Teoretic, soluţia este ca studiile de fezabilitate să fie refăcute integral, însă autorităţile au alte planuri şi anunţă că actualul studiu va fi îmbunătăţit cu un nou modul. Prin această strategie, Ministerul Transporturilor susţine că lucrările la autostradă ar putea fi terminate în 2021, cu doi ani mai devreme decât planurile menţionate anterior de Ministerul Fondurilor Europene.
"După o analiză, am ajuns la concluzia că soluţia este de a nu rezilia contractul pentru Sibiu-Piteşti. S-a găsit o soluţie de completare a acelui studiu de fezabilitate care acum nu este satisfăcător cu un nou modul care nu a fost plătit, dar va fi plătit şi executat.
Studiul de fezabilitate se poate termina la sfârşitul anului, apoi urmează proiectarea. După ce se va face acest proiect, el va fi baza pentru lucrările de execuţie. Este posibil să se finalizeze în septembrie 2021, nu în 2023, cum se estimase iniţial", afirmă Dan Costescu, ministrul Transporturilor.În plus, acesta susţine că autostrada Orăştie - Sibiu, închisă în toamna anului trecut după infiltraţii de apă pe o porţiune de 200 de metri, ar putea fi redeschisă circulaţiei în luna septembrie 2016. Totuşi, nu este exclus ca astfel de infiltraţii să existe şi pe alte porţiuni ale autostrăzii.
"Există îngrijorarea că ceea ce s-a întâmplat pe aceşti 200 de metri este posibil să se fi întâmplat şi pe alte porţiuni. Se va realiza o expertiză tehnică pe toată lungimea proiectului pentru a vedea unde trebuie să intervenim. Dacă nu sunt contestaţii la licitaţii, credem că în septembrie tronsonul va fi dat circulaţiei", a adăugat el.
Via Economica
Comentarii (4)