Popularitatea mașinilor electrice este în continuă creștere la nivel global, iar trendul pozitiv este așteptat să continue pe termen lung. Însă nu toată industria auto crede în viitorul electricelor și succesul acestora la public.
Felix Gress, directorul de comunicare și afaceri public din cadrul Continental, a declarat că mașinile electrice vor fi detronate în curând de automobilele alimentate cu hidrogen. Până în 2030, mai exact.
“Pentru clienți, este dificil să accepte o astfel de mașină electrică pe piață. Plătesc un preț ridicat și primesc ‘mai puțină mașină’, este greu de vândut așa ceva,” a spus Gress.
Potrivit acestuia, clienții își vor îndrepta atenția către mașinile alimentate cu hidrogen în cel mult 10 ani, deși tehnologia acestora este departe de a fi tentantă la această oră.
“Tehnologia fuel cell încă nu a luat avânt, dar acest lucru se va întâmpla în curând,” a subliniat reprezentantul Continental. În opinia sa, limitele mașinilor electrice (cum ar fi autonomia) îi vor determina pe producătorii auto să se reorienteze către tehnologia pilelor de combustie pe hidrogen.
Via Autoexpress
Peste 10 ani odata cu progresul tehnologic va scadea si pretul masinilor cu astfel de baterii.
Intrebarea este:
Sa iti incarci pe gratis acasa masina de la panouri solare in timp ce te uiti la tv sau sa te duci pana in locul X sa dai bani alora.
Cand ai electrica iti recuperezi banii mai ales daca stai la casa si ai panouri practic mergi pentru totdeauna pe gratis.
Asa e, masinile electrice nu au nicio sansa pe termen lung, sunt un drum infundat. Indiferent cat se vor promova si cati Muski o sa mai apara. Adevaratul potential e in hidrogen, intr-adevar. Va mai dura, dar asa ceva ar putea intr-adevar sa detroneze motorul cu combustie.
Bateriile vor ramane o optiune interesanta pentru trotinete, biciclete, scutere si chiar motociclete. Pentru asemenea aplicatii, bateriile actuale sunt de ajuns. In special pentru trotinete si biciclete.
"Mercedes-Benz GLC F-CELL e o mostră de inginerie admirabilă. În primul rând, poate merge pe hidrogen, de la asta porneşte totul. Hidrogenul e stocat în două rezervoare din fibră de carbon, interconectate între ele, unul fiind poziţionat sub bancheta spate, iar celălalt de-a lungul tunelului central, unde ar fi poziţionat în mod normal axul cardanic. Cele două rezervoare pot stoca împreună 4.4 kg de hidrogen pur, compresat la o presiune de 700 bari. Pentru comparaţie, gazul natural comprimat e stocat în rezervoare la presiuni de 200-240 bari. O alimentare cu hidrogen durează până la 3 minute. Şi acum vine prima cifră care să ne intrige pe noi toţi: GLC F-CELL ar avea nevoie cam de 1 kg de hidrogen pentru a merge 100 km! Asta înseamnă că un asemenea plin de 3 minute i-ar asigura o autonomie de vreo 430 km. "
Sursa informatiei:
https://piataauto.md/Teste-drive/2019/Mercedes-Benz-GLC-F-CELL-Electricitatea-cu-hidrogen/
Daca ar fi atat de usor de produs, utilizat, stocat etc. acest tip de combustibil - HIDROGENUL, atunci DE CE:
1) La un vehicul asa mare (SUV) MERCEDES BENZ GLC F-CELL se utilizeaza in TOTAL, in rezervoare, hidrogen sub forma gazoasa respectiv o cantitate de 4,4 kg si nu o cantitate de combustibil de 40-50-60-70 kg, aidoma cazurilor benzinei sau motorinei ?!
Cate ceva despre TOYOTA Mirai:
"Rezervorul de sub bancheta spate are o capacitate de 60 litri pentru hidrogen, iar cel dreptul puntii spate de 62,4 litri (122,4 litri in total), masa hidrogenului astfel stocat fiind de 5 kg. Rezervoarele cantaresc 87,5 kg si stocheaza hidrogenul la o presiune de circa 700 bari. ".........
