Continuă problemele la Saab: reînceperea producţiei, amânată cu o lună
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Problemele prin care trece constructorul suedez Saab continuă, deşi înţelegerea cu chinezii de la Pang Da le-a oferit oficialilor suedezi o gură de aer în ceea ce priveşte finanţele pe termen scurt. Conform ultimelor informaţii anunţate de nordici, producţia de la fabrica din Trollhattan - oprită oficial în 6 aprilie - nu va reîncepe în 9 august, aşa cum se spunea până acum, ci la sfârşitul lunii august. Motivul: o problemă legată de furnizori care face ca fabrică să nu aibă anumite materiale indispensabile producţiei de linie.
"Având în vedere faptul că toate piesele necesare reînceperii producţiei se află în continuare în curs de negociere, producţia nu va putea redemara în 9 august, aşa cum am stabilit iniţial. Sperăm să începem producţia în ultima săptămână a lunii august, condiţia esenţială fiind aceea de a putea stabili un calendar al livrărilor cu furnizorii noştri", afirmă oficialii Saab într-un comunicat emis ieri.
Conform datelor oferite de suedezi, Saab are în acest moment 12.000 de comenzi care nu au fost onorate la timp din cauze financiare şi legate de furnizori, livrările pentru unele modele urmând să întârzie cu peste 12 luni.
via | Automotive News (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Încă puțin si o sa asistam la funerare.
De ce a ajuns Saab in situația asta???
Pentru ca produc mașini "superbe" si vânzările merg "struna" asta după
Ideile lui saabcuantic si lauvaflin.
Saab trebuie sa isi schimbe strategia. Sa produca masini accesibile la toata lumea, ca sa iasa din criza, si sa promoveze marca SAAB, si sa treaca ,cu succes teste de fiabilitate , calitate.
@Snatch: cand o sa intelegi si tu filozofia VAG , BMW, MERCEDES, atunci o sa inteleg si eu cea SNAB si VOLVO.
Volvo = sunt masini care imi plac. Nu am nimic impotriva lor.
Saab= masini care nu imi plac. Pret exagerat pentru ceea ce ofera. Bataie de joc.
Cand o sa ai cultura auto mai mult de 50% din , cultura auto pe care o sa am eu, vei primi premii Nobel. =))
Eu enervez oamenii pe forum cu vag-ul meu.
Dar daca vreau pot sa fiu sincer cu fiecare marca. Sa stii ca si VAG are defecte, care nu le zic, dar cand vad asemenea oameni care venereaza SAAB si VOLVO, ma fac sa venerez si eu grupul VAG , si BMW, si le fac astfel incat sa fie perfecte.
Numai bine.!
PS: Succes AUTOMARKET pentru ceea ce faceti. Este cel mai bun site auto din Romania !
saab face masini exclusiviste. are o gandire de tipul porsche doar ca sunt ceva mai ieftini. adica vor sa ofere calitate dar mai multor oameni. mai bine vinzi scump si la putini. se pare ca e strategia de succes cel putin in cazul porsche.
saab sunt masini de o calitate deosebita desi ca multe alte marci au avut problemele lor de-a lungul anilor.
sper sa continue aceasta marca.
ps. saab este un fel de bmw al nordicilor ca descendenta.
Faptul ca multi de pe-aici apreciaza SAAB este pentru ca ei au fost cineva in industria auto, intr-o perioada cand BMW facea Isetta de exemplu (pun pariu ca nici nu sti ce e aia-hai, fuguta pe wikipedia). SAAB este o marca al carei potential este mult mai mare decat poate neuronul tau imbibatat cu Engine of the Year si "spirit bavarez" poate sa judece. Cine a ales BMW a facut-o si a doua oara. Culmea e ca cine a ales SAAB a facut acelasi lucru si a doua oara. Dar tu sa nu ma crezi, bine?
