Esential
3.9 | litri/100 km este consumul mediu mixt anuntat de Volvo pentru V50 DRIVe Start/Stop. |
3.1 | litri/100 km a reusit sa scoata echipa castigatoare in provocarea Volvo. |
3.9 | litri/100 km este consumul mediu mixt anuntat de Volvo pentru V50 DRIVe Start/Stop. |
3.1 | litri/100 km a reusit sa scoata echipa castigatoare in provocarea Volvo. |
Trei echipe formate din cate doi cititori ai publicatiei elvetiene Blick au participat in aceasta saptamana la o provocare lansata de Volvo: o calatore Zurich-Goteborg (1535 de kilometri) la volanul unor exemplare Volvo V50 DRIVe Start/Stop cu un singur plin de motorina.
In urma testului desfasurat pe perioada a trei zile in care timpul total de condus a fost de 24 de ore, cele trei echipe (una formata din doua femei, una din doi barbati si una mixta) au ajuns la Goteborg cu cifre de consum record care nu au depasit pentru niciuna dintre masinile testate 3.2 litri/100 km. Castigatorii provocarii Volvo au fost declarati cei doi componenti ai echipei mixte (Claudia Fortes si Christoph Saur), care au reusit sa ajunga lasediul central Volvo din Goteborg cu un consum de 3.1 litri/100 km. Pe locul al doilea au fost barbatii (Jurg Rutz si Marco Sonderegger), cu 3.13 litri/100 km, in timp ce pe ultima pozitie a venit echipa formata din doua femei mama-fiica (Brigitta si Manuela Kopf), cu 3.19 litri/100 km.
Cele trei masini participante au mentinut pe tot parcursul testului o viteza constanta de 70-80 km/h.
"Ne-am obisnuit foarte rapid cu faptul ca suntem depasiti. Mai ales pe autostrazile germane, unde rulam cu o viteza mult mai coborata decat a celorlalti participanti la trafic. Insa a meritat! E o adevarat aventura sa conduci economic", a declarat Claudia Fortes la finalul testului.Volvo V50 DRIVe Start/Stop, modelul testat de elvetieni, dispune de un motor diesel de 1.6 litri care dezvolta 109 CP si 240 Nm. Conform datelor tehnice oficiale, consumul mediu mixt este de 3.9 litri/100 km.
via | Volvo
INDICATOARELE sunt foarte bine sincronizate niciodata nu o sa va rataciti in GERMANY .
PORTIUNILE de UNLIMITED SPEED sunt SUPERBE creeaza posibilitatea de a vedea ce poate motorul.
E un lux sa mergi prin GERMANY .
Accidente sunt de ZECI de ori mai putine ca in ROMANIA cu toate ca media de VITEZA e mult mai mare pe AUTOBAHN ca prin Satele romanesti.
Shee'r Driving Pleasure GERMANY .
FREUDE and Fahren.
Despre Volvo V50...foarte bine, o masina de marimea ei a batut la consum pe Polo BlueMotion....ce pot sa zic mai mult? Iar acest motor de 1,6 de la PSA este printre cele mai bune dieseluri din lume, ca drept dovada ca se afla pe mai multe masini (Ford, Volvo, Mazda, Peugeot, Citroen, Mini), decat alte motoare diesel dezvoltate de concurenta (hint: TDI)
Si "Autobahn-urile" din afara Germaniei cum sunt? =))
... ca daca esti pensionar si nu tre sa ajungi la munca la ora 8 fix poti sa conduci economic ....
altfel iti bagi P ... iciorul in acceleratie si ii dai 150 .. ca te da ala afara si nu mai ai cu ce plati ratele...
eh ... puteau sa arate ca masina lor consuma 4% mergand cu 130kmph pe autostrada ... asta ar fi fost mult mai frumos.. dar cu totii stim ca asta nu se poate ;)
Am tras o concluzie din asta: cu acest motor poti merge lejer cu putina motorina, sau te poti infige foarte bine si repede la drum intr-ucat ai 109cp.
Felicitari peugeot pt aceste motoare, si inclusiv tehnologiei tdci pt ca nu mai suntem afumati la plecare de la stop de catre posesorii acestor masini :)
Asteptam grupul renault...la treaba baieti! nu mai frecati menta!
are sase viteze - dar asta inseamna ca turbina va merge si mai incet - din pacate automarket nu spune daca testul sa facut cu motorul in 3 sau 4 cilindri - care dupa site-ul volvo e si mai ecologic
- apoi daca turbina nu mai e nimic - ie:filtu de particule nu teoretic prea ar fi probleme cu turbina
bravos natiune!