"Cu un plin de hidrogen masina poate parcurge pana la 480 km. "
Sursa:
https://0-100.ro/2015/01/22/masina-pe-hidrogen-toyota-mirai-a-strans-1-500-de-comenzi-intr-o-luna/
Si in cazul TOYOTA Mirai este vorba tot de acelasi lucru....Ia ghiciti despre ce este vorba ....?!
2) Stiti cam cat costa dezvoltarea unei masini pe hidrogen (si nu numai), de la zero, pentru o productie in serie?
Circa 2-3 miliarde USD iar TOYOTA a vandut pana acum circa 6.000 unitati Mirai......in circa 5 ani....
3) Care sunt costurile de PRODUCTIE pentru HIDROGEN, cele de TRANSPORT precum si STOCAREA a acestuia, stie cineva, comparativ chiar si cu GPL, BENZINA sau MOTORINA, GNC ?!
Raspunsul, pe scurt, la intrebarea mea nr. 1 este: RISCUL TEHNIC / TEHNOLOGIC......
Langa o statie GPL sau o benzinarie as putea locui / trai dar langa o statie de hidrogen nu cred ca mi-as dori asa ceva pe langa locuinta....
La intrebarea mea nr. 3 astept - cu MARE interes - parerile voastre.
Da, exista risc tehnologic, exista risc de KABOOOOM!, dar pana una-alta, masinile electrice actuale iau foc stand pe loc, ca sa nu mai vorbim de cum isi prajesc pe pasageri la soc mecanic, adica la o bushitura mai serioasa. Nici cele conventionale nu sunt 100% safe si nimic nu e safe pana la urma. Dar potentialul urias al hidrogenului ramane acolo, si la ora actuala e singura alternativa reala la baterii.
nici bine nu s-a bombat bula despre electrice si deja o incepem pe aia cu "hash-2"?
da`, oare, "hash-2" cam cit e de ecologic de obtinut?
era vorba aia: "daca nu poti sa-i convingi, zapaceste-i!" - cineva o face, poate ca tot de la americani vine, da` inca nu stim de ce...
Aşa că maşinile pe "pile" de hidrogen NU SUNT VERZI DELOC şi poluează cu CO, CO2 foarte mult, ca orice maşină termică.
Mai degrabă un PHEV cu CNG pentru mers oraş 100% electric şi pe gaz înafara localităţii şi nu ai nicio problemă cu range.
intre timp, lumea se umple de statii de incarcare electrice si nu e o intamplare.
Dar parca producerea energiei electrice nu polueaza mai deloc, asa-i?
Si mai lasa-ti ma cu panourile solare, sau eoliene, ca panourile astea sunt fix-pix, produci putina energie electrica. Cea mai multa energie electrica se produce in centralele pe carbune, ceea ce polueaza foarte mult.
In Romania, electricitatea este produsa in cea mai mare parte pe carbune, urmata de hidro, nucleara, hidrocarburi, si doar pe ultimele locuri sunt eolienele si solare.
Asa ca, haideti sa nu mai vorbim vorbe...
Şi dacă am panouri solare o încarc eu şi este 100% !!!
Dar hidrogenul din staţiile de încărcare hidrogen "verzi" nu sunt verzi DELOC !!!
Este produs 100% din... hidrocarburi (dacă ştii ce sunt alea).
Singurii, dar singurii care au promis să fie din apă sunt cei de la Nikola care au modelul de business ca la Tesla, doar că este
bla bla bla
pentru că nici maşina nu este în producţie la vânzare şi va fi în 2022 !!!
Ai înţeles?
4750 au fost nuclear, eolian, hidro sau solar şi împărţit la total 7565
înseamnă că 62% a fost energie verde !
Pune mâna şi citeşte înainte să minţi.
Asa cum nici electricitatea nu e 100% verde, tot asa nu e nici hidrogenul. Asa faci de parca electricitatea ar fi total verde.
Conform Transelectrica, productia energiei electrice azi a fost: 28% carbune, si 13% hidrocarburi. Deci, in total, 41% din electricitate, a provenit din surse poluante.
Asa ca, daca aproape jumatate provine din surse poluante, ar trebui sa taci din gura.
Iar iarna cand soarele bate putin, ce faci tu cu solarul? Nu traiesti in tari arabe unde bate soarele aproape tot anul.