La SAAB nu e problema cu calitatea, dar ti-am zis, sunt muuulte lucruri despre masini pe care nu le intelegi. Dar cum la fotbal, politica si masini ne pricepem toti, nu ma supar pe tine. Ar fi nedrept. Nu ma spuar nici ca imi pocesti numele, care e al meu. Ti-am zis ca iti recomand sa faci o cerere la BMW cum ca ti-au furat usernme-ul si il folosesc sa-si denumeasca masinile. In sfarsit s-are face dreptate. Sau sa le numeasca Sergiu?! Chiar ar suna bine Sergiu X6, nu?
MADE IN GERMANY e un brand de calitate.
Saab de ce sau apucat nu au putut tine pasul au facut citevA avioane si au închis fabrica.
Între BMW si Saab e o diferența enorma.
BMW produce mașini si e liderul premium mondial pe când Saab e aproape înmormântat ca e o mașina de doi lei ca opelul .
Sa trecem putin in revista cu ce a contribuit Saab la lumea auto: centuri de siguranta, scaune incalzite, spalator de faruri, discuri de frana fara azbest, tetiere active, bari active, filtru de polen, Turbo 16V, aer conditionat fara CFC, EBD, SVC, Cross-Wheel Drive, teste de impact, scaune ventilate.
Cat despre avioane, Saab e lider incontestabil in industria aeronautica militara in Europa, si unul din liderii la nivel mondial.
Intre BMW si Saab e o asemanare foarte mare ca filosofie, Saab sta mai bine la design. BMW are o imagine de marca mult mai buna.
@Scorpyon: e ultima data cand ma adresez tie: esti un copil inapoiat cu o cultura auto asemanatoare unui pahar cu apa. Cred ca nici tu nu-ti mai crezi minciunile.
=)))
Adevarul e ca e o nimica toata sa fabrici niste avioane militare. Dar daca zici ca ai cultura auto (asa cum mi-ai zis) ai sti ca nu e nici o legatura intre divizia de avioane si cea de masini. Da, au acelasi nume, sunt construite de aceasi companie dar bugetele si modul cum sunt impartite nu au nici o treaba unul cu celalalt.
Ce m-ar mai putea mira la tine? Si tu esti in stare sa proiectezi niste avioane asa cum poti castiga un campionat de WRC sau F1 chiar cu propriul BMW eventual, ca doar tu ai zis ca motorsportul e o nimica toata. :))
Eu nu ma mai cobor la nivelul tau sa-ti mai explic ceva. Am incercat sa-ti spun respectuos ca vorbesti prostii, ti-am si demonstrat de ce. Prin faptul ca te dai destept esti amuzantul de pe atomarket.ro . Nu o spun eu, o spun cei care ti-au spus direct cum esti. Eu am zis sa nu ma comport asa cu tine, nu te-am jignit, nu te-am injurat (asa cum ai facut-o DOAR tu), nu am fost incapatanat si am recunoscut cand am gresit. Pentru ca spre deosebire de tine eu nu le stiu pe toate. ;)
Si apropo, e un domeniu unde BMW sta cam prost. Pun pariu pe BMW-ul "tau" ca nu sti la ce ma refer.
Dar ce pretentii poti avea de la cineva care habar nu are nici macar sa scrie corect si crede ca am 5 conturi pe site-ul asta ca sa ii dau lui feedback negativ? Esti de o penibilitate iesita din comun.
Daca ai avea habar de masini ar trebui sa vorbesti cu respect de niste nume (, fie ca e vorba de BMW, Mercedes, Ford, Volvo, SAAB etc., nume care s-au remarcat de-a lungul timpului in domeniul auto. Cum s-au remarcat, evident ca nu sti. Dar te dai destept. Tipic romanesc.
Imi amintesti de personajul asta:
http://www.youtube.com/watch?v=awHpV9orY0Q
Pai eu postez in asa fel incat sa enervez, pe ztele si pe alti fani Saab.
Stiu care este filozofia Volvo , Saab, dar de ce vad ca o tineti sus si tare ca Saab ii tare, de aia eu ma impotrivesc voua.
@ztele: ultima data cand ma adresez tie: Nu ma cobor la nivelul tau ca dau de petrol.
