Honda Civic Hybrid, Skoda Fabia Greenline si Lexus GS450h sunt vehiculele care au rezultate dezastruoase.
In prezent, pe segmentul vehiculelor ecologice se da o lupta stransa, constructorii mondiali intrecandu-se in a lansa modele cat mai economice si cu emisii cat mai mici. Cel putin pe hartie, pentru ca, in realitate, performantele hibrizilor si ale versiunilor ecologice sunt de fapt doar o strategie de marketing creata pentru a vinde cat mai mult si pentru a poza in ipostaza de constructor preocupat de mediul inconjurator.
Celebra publicatie britanica Auto Express a vrut sa se convinga de performantele vehiculelor ecologice si a testat o serie de astfel de modele care se vand in Europa la ora actuala. Honda Civic Hybrid, Lexus GS450h si Skoda Fabia Greenline au fost modelele care au fost cotate ca simple strategii de marketing si nicidecum vehicule ecologice asa cum pretind constructorii lor.
Britanicii au ajuns la aceasta concluzie dupa o serie de teste efectuate asupra consumului si emisiior, teste care au evidentiat faptul ca aceste model sunt de fapt o mare minciuna.
Honda Civic Hybrid a dezamagit la capitolul emisii, sedanul japonez inregistrand 171 g/km, cu peste 57% mai mult decat valoarea anuntata de constructor, adica 109 g/km.
Acelasi rezultat dezastruos a fost obtinut si de Lexus GS450h care a inregistrat un consum mai mare cu 34%.
Modelul de lux a consumat 8.8 litri la 100/km, cu mult peste cifra anuntata oficial de constructorul japonez in fisa tehnica: 6.57 litri/100 km.
Skoda Fabia Greenline a fost considerata de asemenea un exemplu negativ, inregistrand rezultate cu mult sub cele obtinute de SEAT Leon ECOmotive si Volkswagen Polo Blue Motion, modele de la care imprumuta aceeasi motorizare.
Au existat insa si vehicule care, desi nu s-au ridicat la asteptarile unui model ecologic si nu au respectat specificatiile tehnice originale, au fost declarate eficiente in materie de consum si emisii. In aceasta categorie au reusit sa se incadreze Toyota Prius, Ford Focus ECOnetic, MINI Cooper Clubman D, Seat Ibiza ECOmotive si Volkswagen Polo BlueMotion.
via | MotorAuthority
Atunci masina aceea cu 171 este peste pirlitul nostru de Logan. Nu avem de ce sa ne fie rusine cu masina noastra.
Restul este "CAN-CAN"
Un motor hibrid va genera energie electrica doar atunci cand este in frana de motor, in rest motorul clasic va asigura deplasarea autovehicului impreuna cu cel electric daca este curent in baterii, care, de regula, asigura functionarea motorului electric un timp foarte limitat (cativa km) dupa care au nevoie de incarcare. Acesta este motivul pt care hibridele sunt mai eficiente in oras unde se franeaza des. Pe autostrada, mai ales pe una fara mari diferente de nivel, motorul electric nu va functiona de loc, iar consumul si noxele vor fi aceleasi ca la un motor normal.
Spre exemplu eu am o honda accord si in manual consumul de oras este 12,5 parca iar mie imi ia cam 10 in oras, mai am un mitsubishi l200 motor de 2,5 d si imi ia in oras 9 % iar in manual tot undeva la 12-13 declara producatorul.
Principiul hibrid electric sau hibrid aer mareste eficienta si durabilitatea motorului.
Cum il foloseste fiecare este alta discutie.
pfffff...cati ratati pe lumea asta care vorbesc doar ca sa para ca spun ceva....
Mai bine sa spunem specificatiile date de producator ii tuturor autoturismelor este o mare teapa.
La hibrizi nu e intodseauna o mare teapa, trebuie sa comparam cu datele reale ale alternativelor fara hibrid.
iata un exemplu corect facut, pe asta trebuia sa-l puneti.
http://www.youtube.com/watch?v=NdyxCk4KkyY&eurl=http://www.dpccars.com/car-videos-08/05-22-08page-Comparing-common-clean-and-efficient-vehicles.htm
"Comparing common clean and efficient vehicles"
Cielo 1996 - 4,56%
Golf TDI PD 130 CP 2002 - 3,99%
BMW M3 343 CP 2003 - 7,56%
Tin sa mentionez cand am cumparat mitsubishi avea 20.000 km si a fost al sefului de la reprezentanta si avea consumul in oras de 12,5 %.
Deci conteaza si soferul si modul de sofat.
Cosumul este influentat de greutatea din talpa dreapta a piciorului.
1. La plecare de pe loc nu bagati picioru in pedala de parca sunteti la raliu, schimbati cat mai repede in jur de 2000, dupa schimbare nu apasa pedala, lasaa sa curga masina, foloseste cat mai des frana de motor (consum instant 0) calculeazati reducerile in asa fel incat sa nu fie nevoie de franare(orice frana este pierdere de energie, combustibil)mergi subturat (carcotasii vor zice ca se uzeaza motoru, poate se uzeaza dar nu in asa masura incat sa se strice in 2 , 3 luni).
2. Cumpara o bicicleta .
3 Mersul pe jos (perpedes) face bine sanatatii si mediului ambiant.
De fiecare data cand ai un eveniment important in viata ta, (onomastica, casatorie, nastere, excursie, cumpararea unei masini,...etc) fa bine si da 10 - 20 lei si cumpara un copacel pe care sa il plantezi oriunde este posibil. Vom fi mai bogati atat in emisiile de oxigen cat si sufleteste.
Si pt. cei care n-au vazut in viata lor un "hibrid" , Priusul daca are acumulatorii incarcati porneste intai cu motorul electric si apoi cand se cere mai multa putere apare si cel pe benzina iar calculatorul de proces cauta sa dozeze mereu proportia celor 2 in trafic. Da sa vedeti ce zgomot face la viteza... Si marcile diferite de "frankesteini" au principii de functionare diferite.....