale mele, ale lui Andrei, dar le-a lăsat pe alte bombardierului.
Am fost implicat personal în definirea așa numitelor “ferestre de risc” și la fel știu și rezultatele în unele cazuri.
Ca să fie clar, un producător care-și respectă produsul și clientul va face recall când un risc este identificat.
În caz că se întâmplă o dramă, faptul că acel risc era cunoscut și nu au fost luate acțiuni poate duce la consecințe ce depășesc sfera amenzilor, eu am semnat act de răspundere în solidar… deci nu-i de glumă, chiar de loc ;)