Eu când zic ca BMW e mai bun ca Audi poate de multe ori din ura din rivalitate , insa diferența e aproape limitată la1%2 doar sub capota ca in rest BMW si audi sau Mercedes sunt la fel de bune in proporție de 98%.
dar can merge vorba de Saab sau Volvo deja nu le putem compara cu TrioGerman.VAG GROUP, Daimler sau BMW CATe inventii si tehnologii au sau au inventat , nu are nici Volvo cu Saab la un loc cu toată Suedia .
Ca eu am avut 3 BMW-uri si nici la unul nu am văzut alte tari decât Austria si Germania.
Cat de bun ii si VOLVO, pe care tot il laudati ? Un prieten de-al meu are un S80, iar el locuieste in Austria, si a stat cu masina numai prin service-uri. Numai ca baietii aia din Austria, cat timp (cateva saptamani) a stat S80-ul lui acolo, i-au dat un XC90 :).
Deci nu mai laudati atat SAAB si VOLVO. Fiecare are defecte. Daca vrei o masina fiabila, mergi spre Daihatsu si gata.
De-asta China a ajuns o piata atat de puternica incat, mai nou, lansarile mondiale sunt tot mai multe acolo si constructorii auto lanseaza modele special pentru piata din China.
@ScorpinVAG, raporteaza statistica defectiunilor la numarul de masini vandute si acolo vei devea de ce marcile japoneze de exemplu domina statisticile de fiabilitate. De exemplu la 1 000 000 de masini (indiferent care o fi ele) daca ajung in service 50000 inseamna un procent de 5%.
Daca Volvo vinde 50000 (asa ca sa te fac fericit) si ajung in service 2000) asta inseamna mai putin de 5%. Dovada? Nu de putine ori Volvo si BMW au fost considerate cele mai fiabile marci din Europa.
Uite una din dovezi: http://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html
Referitor la prietenul tau, hai sa nu generalizam, pentru ca pana la urma orice masina e un fier si se poate strica oricand. Daca ar fi sa ne gandim asa ar insemna sa nu mai cumparam nici o masina ca am auzit de la un prieten care e vecin cu unu' care e mecanic si stie ala cum sunt masinile. Asa si eu cunosc oameni de pe forumul Volvo care au renuntat la S60 pentru 850 Turbo de exemplu. Asa cum stiu si oameni care nu ar mai alege niciodata Volvo, Audi, Mercedes, "incredibil", chiar si SAAB. Pana acum, sincer iti spun, nu am auzit pe nimeni sa se planga (prea tare) de fiabilitatea masinilor japoneze.
Nu încerca sa o faci pe filozoful ca se primește altceva .
@laucalin :
Eu știu ca iphonul meu e facut in China e si scris in spate assembled in china.
Dar CATe BMW-uri am avut nu am văzut o piesa la mașina cu sigla MADE in China .
Toate motorasele sunt MADE in Germany sau Bosch sau Siemens .
In rest, mai stiu unii care sarbatoreau airbagul, desi nu ei l-au inventat, altii care sarbatoreau prima masina 4x4 din raliuri, desi n-a fost prima, altii care se laudau cu ABS-ul desi nu l-au inventat si tooot asa. Ah, de aia care minteau cu numarul de NM si cu vanzarile stii?
Cat priveste "filosofia" mea, doar ti se nazare ca m-as da rotund lingvistic si/sau conceptual, dar fii sigur ca vei avea destul timp la dispozitie sa intalnesti vreodata oameni care sa te inchida in conversatie, ca la "fazan", fara a-ti lasa posibilitatea rationala de a le da vreo replica, uzand doar de doua-trei vorbe de duh instantanee si "bine plasate", si atunci sa vii sa-mi explici ce inseamna realmente un filosof, eu chiar am patit-o si crede-ma, in atare situatii, te simti si ridicol, si in plus fata de viata asta...In schimb, eu ador sa ma faultez cu tine, domnule CEO al BMW de pe Dambovita, care nu esti filosof, desigur, din moment ce esti inteles si bagat in seama de toata lumea si mai ales nu te plateste nimeni pentru pretiozitatile tale "concluzive" de pus in rama la tembelizor :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab citeste inainte sa vorbesti. daca nu stii engleza te pot ajuta.
lau saab nu va mai bateti capul.