S-a rulat constant cu 70-80km/h. Asta ar insemna:
1. O treapta de viteza inferioara (sa zicem treapta 4) intr-o turatie la limita inferioara a cplului maxim (ceea ce e destul de bine pentru turbina), sau
2. O treapta de viteza superioara (5 sau 6), la o turatie foarte mica, sub turatia de cuplu maxim (turatia recomandata de lucru a turbinei). Din cate stiu eu, un motor subturat consuma mai mult si polueaza ceva mai mult datorita nearderii complete a amestecului carburant. Faptul ca are turbina cu VGT, nu constituie un impediment, decat doar pe acceleratii (care trebuie facute progresiv pana se ajunge la turatia normala de lucru si de acolo se poate accelera oricum, altfel se scoate turbina la pensie mai repede decat i-ar fi vremea) .
3. Masinile erau dotate sau nu cu pilot automat.
4. Presupun ca, masinile aveau cutie de viteza manuala.
In orasul in care locuiesc (in Belgia) eu tocmai am cumparat o Skoda octavia break cu motorul common rail TDI 1.6 105 Cp 250 sau 260 nm, adica aproape la fel cu cel testat, doar ca fabricat de VW. Cu aceasta masina, 4 oameni inauntru, fara bagaje am scos pe 800de km de autostrada+oras (Belgia+Germania in principal), la 120-130km pe ora (pe autostrada foarte aglomerata si cu ambuteiaje) un consum mediu intre 4.3 si 5.1, ba chiar la un moment dat pe zona mai libere (pe autostrada) ajunsese si la 3.7-3.8. Deci comparabil cu ce le-a iesit in teste.
Oricum aici sa stii ca Peugeot nu e o marca prea apreciata datorita calitatii slabe. POate o fi de vina faptul ca beneficiaza de masinile produse pt europa de Vest, cine stie :).
pt zeuss - da, a rulat cam intre 1500 si 2000 de ture - si inca computerul de bord solicita o turatie si mai mica (la 70-80 km pe ora cerea deja a cincea) si nu este nimic in neregula cu elementele de care aminteai tu. Oricum cred ca la ce spuneai contribuie si calitatea proasta a carburantului care se gaseste in Romania. Eu am alimentat numai cu Shell V Power.
Toate bune!
cat despre lucrurile rele ce se intampla masinilor , motoarelor in special , daca mergi subturat ... se pot spune multe ... si multe dintre lucruri vor fi rele - asa ca nu mai dati cu noroi si jugniri ca toata lumea este de acord asupra greselii de a merge subturat ;)
Indicator schimbare viteze (Gearshift indicator)
Servodirectie optimizata
Cutie de viteze optimizata - performanta ridicata/consum minim
Ulei transmisie frecare redusa
Sasiu DRIVe (10mm mai jos vs. normal)
Sistem de control electronic al motorului optimizat
Tehnologie START-STOP (control automat)
Grila fata acoperita partial
Toate acestea au facut ca S40 sa obtina premiul pentru cea mai verede masina anul trecut. (Green Car of the Year 2009 - What a car?). Drive e este deja la a 2-a generatie asa ca asteptam in curand imbunatatirile generatiei a 3-a, care sper va pastra premiul tot in cadrul grupului Volvo.
Volvo. for life !
P.S. Sa gonesti cu 80km/h in zone cu limitare 30 nu te duce nikaeri decat la a incurca traficul mai tare. Sper sa iasa mai multi soferi in afara tari sa invete sa conduca.
http://www.allbusiness.com/transportation/motor-vehicle-parts-manufacturing/320707-1.html
Nu cred ca poate spune cineva ca sunt Peugeout sau ford .sau invers.
Oricum sunt f. bune si am inteles ca in 2010 apare 1.6 hdi/tdci de 130 de cai.
La focus 2 ,extra e 4.4 adica 5 ,dupa cum se zicea mai sus... faci economie si o dai in diverse...
Nu sunt documentat in legatura cu sistemele noi de la volvo... sunt convis ca este posibil .. dar doar daca avem volvo... daca incercam cu ale noastre masini nu o sa reusim si ne lasa toate chestiile alea de face masina sa mearga :D
fereasca sfnatu de idioti
Mai mult nu zic nimic.
Daca anglia are mai bune autostrazi ca germania apoi tu din CORLATE nu ai iesit in viata ta.
daca am calculat corect, viteza medie este de 63km/h. ar fi interesant sa stim cat au mers pe autobahn din totalul de1500km, care a fost viteza maxima atinsa pe timpul calatoriei, cu cat considera ei ca au mers mediu pe autobahn, etc...
Mai mult nu zic nimic.
Deutsch Qualität ist Nummer eins in der Welt !!!