Scandalul Dieselgate a generat numeroase controverse cu privire la viitorul motorizării diesel în industria auto.
Unii constructori au insistat că tehnologia diesel este în continuare viabilă ca urmare a faptului că astfel de motoare emit o cantitate mai mică de dioxid de carbon, însă ultimele studii arată că acest lucru nu este adevărat.
Mai multe publicații au citat o afirmație făcută de ministrul german al transporturilor potrivit căreia mașinile diesel înregistrate în 2016 emit în medie 128 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu cele 129 de grame de dioxid de carbon emise de mașinile cu motoare pe benzină.
Această diferență minoră de emisii se păstrează de circa 10 ani, chiar dacă în ansamblu cantitatea medie de dioxid de carbon emisă de motoarele termice a scăzut.
În principiu, motoarele diesel emit mai puțin dioxid de carbon, însă producătorii mizează în special pe unități de propulsie cu o capacitate mai mare decât în cazul celor pe benzină, astfel că în medie cantitatea totală devine aproape egală.
"Este un mit că motoarele diesel ajută la protejarea mediului. Motoarele diesel risipesc avantajele teoretice pe care le pot aduce mediului prin faptul că, în multe cazuri, sunt amplasate în mașini grele de mare putere", explică Stephan Kuehn, un expert în transporturi din cadrul Partidului Verzilor din Germania.
Via Reuters
De unde atata ura pentru ele de cand cu Dieselgate?
Sa nu mai vorbim de fumul groaznic care se vede in urma multor rable REALE aduse drept masini "de firma" de Dincolo si care sunt adevarate catastrofe ecologice pentru noi toti...
Multi vestici vor sa scape de diesel-uri iar noi alergam cu voinicie dupa cai verzi pe pereti....
In Germania au stocuri la ora actuala de cca. 3 milioane de diesel-uri NOl nevandute, fac promotii permanente toti producatorii de astfel de motoare, chiar cancelara le atrage atentia ca a trecut cu vederea destule...asta spune multe, nu credeti ?!
Motorizarea benzina = 3.6 milioane de autoturisme
Motorizarea diesel = 2.12 milioane de autoturisme"
inmatricularea cu numere de Bucuresti NU ARE nici un fel de relevanta.
Cat ai masina in leasing ai numere de Bucuresti dar traiul ti-l duci in ultimul catun din tara asta. Unde poluezi? Mai pui aici nenumaratele masini de fimra (ce au numere de B) dar freaca drumurile intregii tari sau sunt locate in diverse alte orase.
Deci NU, nu sunt 1.100.000 IN Bucuresti (cu numere de Bucucresti) ci sunt 1.100.000 CU nr de Bucuresti. Sesisezi diferenta?
Pe de alta parte nimeni nu stie (sau nu se publica) cate masini circula in mod obisnuit, zilnic, in medie, IN Bucuresti indiferent de unde sunt inmatriculate. SI aici trebuie incluse masinile cu "rezidenta" in Bucuresti, masinile navetistilor, masinile turistilor sau aflate in tranzit, masinile venite zilnic din exterior in interes de afaceri sau ale salariatilor, etc.
Deci...cate masini sunt in BUCURESTI?
Motoarele diesel emit intradevar microparticule, dar acestea sunt retinute de filtrul de particule. Iar norul de fum din spatele motoarelor diesel este de domeniul trecutului (atata timp cat vorbim de masini noi cu motoare Euro 5 sau 6).
Un diesel nou Euro 6 nu scoate fum negru nici cand este turat la maxim in sarcina. Faptul ca la noi se trece de ITP cu orce rabla este alta discutie ce tine de impotenta statului de a aplica legile.
Esential:
- 12 milioane de mașini ar fi vizate de planurile de recall ale guvernului german.
- 1.5-2.5 miliarde de euro este costul asociat acestei operațiuni majore.
http://www.automarket.ro/stiri/germania-vrea-sa-puna-piciorul-in-prag-plan-de-recall-pentru-12-milioane-78085.html
Silent killer: emisiile diesel ignorate de autorități ucid prematur 1500 de români în fiecare an
Esential:
- 403.000 de europeni mor anual prematur din cauza particulelor fine generate de motoarele termice.
- 72.000 dintre aceste decese sunt cauzate de emisiile de Oxizi de Azot (NOx).
- 1500 de decese premature sunt înregistrate în România din cauza particulelor NOx.
http://www.automarket.ro/stiri/silent-killer-emisiile-diesel-ignorate-de-autoritati-ucid-prematur-1500-de-76325.html