Succes si numai bine cu jafurile voastre de Saab si Volvo.
V-am zis o sa-mi bat joc de voi cu S-65 AMG si X6M pe unde va , voi întâlni ...
Voi sa o tineti cu Saab mai departe lăsați Daimler si BMW pentru oameni Destepti care pot controla mașina si cu RWD si nu au nevoie de FWD sau 4x4.
Stiti vorba aia: " De unde nu e , nici Dumnezeu nu cere"
Vad ca sunteti mai mulți decit credeam uniti si rai mai agresivi ca marca le care o reprezentati ca BMW de Saab si cu treapta R își bate joc ., dar voi încercati sa-mi ziceti mie de mașini .
ps. masini reale nu nfs. ;)
Pentru mine esti un caz unic. De 10 de cand intru pe site-uri auto si de vreo 12 de cand sunt pasionat de masini nu am mai intalnit un "fanatic" ca tine. Iar cu apucaturile tale imi amintesti de Hitler, care credea ca Germania este "crema" omenirii si tot ce e Made in Germany TREBUIE SI ESTE peste TOT. ABSOLUT TOT. Si asta pana cand a fost impartita in doua.
Eu cred ca la tine problema este mai mult de sanatate mintala, mi se pare totusi greu ca un om caruia ii explica 20 de ce greseste tot el se enerveze si sa inceapa sa jigneasca (cum ti-am mai zis, da dovada de bun simt se de respect fata de ceilalti, ca nu esti tu mai cu mot - asta e o regula pe care o inveti de la parinti). Motiv pentru care eu iti promit ca te voi ignora complet. Eu am incercat sa-ti vorbesc civilizat. Vad ca nu am cu cine, tu ma faci insecta. Crede-ma si eu te-as putea pune la punct cu niste jigniri si injuraturi. Dar consider ca mai am destule argumente si oricum nu as face-o cu tine (vezi mai sus de ce). M-ar bate Dumnezeu daca m-as cobori la nivelul tau si ma comport cu tine cum te comporti si tu cu mine.
Pace tie si fie ca BMW sa bage toti concurentii in faliment (asa cum faceau Mercedes si SAAB cand bagau serviceurile in faliment pentru ca nu prea se stricau, pe la sfarsitul anilor '70-inceputurile lui '80 - si pentru curiozitatea ta, cam de aici au pornit problemele financiare la SAAB, iar ce a patit SAAB era sa o pateasca si Mercedes... dar tu sa nu ma crezi, bine? ca oricum sunt o insecta care e pasionata de Tom si Jerry si Pokemon) .
Concluziile le tragem fiecare in functie de numarul de neuroni si dupa sanatatea mintala.
1) Politicienii suedezi nu prea s-au aratat interesati si nici nu s-au inghesuit sa ajute SAAB in toata perioada in care firma s-a zbatut sa supravietuiasca, ceea ce le bareaza din start pana si elementarul drept la cuvant! Principiul calauzitor al democratiei ar trebui sa fie numai unul, acelasi si peste tot: nu faci nimic in sprijinul unei comunitati sau macar al unei idei nationale, n-ai voie de Sus sa deschizi pliscul pe marginea acestui subiect, caci n-ai face decat sa-ti reliefezi in mod hidos gaunoasa-ti demagogie;
2) Cum se face ca, ori de cate ori cineva din lumea asta, oricine ar fi, se straduieste sincer sa construiasca sau sa reconstruiasca sau sa consolideze un mecanism sau o ideologie de calitate, imediat trebuie sa-l conteste, sa-l ponegreasca sau sa-i minimalizeze virtutile cineva, de obicei un netrebnic sau un rauvoitor? La sugestii de demitere sau de inlocuire a unui "incapabil" ne pricepem toti, ohooo, dar, daca am fi brusc unsi in locul aceluia, oare ne-am comporta noi mai breaz sau, vorba aceea neaosa, am face rahatul praf? M-a sucarit rau "interventia" acelei "notabilitati" din Trollhattan, semn ca nu numai in Romanica se practica linsajul mediatic, ridicarea imposturii la rangul de competenta, inradacinarea iluziei cumplite de omniscienta, omnipotenta si omniprezenta a oricarui "tupeist" mult si aiurea sporovaitor (analistii lu' peste alterat si amputat).
