BYD este unul dintre cei mai mari producători auto din lume, însă constructorul chinez a fost prezent până acum pe piața europeană în special prin intermediul unor autobuze dedicate serviciilor de transport public.
BYD a anunțat însă în această săptămână că intenționează să concureze în Europa inclusiv în segmentul mașinilor de pasageri. Deloc surprinzător, primul model BYD care va putea fi achiziționat pe Bătrânul Continent este un SUV electric.
Pe numele său complet BYD Tang EV600, SUV-ul electric de segment compact care beneficiază de un acumulator de 82.8 kWh ce asigură o autonomie oficială de 520 de kilometri. Autonomia a fost calculată însă conform vechiului standard NEDC, mai puțin realist decât actualul test WLTP. Prin urmare, autonomia reală este estimată în jurul pragului de 400 de kilometri.
Pe piața din China, BYD Tang este disponibil în versiune cu un motor electric de 245 de cai putere, dar și într-o versiune cu două motoare electrice care generează împreună 490 de cai putere. Este posibil ca doar una dintre aceste versiuni să ajungă pe piața europeană.
Pentru început, BYD Tang EV600 va fi comercializat doar în Norvegia, una dintre țările europene care înregistrează vânzări semnificative de mașini electrice.
În paralel, BYD susține că până la sfârșitul acestui an va introduce în Europa mai multe utilitare electrice, dar și un camion electric.Via BYD
Eu zic sa ne tinem pumnii, chinezii invata si vin din urma. Vom ajunge ca in povestea lui Creanga cu drobul de sare. Si apoi ne vom mira ca virginele ca ce mare o au chinezii. Cota de piata in Europa.
Sa vedem si ce zice piata. Prin Norvegia nu sunt la fel de multi cocalari fani diesel, deci e altceva :)
Fanel, stii bine ce s-a intamplat cu Qoros, care a venit cu-n model compact si-un SUV parca, lansat fiind acum 5-6 ani, 5 stele EURONCAP, iar dupa un an s-au retras, intr-un moment in care piata era in plina crestere. Tu si cu @ Marus puteti fi primii clienti, asa a inceput oricine.
BYD este o companie enormă care se oftică că nu intră în Europa şi SUA, dar chiar dacă rămân la China lor sunt foarte mari
Toate autobuzele din Shenzen , silicon Valley chinezesc,
oraş de peste 10 milioane locuitori, sunt electrice şi toate taxiurile sunt electrice şi sunt marca BYD !!
Eu nu aş cumpăra din China absolut deloc, din principiu
Sau Chinese based ca Volvo
Fură apoi dau afară orice vestic (vezi Suedia)
Este un razboi economic dur şi inegal (China fură, depreciază moneda, are la degetul mic forţa de muncă, cine comentează direct în puşcărie)
China, care ştie foarte bine şi până la Trump nimeni nu a pus piciorul în prag sau măcar punctul pe i !!!
De aceea, prost sau nu, cu gafe sau nu, Trump este extrem de important şi benefic pentru SUA şi noi Europa !
Să nu uităm că China este ca Rusia, dar mult mai perfidă, are Macao şi Hong Kong înapoi, fură insule de la Japonezi, teritoriu maritim de la Filipine, Thailanda, etc !
Dacă nu ar fi SUA ar invada Taiwan, precum Turcia Ciprul
Nişte nemernici
Totul are un inceput. Ai impresia ca Europa sau SUA vor ramane vesnic lumina calauzitoare? Iti inteleg sarcasmul dar nu intelg de ce iti place sa iti bagi capul in nisip. Crezi ca se rezolva ceva?
Qoros am impresia ca a fost o smecherie financiara. Firma era cu capital israelian. Majoritar. Acolo nu cred ca s-a vrut cu adevarat succesul intreprinderii.
Imi pare rau, dar nu sustin coruptia si prostia, asa cum fac altii :)
Voi continuati, ca pe spatele prostilor se dezvolta germanii.
Nu ezitati sa ii curatati de jafurile diesel vandute la preturi foarte bune.
Ei au tara cu cele mai mari vanzari la electrice ca sunt fraieri. Voi sunteti adevaratii afaceristi cu dieselurile lor cu km dati inapoi:))
Mare noroc au germanii ca sunt multi prosti pe pamant:))
poate ai sarit articolul asta?
https://www.automarket.ro/stiri/ferrari-cel-mai-profitabil-constructor-in-functie-de-profitul-obtinut-97387.html
Bravo lor.
Lasa Dane nu fii suparat, ca tie la BMW iti fac germanii service gratuit si iti dau piese la jumatate de pret. :))
Dacă aș avea de ales între BYD și Tesla Model 3 (sau alt model mai scump), aș alege-o pe-asta.