Continental a anunțat în 2018 semnarea unui parteneriat cu producătorul de procesoare grafice Nvidia pentru construcția unui supercomputer.
Producătorul german a dezvăluit acum că noul supercomputer a fost finalizat la începutul acestui an și a intrat recent în funcțiune într-un centru de date din Frankfurt.
Acesta este compus din 50 de unități Nvidia DGX, care reprezintă o gamă de servere și stații de lucru care au rolul de a accelera dezvoltarea în aplicații legate de inteligență artificială. Potrivit datelor independente, acesta a devenit cu această ocazie și cel mai puternic supercomputer utilizat în industria auto.
Principalul avantaj al supercomputerului este că procesează datele într-un interval de timp mult mai scurt comparativ cu utilizarea unor calculatoare clasice: operațiuni care în mod normal durează două săptămâni sunt realizate acum în numai două ore.
Concret, supercomputerul va analiza cantități mari de date pentru a dezvolta sisteme autonome pentru mașini pe baza unor algoritmi de inteligență artificială.
Supercomputerul utilizează zilnic circa 100 TB de date care provin de la circa 15.000 de kilometri de teste efectuați în mediul virtual."Supercomputerul accelerează dezvoltarea noastră și va fi utilizat pentru discipline software cum ar fi simulări de inteligență artificială. Cu această putere, putem dezvolta sisteme moderne pentru mașini autonome într-un manieră mult mai rapidă, mai eficientă și mai accesibilă", explică Christian Schumacher, unul dintre oficialii Continental implicați în noul proiect.
În prezent, Continental are circa 20.000 de specialiști software la nivel global. Unul dintre principalele proiecte actuale este dezvoltarea software-ului pentru hatchback-ul electric Volkswagen ID.3, care a fost realizat inclusiv cu ingineri Continental din România. Compania anticipează că până în 2022 va avea alte 10 proiecte de acest gen.
Continental are centre de dezvoltare software în România în Iași și Timișoara, iar operațiunile din cele două orașe se extind chiar în această perioadă.
Via Continental
Comentarii (1)