In alta ordine de idei, Banca Europeana de Investitii conditioneaza finantarea SAAB de interzicerea participarii lui Antonov la conducerea companiei...OK, stim ca acesta chiar are conexiuni tenebroase cu mafia rusa, dar se pare ca nu vrea sa-si bata joc de SAAB, altfel de ce insista sa investeasca in dezvoltarea sustenabila a firmei de vreo 2 ani incoace, oare ce profit personal si colosal sa anticipeze a obtine dintr-o "amarata" de intreprindere de care toata lumea rade a paguba si care ii canta prohodul zi de vara pana-n seara?...Rusul se scalda in miliarde de euro, deci chiar isi inchipuie cineva ca Antonov ar urmari intr-ascuns sa jefuiasca SAAB pentru sine sau pentru terti? Chiar si eu m-am lasat initial inselat de aparente, dar vehementa cu care acest om declara ca vrea sa se implice masiv in impulsionarea productiei la SAAB m-a determinat sa-l privesc din alt unghi, acela al unei promisiuni care poate fi onorata daca i s-ar permite legal! Sau nu cumva preconizata renastere din cenusa a lui SAAB ar deranja prea multe "notabilitati" de pe Mapamond, inclusiv si mai ales contructori de talie (de regula sustinuti puternic din umbra de "factorul politic"), vesnic urzicati de prezenta activa pe piata a suedezilor (SAAB, Volvo, Koenigsegg) si de sursa lor mentala inepuizabila de inovatii tehnice si aplicatii tehnologice?...Aaa, desigur, toti cei care antipatizeaza SAAB pe plan auto sunt niste "oameni de onoare", nu mafioti ca Antonov, desi, daca tin eu minte o faza antologica din trilogia "Nasul", protagonistul filmului, Michael Corleone (interpretat magistral de Al Pacino), isi permite o afirmatie care nu poate fi combatuta in esenta: "De ce tot zice lumea ca noi, oamenii de afaceri, formam Mafia? Politicienii au fost dintotdeauna adevarata Mafia! "...
Asa acum sa incep,Saab este o masina cu pachet de baza cu foarte multe optiuni,exemplu am condus un seria 5 2006 care avea fara gluma AC simplu un lucru nemaiantalnit la saab cred de prin 1994 caci saab 900 venea deja cu dotari de top la care bmw visa,in fine ideea nu e aceasta
vreau sa spun doar atat am condus un saab900 din italia-verona pana in romania o masina care intradevar spun e absolut totul super masina pentru cei care stiu sa aprecieze o pozitie super la volan si non obositoare care se comporta extraordinar de bine in conditii de ploaie si zapada
deci din partea mea are un 10+,un lucru nu uitati cei care jignesc acesata firma,romanilor le-a intrat in cap masinile germane sunt cele mai bunesi stiu numai atat,saab este facut sub licenta scania care este cel mai mare nume in productia camioanelor cu motoare care au depasit 3 000 000km fara probleme,oare este capabil bmw sa fac asa ceva sincer niciodata,
Cand spui SCANIA ai spus totul cand spui saab o spui cu placere
oricum cel care era cu bmw i-as dori sa conduca un saab 9-5Aero si apoi cu siguranta si-ar duce singur bmw la schrot si s-ar bucura cred si de un 900 1,8 care alearga oricand cu cat are pe bord adik vb de 250km/heu personal l-am tras cu viteza 4 la 200km/h,pe cand un bmw la un motor de 1,8 ar pierde pistoanele pe drum
oricum daca vreodata imi schimb masina cu sigurata ar fi un SAAB 9-5aero
deci cocalari sasi cumpere ceea ce aud cai bun apoi cei care cunosc aleg ceea ce intradevar inseamna bun
MAXIM RESPECT PT SAAB,ma facut sa simt ceva ce nu am simtit in nici o masina si nu in ultimul rand siguranta.VA multumesc ca ati citit postul meu numai bine